Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her, Kunne byttet 2x 980 G1 + det Evga 980 kjøpte av deg mot 2x 980Ti, Blir ryddigere i kabinettet mitt. Send PM om det blir interessant :)

Dere vet hvem jeg er iflg siggen håper æ ^^

Personlig Kjetil så ville jeg beholdt 980Ti kortene anyhow, er mye bedre foldekort uansett hvordan du ser på det. :)

Kjører du 2 av dem 1 rigg, eller kjøres dem 1stk i hver rigg? 

Jo flere du får i hver rig jo bedre er det mtp strømbruket iallefall. Kanskje disable core 3 & 4 i bios på Cpu slik de kun ha 1 core til hver Gpu, trengs vel ikke mer?

Endret av ChTh
Lenke til kommentar

Samme her, Kunne byttet 2x 980 G1 + det Evga 980 kjøpte av deg mot 2x 980Ti, Blir ryddigere i kabinettet mitt. Send PM om det blir interessant :)

Dere vet hvem jeg er iflg siggen håper æ ^^

Personlig Kjetil så ville jeg beholdt 980Ti kortene anyhow, er mye bedre foldekort uansett hvordan du ser på det. :)

Kjører du 2 av dem 1 rigg, eller kjøres dem 1stk i hver rigg? 

Jo flere du får i hver rig jo bedre er det mtp strømbruket iallefall. Kanskje disable core 3 & 4 i bios på Cpu slik de kun ha 1 core til hver Gpu, trengs vel ikke mer?

Nå kjører jeg de i 4 pc-er med i7 3770K og ligger på ca 230-330w. Med 2x 980ti var det 430-550w og veldig varmt system.

Men jeg tror du har rett angående 980Ti kortene.

Husk og dettte: 2x980/TI/970 osv vil belaste cpu mere og selvsakt mere på hk. Så jeg er ikke helt enig i at du sparer noe strøm ved 2xgpuer i en maskin.

Men kommer til å se når de nye 2 core intel kommer ut, spent på om det er mindre watt enn z97 og i3 (1150)

Lenke til kommentar

Kan være de trekker mindre ja. Jeg tenkte dog på sammenligningen mellom å kjøre 2 kort på 2 maskiner kontra 2 kort på 1 maskin, tenkte bare at det ville minske strømbruket litt?

Men ikke selg/bytt 980Ti, ville iallefall ikke jeg gjort om jeg selv hadde kortene. Jeg ville sett hvordan det går med oppgavene de neste mnd før jeg engang hadde tenkt på noe annet. :)

Endret av ChTh
Lenke til kommentar

Jepp har det. Alt ble sinnsykt varmt. Gpu, hk og cpu. Og mye støy. Evga kjøler bedre men støyer mere med 2x i en maskin. 2x msi kjører på høy rpm men mindre støy men alt blir meget varmt.

Om jeg kjøper flere 980ti, blir det evga.

Msi hiver mere varme inn i kabbinettet. Dere som har msi 980/Ti se selv på kortene.

Velger dere ett kort, kan du kjøpe hva du vil.

Denne maskine hiver msi kortet mye av varmen rett på psu, så den viften jobber mere på grunn av det, men ble bedre da jeg tok ut ett kort.

Lenke til kommentar

Jeg skal flashe tilbake til stock bios, så korta ikke er på 1.3V 24/7 selv med idle. Jeg gikk også ned til 4.5Ghz 1.2V, 1.920V vccin llc 8 og 4ghz cache 1.050v. 15¤C gikk fort ned gitt og 50 watt(?) også iflg corsair link. Håper på enda mer med stock bios. Jeg bryr meg lite om hva riggen trekker for slikt, men mer pga loopen, alt skal jo komme ut av rad :p

Jeg gidder ikke å overklokke med volt lengre tror jeg, benchmark perioden er over nå for en stund siden, blir vel 1400mhz-ish på stock volt om kortet i posten også klarer det. :)

Happy Folding!  :w00t:

Endret av ChTh
Lenke til kommentar

Volt og 9xx, største endringen i oc-miljøet på 37 år. 

Stock 4 life , kjøp heller det beste som finnes og kjør det stock. 

Lydløst og kraftig  :dremel:

Jepp, helt klart, 7xx var ikke slikt i hele tatt.. litt synd egentlig, får håpe Pascal kommer med noen kort som kommer til å klokke bra :-D

Lenke til kommentar

Ja etter at jeg tok ut ett msi og ett evga 980Ti i min stue, må jeg starte fmh,net for å se om det er noe galt. Ble stille og ned med mye watt på de 2 to pc-ene. Ca 400w.

Bak platen der hvor hk/cpu er er nå kald. Og jeg kjører ute bak/foran deksel av på alle 9 pc.

Målte nå på 2x980 msi på bak platen(der hvor cpu er) og tempen er ca 30c.Kjører de på 1266.

Liker bedre standar kjøler jeg, kaldrere system men mere støy. Bak der er tempen 24c. Ps 2x980 msi kjørende på 1266.

Lenke til kommentar

Volt og 9xx, største endringen i oc-miljøet på 37 år. 

Stock 4 life , kjøp heller det beste som finnes og kjør det stock. 

Lydløst og kraftig  :dremel:

Jepp, helt klart, 7xx var ikke slikt i hele tatt.. litt synd egentlig, får håpe Pascal kommer med noen kort som kommer til å klokke bra :-D

Nåja, 7xx kan ikke sammenlingnes med 980. 780=250w, 980=178w

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på hvordan de klokker, Nøkkelen med Kepler var såogsi spenning, nøkkelen med Maxwell er tempen rett og slett. Maxwell skalerer ofte dårlig på spenning, så ille at noen kort overklokker bedre på stock spenning med Maxwell (#totalylegit)

Så vi overklokkere vill jo helst ha kort som skalerer på spenning om man har en loop som får kortene ned til 40*C. Da kan vi klokke, mens 40*C+ hakke mye å si for Maxwell, minus grader er det som trengs :)

Lenke til kommentar

Hehe. La oss si at 7xx hadde en tdp på 150w, ville de da ikke klokket bedre?

Jeg liker kort som bruker lite strøm, joda å klokke dem er jo en bonus. Da jeg hadde 780Ti var det ikke mye klokking uten å få veldig mye støy og watt opp.

Mimre, mimre. Mine folding kort opp gjennom årene: 8600,8800,280,285,460,560,780.750,970,980,980Ti. Er de jeg husker, hehe

Sikker noen jeg har glemt, sånn er det når du er snart 50% på 100år. :rofl:

Glemte 660Ti ;)

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...