Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter 2mnd med folding takker det ene 970'et for seg. :/

Skulle slå på pcen idag og fikk ikke skjerm-signal. Etter en stund og mye kløe med feilsøking tok jeg alle kortene ut og prøvde med en og en. Da jeg bootet på det defekte kortet kom det bare hvite og røde firkanter rett etter den viste bios. Lei og oppgitt satte jeg alt inn igjen med det defekte kortet på spor 2. Da jeg bootet viste bare ett kort i enhetsbehandling, rebootet og begge 2 kom opp. Testet i spill og d funker sånn d skal.

Nå har jeg rebootet 20 ganger der 13 var sulsess uten den røde og hvite firkantene som stopper loadingen.

Så det ene kortet har knekt vifte, det andre har ødelagt klistremerket. Så spmet er nå kan d fikses? Eller må jeg bytte over klistremerket? Såfall beste måte og bytte over klistremerket på.

På forhånd takk

Endret av ExpensiveGameFinder
Lenke til kommentar

Leit å høre :/

Som vi snakket litt om tidligere tror jeg at jeg hadde (forsiktig!) brukt en varmepistol eller hårføner for å forsiktig pirke av klistermerket og sette det over på det defekte skjermkortet.

Så 13 ut av 20 så fungerte kortet? 

Når du søker RMA hos Netonnet (var vel der du kjøpte det fra om jeg ikke husker feil?) husk å nevn at det må grundig testes. Om de skrur på maskina og det funker så blir det jo retur, men be de teste flere ganger. 

Ikke at det må gjøres, da kortet virker rimelig borte av seg. Så feilen finnes nok fort.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Der tryna jaggu meg pcen, faulty hovedkort. Var en alienware laptop fra 2013 med i7-3630QM 2.40GHz og AMD 7970m.

Litt synd, men den var gammel og jeg er overrasket at den faktisk holdt ut så lenge. Nå kan jeg starte anskaffelsen av en stasjonær rigg som definitivt kan bidra til noe positivt for laget. 

Lenke til kommentar

Der tryna jaggu meg pcen, faulty hovedkort. Var en alienware laptop fra 2013 med i7-3630QM 2.40GHz og AMD 7970m.

Litt synd, men den var gammel og jeg er overrasket at den faktisk holdt ut så lenge. Nå kan jeg starte anskaffelsen av en stasjonær rigg som definitivt kan bidra til noe positivt for laget.

Garanti heldigvis! :-d

D

Lenke til kommentar

Er to-tre år gammelt, altså så gammelt at du bør forvente at det feiler?

Mesteparten av maskinvaren jeg folder 24/7 på er fra 2009 :huh:

Du bør definitivt reklamere på den defekte maskinen. I fungerende stand har den en ikke ubetydelig verdi, enten du tenker å beholde den selv, selge den brukt, eller gi den bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...