Gaervern Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg prøver å få venner med, men de hilmer med øynene når jeg forteller de om det. Får det til å virke som et pyramidespill jeg prøver å rekrutere de te. De ser og på det som en flopp. 8564338[/snapback] Det er mer enn en flopp, det er snart en petaflops! http://en.wikipedia.org/wiki/Petaflops sitat: As of 2006, the fastest supercomputer's performance tops out at one petaflops FAH har nå en regnekapasitet på 915 teraflops, 85 igjen til å ligge helt i verdenstoppen! Det er jo litt gøy å være med på en sånn global fellesinnsats, til og med for et godt formål! tore_v1: Det kan være tungt å miste kamerater både på den ene og andre måten... Endret 8. mai 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg mener det lagger virkelig, 2-3 FPS. Kan F@H være årsaken? Redigert: Byttet fra OpenGL til Windows GL eller noe, FPS-en ble bedre men fremdeles ganske treg. Endret 8. mai 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 9. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2007 Excellent Mister Burns.. Excellent... hehe Hva folder du med? Hvor mye PPD ligger du på? Du kan legge en link til FAH-hjemmesidene, og til din egen stats-side i siggen, så får vi med enda fler på prosjektet, og drar op hw.no som lag. Det er gøy det! EDIT: Post 1337 8562972[/snapback] Jeg har omtrent 5 kjerner det kjører på, som ligger på mellom 2.13GHz og 3GHz. Hjemmepc er en XP-M 2400+ @2200+, men jeg har nettopp flyttet, og internett er ikke koblet opp enda, så den teller ikke i denne sammenhengen... PPD ser ut til å ligge på omtrent 348 inntil videre. PLanene er å få installert klienten på de fleste maskinene på jobb, da blir det vel ihvertfall 8 kjerner til. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 9. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jeg poster noen erfaringer med konfigurering av SMP-klienten i Vista, mens jeg husker dem, kanskje nye brukere finner det nyttig en gang. Man kan få til en snarvei for konfigurering av SMP klienten ved: lage en snarvei til FAH.exe - høyreklikk - avansert - kjør som administrator - føy til etter målet for snarveien: " -config" (Dvs. [mellomrom]-config) f.eks.: c:\folding\FAH.exe -config Jeg fikk ikke smp-klienten til å fungere som service. FAH.exe startet, men kjernen kom ikke opp som prosess i windows oppgavebehandler. Jeg la i stedet en snarvei til fah.exe i oppstart-mappa, og satte den til å kjøre som administrator. Nå kommer SMP-klienten i gang automatisk når PC-en starter. Endret 9. mai 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2007 Smarte triks det der. Når jeg etterhvert kommer meg dit at jeg begynner å bruke Vista er det veldig kjekt med litt erfaringer først Skal prøve å få hele kontoret mitt til å begynne å folde. Det er syv maskiner som er alt fra P4 2,4 til noen relativt nye AMD-maskiner jeg ikke helt har oversikt over. Det får bli avskjedsgaven min til F@H før jeg slutter i jobben.. hihi Jeg har heldigvis lov til det, bare så det er sagt. Og, hva de som bruker maskinene ikke vet, har de heller ikke vondt av. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 9. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2007 De som bruker maskinene vil ikke merke forskjell. Kanskje 0-5% forskjell... det kan de umulig merke. SMP-klienten kan ikke kjøres som service. Det står på sidene til standford. Dessverre, for det hadde vær kjempe greit . Angående monitorer for foldingen så anbefaler jeg fahmon (googl den). Den er MYE enklere enn Electron Microscope og den er lettere å kjøre og enklere å kjøre. Bakdelen er at du ikke vår like mye informasjon, eller visuell visning av molekylet... Men hallooo det man kjører ikke service fordi man vil se på fine molekyler Dette kan brukes på mange kjerner og mange maskiner som har delt FAH-mappa til nettverket så fahmon kan se de. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 9. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2007 SMP-klienten kan ikke kjøres som service. Det står på sidene til standford. Dessverre, for det hadde vær kjempe greit . 8571586[/snapback] Kanskje de burde ta bort kjør som service alternativet i konfigureringen, da. Det får en jo til å tro at det skulle virke. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2007 FAHmon Homepage Tenkte jeg like godt kunne legge inn denne her jeg. Har begynt å bruke denne etter overgang til SMP-klienten ble tatt i bruk. Den er oversiktelig og fin, som også Aeinstein kommenterer. Dette er den eneste overvåkeren jeg har sett som tar SMP-klienten. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg skal ikke ha æren for å ha "oppdaget" fahmon, men jeg så den i denne tråden eller i gamer.no sin tråd. Likte den! Altså: Dropp EMIII og "installer" FAHmon. Kan ikke anbefales hardtnok! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Men du prøvde aeistein... hehe Straks ferdig med en WU på 1500 poeng hjemme nå. Byttet til 504 fra 502 her på jobb og gikk opp 50 ppd på en Pentium Mobile 1,6. Det er noe til ettertanke for dere som ikke har oppgradert clienten på en stund. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Hei. Er omsider med jeg også etter at UnitedDevices ble avsluttet/ferdigstillt for litt siden. Håper å få opp 12-14 kjerner etter hvert. Bare et lite spørsmål etter å ha lest de første sidene i denne tråden: Står noe om at poeng regnes ut med bakgrunn i at "bolken" er kjørt på en P4- maskin. Betyr det at alle "bolkene" faktisk er regnet allerede? Hvorfor blir de da sendt ut til oss "donorer" for beregning? Er ikke sikker på hvordan det hele fungerer, og antar det er en fornuftig grunn til å gjøre de samme regnestykkene flere ganger. (Hvis det er sånn det fungerer). Lenke til kommentar
