Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg?

Når pcen har stått og foldet på natten eller når jeg er på skolen, så restarter den hver gang jeg skal bruke den (når jeg beveger på musen). Noe den bruker 3 min på, hvorfor vekker den bare ikke opp skjermen istedenfor så jeg kan bruke pc'en normalt?

 

I strømalternativer i Windows så har jeg:

Slå av harddisk etter: 20 minutter

Hvilemodus etter: Aldri

Hybrid hvilemodus: Av

Dvalemodus etter: Aldri

Tillat tidtakere for reaktivering: Aktiver

Innstilling for selektiv USB-deaktivering: Aktivert

PCI Express strømstyring for koblingstilstand: Av

Laveste prosessortilstand: 5%

Policy for systemavkjøling: Aktiv

Høyeste prosessortilstand: 100%

 

Hva mer kan jeg stille på for å fikse det?

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg?

Når pcen har stått og foldet på natten eller når jeg er på skolen, så restarter den hver gang jeg skal bruke den (når jeg beveger på musen). Noe den bruker 3 min på, hvorfor vekker den bare ikke opp skjermen istedenfor så jeg kan bruke pc'en normalt?

 

I strømalternativer i Windows så har jeg:

Slå av harddisk etter: 20 minutter

Hvilemodus etter: Aldri

Hybrid hvilemodus: Av

Dvalemodus etter: Aldri

Tillat tidtakere for reaktivering: Aktiver

Innstilling for selektiv USB-deaktivering: Aktivert

PCI Express strømstyring for koblingstilstand: Av

Laveste prosessortilstand: 5%

Policy for systemavkjøling: Aktiv

Høyeste prosessortilstand: 100%

 

Hva mer kan jeg stille på for å fikse det?

Slå av harddisk etter: 20 minutter? Sett den til aldri.

Lenke til kommentar

Da gjorde jeg det nå, får se om det hjelper.

 

Kan det hjelpe noe å ikke folde på cpu?

 

GPU trenger en del hjelp fra CPU for å folde optimalt. Ergo kan det dra ned PPD for GPU såpass at det lønner seg å droppe folding på CPU når du folder GPU.

 

Nytt kort kom i posten i dag.. genialt, det er faktisk gull på eska  :D

 

post-326544-0-38870400-1450190400_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da har jeg fått øynene opp for folding for første gang. Er nå med å folder for team hardware :)

Velkommen  :xmas:

970 i R4 burde bli så si lydløst det og man går i slots og sletter cpu 

 

Takk! Ja, det lager ikke mye lyd. Usikker på hva det innebærer i gå i slots og slette cpu. Betyr det å kun folde med gpu? Har det noen spesiell hensikt? 

Lenke til kommentar

Det er vel heller et svar til diskusjonen over, og ja, som det nevnes der kan det være hensiktsmessig ettersom klienten bruker en del CPU-kraft på folding, ihvertfall med nvidia, slik at CPU-foldingen evt "spiser opp" kraft CPUen kan bruke på GPU-folding.

 

kan jeg gjøre det slik at selve klienten kun bruker den 4. kjernen på CPU?

Ettersom selve foldingen kjøres som en egen prosess må du vel sette affinity på denne prosessen (altså CPUen sin prosess) og ikke selve klienten. Men ettersom den kjører en slik prosess per WU den holder på med tipper jeg affinity resettes ved hver nye WU. Dette kan sannsynligvis omgås i både Linux og Windows ved litt shellscripting, men det kan potensielt være mye knot. Særlig hvis du ikke har stålpeil på shellscripting :)

 

Skal nevnes at jeg ikke er 100% sikker på dette. Rett meg om jeg tar feil.

 

edit: Akkurat nå ligger FahCore_18.exe og dupper rundt 30% CPU-bruk hos meg (GTX 970, quadcore i5). Slik jeg har forstått det skal klienten automatisk reservere en CPU-kjerne per GPU-slot slik at den ikke bruker all tilgjengelig CPU-kraft til CPU-folding. Min erfaring er at PPD er mer eller mindre det samme om jeg har CPU-folding av eller på, så jeg velger å ikke bruke strøm på det når det samtidig medfører at maskinen blir enda noe mer sluggish av å folde på CPU. Jeg folder gjerne mens jeg holder på med andre ting :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ellers vil jeg rette en stor takk til DigitalImpuls avdeling Trondheim som har bistått meg med ny maskin som skal varme opp kjelleren hjemme. 

Dama kom med ønske om ekstra varme i kjelleren, og nevnte at vi kunne sette inn en oljeovn. Resultatet ble noe ganske annet. En folde ovn av dimensjoner, som også skal fungere som min nye hovedmaskin.

 

Specs kan dere se her, og liste for vannkjøling ligger her:OB_1_30112015_020715.pdf

 

Alt sammen blir montert av DigitalImpuls i Trondheim som ellers også har bistått meg mye den siste tiden. Takk så mye til DuraN for fantastisk support ++

 

Ikke ofte jeg gjør så mye av meg personlig, men denne gangen vil jeg oppfordre alle til å vurdere disse gutta hos DigitalImpuls. Flinke folk som virkelig gir det lille ekstra. Så er det god kompetanse for veldig mange der ute som ellers ville vært passe rådville dersom de ikke kunne spørre seg litt rundt.

 

Happy folding  :love:

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hehe..det hadde vært noe. Tror du ikke det sto en oljeovn på loftet som var tiltenkt formålet. Sløse penger på en annen oljeovn.. hva tror du dama ville sagt da? Det er strengt regime her i gården, så får bare holde tett punktum.  :)

 

Det går sikkert fint. Jeg er ikke rett på en flekk, så litt galskap er vell ikke så uvanlig? I wish (upon an oljeovn)  :xmas:

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...