Gå til innhold

Anbefalte innlegg

4k PPD?!?!?

Hinsides.. Noen som har moro maskinvare å leke med..

 

Jeg har ikke prøvd å skru ned ram-belastningen, så det vet jeg ingenting om. Jeg ligger selv på rundt 1500PPD med min E6600, men pga litt ustabiliteter, må finne ut hva som trenger mer spenning, så har jeg mistet et par WU'er.

 

Du får overklokke den P4 550'en litt da, så rekker den alle. Det gjør jo ingenting det.. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det fungerte og sette den i oppstartsmappa, problemet nå er at det ikke kjører i bakgrunnen, altså det stopper når jeg lukker viduet som kommer opp.

Er det en løsning på dette også eller?

 

Takker for hjelp karer, skal se på det fahmon-greiene.

Lenke til kommentar
Ja det fungerte og sette den i oppstartsmappa, problemet nå er at det ikke kjører i bakgrunnen, altså det stopper når jeg lukker viduet som kommer opp.

Er det en løsning på dette også eller?

 

Takker for hjelp karer, skal se på det fahmon-greiene.

8580980[/snapback]

 

Med SMP-klienten er det nok kun et åpent program som fungerer. Det er fremdeles i beta-fasen, så når det etterhvert kommer en release-versjon så vil den mest sannsynligvis inneholde en service-klient som kan kjøres i bakgrunnen.

 

Men, å ha en liten flik til på oppgavelinjen er en liten pris å betale for å løse kreftgåter!

Lenke til kommentar
Min ble installert standard som service, starter automatisk i bakgrunnen. Hva snakker du om? Har SMP klienten.

8581214[/snapback]

 

Du bør sjekke i windows oppgavebehandling om FAH-core kommer opp som 4 prosesser, ellers er det fare for at FAH.exe bare går på tomgang.

Lenke til kommentar

Jeg ser kun en prosess som kan stemme, det er fah.exe som bruker 0% CPU. Men tjenesten er startet. Står i loggen at den skal gjøre noe og. Bruker 50-60% nå.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

--- Opening Log file [May 9 14:21:53]

 

 

# SMP Client ##################################################################

###############################################################################

 

Folding@Home Client Version 5.91beta

 

http://folding.stanford.edu

 

###############################################################################

###############################################################################

 

Launch directory: C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01

Service: C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe

Arguments: -svcstart

 

Launched as a service.

Entered C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01 to do work.

 

[14:21:53] - Ask before connecting: No

[14:21:53] - User name: Fruktkake (Team 37651)

[14:21:53] - User ID: 2A7FF14A00FFCB13

[14:21:53] - Machine ID: 1

[14:21:53]

[14:21:53] Loaded queue successfully.

[14:21:53]

[14:21:53] + Processing work unit

[14:21:53] Core required: FahCore_a1.exe

[14:21:53] Core found.

[14:21:53] Working on Unit 08 [May 9 14:21:53]

[14:21:53] + Working ...

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Du kan dessverre ikke kjøre som service. Det gir ingen poeng i alle fall, og det betyr ingen fremskritt..

 

Du er nødt til å kjøre selve klienten om det skal bli poeng på deg..

Legger du bildene inn i en spoiler, fruktkake? Du tøyser til hele lay-out'en på siden nå :p

Lenke til kommentar

Man kan desverre ikke kjøre SMP som service selvom dette er et valg i konfigurasjonen. Og så lenge man er betatester kan man ikke bli sur for at slike ting ikke er rettet/fjernet. Mest sannsynelig er valget der fordi di skal fikse det slik at man kan skjøre den som service senere når betatestingen er ferdig.

 

1: stop servicen; høyre klikk på men datamaskin og velg behandle (manage hvis du har engelsk), finn rett service(er) og stopp de.

2: kjør installasjonen på nytt med -configonly parameteren (lag shortcut og legg til -configonly i programmlinja). Når valget for service kommer opp velger du at den ikke skal gjøre dette. Dette må gjøres for å få fjernet prosessen fra service-lista.

3: start opp programmet igjenn. Det vil nå gå i et konsollvindu som du må la være.Du kan minimere det men ikke lukke det.

 

 

En av ulempene med å ikke kjøre som service er at man må passe på selv å lukke programmet skikkelig når man skal så av eller reboote. Jeg anbefaler å bruke ctrl+c i konsollen ikke bare lukke vinduet.

Lenke til kommentar
Legger du bildene inn i en spoiler, fruktkake? Du tøyser til hele lay-out'en på siden nå :p

8581553[/snapback]

Får jeg ikke lov til å mobbe alle som ikke har widescreen? :hrm:

 

Jeg tror jeg bare installerer den standardverisjonen til SMP er ute av beta. Den skal vel fungere fint går jeg utifra. Eventuelt kan jeg kjøre to samtidig om det stemte at den kun vil bruke en av to kjerner.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Jeg ville kjørt SMP om du har mulighet. Jeg får fem ganger så mye mye PPD med smp på en e6600 som med to tråder på en X2 4600. Med andre ord kan du sikkert regne at du får omtrent dobbelt så mye poeng med SMP.. Det er det verdt! Du er bare noen enkle skritt unna :)

Lenke til kommentar

behøver ikke starte den manuelt. er bare å legge den til i oppstart :)

 

 

edit: mobbe de som ikke har widescreen kan du gjøre sp mye du vill. Men du mobber faktsisk de som har valgt standard layout. Widescreen eller ikke. ;)

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...