Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

usj, mulig jeg bare ahr 4x tilgjengelig :p

 

7970 er vell ikke rare greiene? Jeg vet ihvertfall at 290x og liknende folder på nesten hva som helst. Det er ikke store kravet. Det er i grunn mer avgjørende at du klarer å kvitte deg med varmen. AMD gjør noe helt annet enn Nvidia ettersom de bruker mye mindre resurser på PCIe og mot CPU når de folder.

Men gi gjerne en oppdatering her dersom det jeg sier er helt feil. Det krever ihvertfall nesten null av CPU. Ergo tror jeg det samme gjelder for PCIe også.

Lenke til kommentar

 

usj, mulig jeg bare ahr 4x tilgjengelig :p

 

7970 er vell ikke rare greiene? Jeg vet ihvertfall at 290x og liknende folder på nesten hva som helst. Det er ikke store kravet. Det er i grunn mer avgjørende at du klarer å kvitte deg med varmen. AMD gjør noe helt annet enn Nvidia ettersom de bruker mye mindre resurser på PCIe og mot CPU når de folder.

Men gi gjerne en oppdatering her dersom det jeg sier er helt feil. Det krever ihvertfall nesten null av CPU. Ergo tror jeg det samme gjelder for PCIe også.

 

For folding trenger du vel bare et ledig PCIe 16 slot... Jeg har mitt GTX 680 i et slot som er begrenset til PCIe 2. gen x4... Ifølge GPU-Z så kjører det på X1 bare. 

 

Litt off-topic her... Men hvor mange PCIE lanes har 3570K egentlig? Mitt andre skjermkort, 980Ti kjører gen 3 X16. 

Lenke til kommentar

 

Litt off-topic her... Men hvor mange PCIE lanes har 3570K egentlig? Mitt andre skjermkort, 980Ti kjører gen 3 X16. 

 

 

Den har 16 lanes på PCIe 3.0 se her.

 

Som sagt så krever Nvidia mye mer av CPU og PCIe lanes. Men 680 er muligens den generasjonen hvor båndbredden ikke var høyere enn at det går til nød med PCIe 2.0 x4. For 7xx serien ble det behov for PCIe 2.0 x8. Men dette er litt relativt. Med samme CPU og samme HK, sjekket jeg PPD for 970/980 og 780 ti i sin tid. Da ble det faktisk forskjell på ca 50 - 100k PPD for 2 stk kort når jeg byttet mellom PCIe 2.0 og PCIe 3.0 (satte de innstillingene i Bios). 

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...