Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det høres riktig ut srbz. Og det blir en meget akseptabel poengsum. 50 millioner PPD for laget Team Hardware.no

 

Blir vell ca 4 millioner PPD ekstra når jeg og war får opp det siste av utstyr som er bestilt, men ikke satt i folding enda.

 

Takk igjen til DigitalImpuls som gjør mye av dette mulig om dagen (hektisk liv med små barn osv).

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som kan hjelpe meg?

Når pcen har stått og foldet på natten eller når jeg er på skolen, så restarter den hver gang jeg skal bruke den (når jeg beveger på musen). Noe den bruker 3 min på, hvorfor vekker den bare ikke opp skjermen istedenfor så jeg kan bruke pc'en normalt?

 

I strømalternativer i Windows så har jeg:

Slå av harddisk etter: 20 minutter

Hvilemodus etter: Aldri

Hybrid hvilemodus: Av

Dvalemodus etter: Aldri

Tillat tidtakere for reaktivering: Aktiver

Innstilling for selektiv USB-deaktivering: Aktivert

PCI Express strømstyring for koblingstilstand: Av

Laveste prosessortilstand: 5%

Policy for systemavkjøling: Aktiv

Høyeste prosessortilstand: 100%

 

Hva mer kan jeg stille på for å fikse det?

Slå av harddisk etter: 20 minutter? Sett den til aldri.
Det hjalp ikke, skjer fortsatt det samme.
Lenke til kommentar

 

 

Kan du prøve å stressteste den?

 

Kan være noe som er degradert/defekt slik min gml 5820K var.

Kan gjøre det i løpet av noen dager (monterer vannkjøling :p)

 

Hvilket program og hvor lenge tenker du da? Har gått fint de 2+ timene i Aida64 ihvertfall.

Gratz! Hva slags vannkjøling? :)
Full ek (+ bittelitt bitspower), petg tube :) Kun CPU nå, får ta skjermkort en annen gang ;)
Lenke til kommentar

 

The easiest way to perform CPU thread assignments is to use Process Lasso. It makes it very easy to assign specific processes to specific CPU threads. The key to getting maximum performance out of your GPU is to keep the real and virtual GPU threads as quiet as possible by assigning virtually every other process to the CPUs dedicated to the SMP assignment, except for the default processes marked as high priority (like windows manager, etc). You set the number of CPUs assigned to SMP in the FAHControl application, then tune that assignment to specific CPU cores using Process Lasso. The reason to keep as many applications as possible off the GPU is because even a small amount of latency has a meaningful impact on GPU PPD. I set the GPU process (the Core 17 process) with priority "normal", I/O priority as "high", exclude it from "ProBalance restraint" and classify the process as a "Game". Those settings will improve the PPD performance of the GPU. There is a free version of Process Lasso, but it's worth buying the software; it's very well supported and a nice application, in my opinion.

 

Noen som har prøvd og sett drastisk økt ppd, eller snakker vi om 20 poeng?

Lenke til kommentar

 

 

The easiest way to perform CPU thread assignments is to use Process Lasso. It makes it very easy to assign specific processes to specific CPU threads. The key to getting maximum performance out of your GPU is to keep the real and virtual GPU threads as quiet as possible by assigning virtually every other process to the CPUs dedicated to the SMP assignment, except for the default processes marked as high priority (like windows manager, etc). You set the number of CPUs assigned to SMP in the FAHControl application, then tune that assignment to specific CPU cores using Process Lasso. The reason to keep as many applications as possible off the GPU is because even a small amount of latency has a meaningful impact on GPU PPD. I set the GPU process (the Core 17 process) with priority "normal", I/O priority as "high", exclude it from "ProBalance restraint" and classify the process as a "Game". Those settings will improve the PPD performance of the GPU. There is a free version of Process Lasso, but it's worth buying the software; it's very well supported and a nice application, in my opinion.

 

Noen som har prøvd og sett drastisk økt ppd, eller snakker vi om 20 poeng?

 

Hva? Du lovte meg å prøve det. Kjører selv det programmet og funker bra, men nei har ikke sett noe til ppd økning.

Er ikke derfor de skrev det programmet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...