Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Litt off-topic her... Men hvor mange PCIE lanes har 3570K egentlig? Mitt andre skjermkort, 980Ti kjører gen 3 X16. 

 

 

Den har 16 lanes på PCIe 3.0 se her.

 

Som sagt så krever Nvidia mye mer av CPU og PCIe lanes. Men 680 er muligens den generasjonen hvor båndbredden ikke var høyere enn at det går til nød med PCIe 2.0 x4. For 7xx serien ble det behov for PCIe 2.0 x8. Men dette er litt relativt. Med samme CPU og samme HK, sjekket jeg PPD for 970/980 og 780 ti i sin tid. Da ble det faktisk forskjell på ca 50 - 100k PPD for 2 stk kort når jeg byttet mellom PCIe 2.0 og PCIe 3.0 (satte de innstillingene i Bios). 

 

600 serien er fortsatt Kepler, og trenger X8 for å kunne brukes i SLI. Jeg har ca 100K i PPD med FAHcore 0X18. Burde dette vært høyere?

 

Ikke at jeg får byttet plass på kortet mitt. Vannkjøling gjør det en litt større jobb å flytte det, samt plasseringen av inn/ut portene passer ikke sammen =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ordnet meg så jeg tror det blir CF med 16x/8x... spørsmålet er om loopen er tett. 2x 7970 vannkjølt i et lite matx-kabinett var ikke bare-bare... PSUen får en ghettoløsning,. og både pumpen og radiator holdes på plass pga at alt er tight mer enn noe annet :p

Hiver jeg inn en 1x 120/140mm rad til så er det en solid folding/reserve-PC.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

 

 

 

Litt off-topic her... Men hvor mange PCIE lanes har 3570K egentlig? Mitt andre skjermkort, 980Ti kjører gen 3 X16. 

 

 

Den har 16 lanes på PCIe 3.0 se her.

 

Som sagt så krever Nvidia mye mer av CPU og PCIe lanes. Men 680 er muligens den generasjonen hvor båndbredden ikke var høyere enn at det går til nød med PCIe 2.0 x4. For 7xx serien ble det behov for PCIe 2.0 x8. Men dette er litt relativt. Med samme CPU og samme HK, sjekket jeg PPD for 970/980 og 780 ti i sin tid. Da ble det faktisk forskjell på ca 50 - 100k PPD for 2 stk kort når jeg byttet mellom PCIe 2.0 og PCIe 3.0 (satte de innstillingene i Bios). 

 

600 serien er fortsatt Kepler, og trenger X8 for å kunne brukes i SLI. Jeg har ca 100K i PPD med FAHcore 0X18. Burde dette vært høyere?

 

Ikke at jeg får byttet plass på kortet mitt. Vannkjøling gjør det en litt større jobb å flytte det, samt plasseringen av inn/ut portene passer ikke sammen =/

 

Du ser det i gpu-z hvor høy belasting det er på pcie bus.

Lenke til kommentar

Du ser det i gpu-z hvor høy belasting det er på pcie bus.

 

Men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at PCIe buss av bedre kvalitet (eks. du øker fra PCIe 2.0 x8 til PCIe 3.0 x8) ikke gir bedre resultat selv om gpu-z f.eks. leser av 29% belastning på buss.

 

Det skal ikke bare være enkelt, når det først blir litt komplekst med foldling. Det er vell derfor vi synes det er så gøy  :)

Lenke til kommentar

Har fått litt spm om 2 millioner poeng.

Da tenker jeg fra man registrer seg i tråden som blir opprettet og legger igjen sertifikat fra Stanford. Fra det tidspunktet så opparbeider man seg ett lodd pr 2 millioner poeng, så det blir i praksis likt for alle.

 

De som produserer mest har størst sjanse, men alle har en mulighet til å vinne premien, bare litt lavere ods for de som kun har foldet 2 millioner poeng f.eks.

 

Det var ihvertfall slik jeg har sett det for meg.

Lenke til kommentar

Syns det er en veldig flott ide, men noe jeg kan tenke meg er at de nye som evt begynner å folde pga denne premien fort tror at det er slik at de faktisk får noe igjen for å folde, og ikke "bare tall", og at de stopper etterhvert fordi de ikke får noe igjen for det.

 

At folk folder som gale i en periode, og stopper etter det, er jo ikke det som er ønsklig. Poenget er vel at folk skal frivillig donere datakraft for å hjelpe, ikke fordi de vinner noe og gjerne over en god periode.

 

Hva tenker dere?

 

Kan godt hende det ikke vil bli sånn, men noe jeg tenkte på.

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Syns det er en veldig flott ide, men noe jeg kan tenke meg er at de nye som evt begynner å folde pga denne premien fort tror at det er slik at de faktisk får noe igjen for å folde, og ikke "bare tall", og at de stopper etterhvert fordi de ikke får noe igjen for det.

 

At folk folder som gale i en periode, og stopper etter det, er jo ikke det som er ønsklig. Poenget er vel at folk skal frivillig donere datakraft for å hjelpe, ikke fordi de vinner noe og gjerne over en god periode.

 

Hva tenker dere?

 

Kan godt hende det ikke vil bli sånn, men noe jeg tenkte på.

 

Godt poeng, og ikke minst det kan være de som er fristet til å "utnytte" eventuelle svakheter i oppsettet av kriterier osv.

Men i hovedsak dreier det seg om å spre kunnskapen om Folding, og i den sammenheng kan det godt være at dette bidrar til økt kunnskap og kjennskap til folding om ikke annet.

Ellers er det ikke så nøye for meg hvilken motivasjon den enkelte som folder legger til grunn. I utgangspunktet er det ønske om å gi noe tilbake osv. 

Kommer til å kjøre igang etterhvert. Tror det kan bli bra  :)

Lenke til kommentar

 

Da har jeg satt på 2x 7970 lightning igjen :) usikker på PPD, får legge inn HFM...

 

Hva måtte man gjøre for å oppdatere HFM igjen? Jeg får ikke noe PPD-info med P11403 på mitt kjære 980.

 

Dette:

 

If you don't want to bother with all the editing part, you can point HFM to http://87.98.172.206/psummary_manu.htm

Fra lenka over her, supert , 0 jobbing. 

 

Smooth. er dette i førstepost?

Lenke til kommentar

Pc budsjettet er nå egentlig oppbrukt her i gården. Sette igang å folde med hd 5450 er vel ingenting å begi seg ut på.

Uansett så har jeg en del spørsmål. Har nå en maskin stående på 24t i døgnet som jeg i utgangspunktet kunne foldet med så å si døgnet rundt. Om jeg har flere skjermkort i maskinen kan jeg velge hvor mange skjermkort som skal brukes til å folde med? Kan en velge hvor mange % skjermkortene skal belastes? Bruker det mye cpu kraft? Blir vel varmt det her? Lønner seg vel kanskje å ha gpu kjøler som kvitter seg med varmen i bakkant av kabinettet? Hva tåler Evga Supernova G2 850w med tanke på skjermkort og folding, hvis en ser det slik at en skal ha 2 skjermkort etterhvert?

 

Spørsmål,spørsmål og atter spørsmål. Er helt blank på det her dessverre så det må bare bli slik  :(

 

Tenkte hvis jeg ser ett normalt priset skjermkort på f.eks finn.no eller lignende så går det nå an å slå til for sakens skyld. Konkurransen som er kommet opp her blir nå sikkert lite aktuelt uansett slik situasjonen er.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...