Xell Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Fordi ting beregnes med mange frihetsgrader. Endrer man litt på et sted i beregningen får man et helt annen foldesekvens. De de prøver å finne ut er hva som trigger en feil folding. F.eks hvor i foldeprosessen er det noe går galt som gjør at man ender opp med Alzheimer. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Ok. Visste det måtte være en grunn. Ble litt klokere nå. Takk for raskt svar. Edit: Et kjapt spørsmål til: Hva skjer dersom man ikke blir ferdig innen tidsfristen på 4 dager? Endret 10. mai 2007 av madammim Lenke til kommentar
Xell Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 er litt usikker på om man blir delvis kredittert eller ikke. vet at man få delkreditt for wu som av enktelde grunner slutter å beregne. I værste fall får man 0 poeng. Når det gjelder SMP har de satt ganske stram tidsfrist nå i starten og de er for at denne ikke skal betatestet på maskiner som ikke står på hele tiden. WU som ikke rekker tidsfristen vil bli sendt ut på nytt til andre maskiner og da får man en veldig forsinkelse i prosessen noe som er svært uhensiktsmessig i betatest. Hvis maskinen står på hele tiden bør den rekke tidsfristen. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Da får man ikke poeng for foldingen. Det er kun SMP som operer med så korte frister. Om man kjører single-klienten har man lenger frist på seg. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Takk for at du avklarte det tore. Har aldri misset en tidsfrist så jeg var ikke helt sikker. Konklusjonen er jo egentlig at man bør ikke kjøre SMP på maskiner som ikke klarer denne korte tidsfristen. Det er som sagt en grunn til at de har satt den så kort i beta-perioden. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har nå fyrt opp SMP på PCen her nå i håp om at den drar inn flere poeng, men det ser ikke ut til og fungere. Nå vet jeg ikke helt hvilken av prosessene som skal bruke 99-100% av CPU, men mpiexec.exe ligger og hopper mellom 15 og 25%. Etter en liten sjekk i loggen ser jeg at Progress står på 0% noe som må bety at den ikke folder... Ser jeg i den andre loggen ser jeg dette: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Launch directory: C:\Programfiler\Folding\SMP Client V1.01Service: C:\Programfiler\Folding\SMP Client V1.01\fah.exe Arguments: -svcstart Launched as a service. Entered C:\Programfiler\Folding\SMP Client V1.01 to do work. [06:25:34] - Ask before connecting: No [06:25:34] - User name: Mitjmannen (Team 37651) [06:25:34] - User ID: 2D7B6CAC5943BC23 [06:25:34] - Machine ID: 1 [06:25:34] [06:25:34] Loaded queue successfully. [06:25:34] [06:25:34] + Processing work unit [06:25:34] Core required: FahCore_a1.exe [06:25:34] Core found. [06:25:34] Working on Unit 01 [May 10 06:25:34] [06:25:34] + Working ... Etter som at det står Working ... der blir jeg litt forvirra Noen som har anelse om hva som er problemet? Og forresten, dere snakker om stramme deadlines, vil en E6300 uklokka klare det når den står på ca. 12-13timer i døgnet? Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Jeg fikk det samme med mpiexec.exe som prosess og ingen framgang i foldinga da jeg prøvde å kjøre SMP-klienten som service. Når jeg starter den manuelt, får jeg opp fire prosesser som bruker 25 - 30% av CPU hver, og som alle heter FAH-core. Jeg synes det er itt rart at det skal være 4 prosesser, men det går i hvert fall framover med foldinga. edit: tror det skal være 20-25 prosent hver. Endret 10. mai 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 E6300 burde klare det, du finner jo fort ut av det ved å bruke FAHmon som er linket til i et av mine innlegg, etter aeinstein kommenterte det. Du burde rekonfigurere spm-klienten til å ikke starte som service, og så legge smp-klienten i oppstartsmappen, eller bare starte den manuelt. Den feilen du beskriver er den samme jeg fikk før. Du skal, som gaervern sier, ha fire FAH-prosesser, uten at jeg kjenner grunnen til at det er fire. Sikkert fordi den har to per kjerne. Det som hadde vært rått var om noen med en C2Q hadde testet ut dette på fire kjerner, sett hvor mye poeng som kom ut av det. Vil anta at en X6800 ville dratt inn MYE poeng! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 10. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg testet SMP klienten på en dual Xeon 5150 jeg hadde stående her til test et par dager. Det er 2 dualcore CPUer på 2,66GHz og den dro opp mot og til og med over 4000ppd Hvis jeg får lånt en quadcore CPU skal jeg teste med fasekjøler og 4GHz++ og se hvor raskt den klarer å folde Grunnen til at det er 4 prosesser er vel fordi den skal kunne kjøre på 4 kjerner. Alt over tror jeg ikke går, da må du kjøre flere SMP klienter samtidig. Men er vel ikke så mange som har så syke maskiner. Et annet minus med SMP klienten er at den spiser noe sinnsykt med ram. Noen som har testet om den folder veldig mye senere hvis du setter opp at den skal kun feks få bruke 256MiB ram? Jeg kjører og SMP klienten på en P4 550 3,4GHz maskin. Den klarer av og til tidsfristene og noen ganger ikke. Så den er nok helt på grensen av hva SMP klienten kan kjøres på. Så alle dualcore CPUer bør greie det uten problemer egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå