Betroz Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Liten oppdatering her. Fant på å kjøre Memtest86+. Den fant RAM errors etter 1 min...så da antar jeg at det er der problemet er. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hvis du hiver termometeret ditt i søpla har du løst svært mye... Jepp sammen med alle gpuene.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hvis du hiver termometeret ditt i søpla har du løst svært mye... Jepp sammen med alle gpuene.. Blir billigere å bare gå naken da. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Liten oppdatering her. Fant på å kjøre Memtest86+. Den fant RAM errors etter 1 min...så da antar jeg at det er der problemet er. Q Code 00 - Føkka hovedkort eller død CPU. Ringte MPX. Blir RMA sak. Får folde på 980Ti korta i sekundære maskina et par uker da Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Liten oppdatering her. Fant på å kjøre Memtest86+. Den fant RAM errors etter 1 min...så da antar jeg at det er der problemet er. Q Code 00 - Føkka hovedkort eller død CPU. Ringte MPX. Blir RMA sak. Får folde på 980Ti korta i sekundære maskina et par uker da Heisann! Som du kanskje vet så hadde jeg ram problemer, de forsvant og jeg fikk cpu problemer, endte opp med å skru ned cache til 4.375Ghz fra 4.5Ghz på 1.250V, prøvd å skru ned OC? Rart at ustabil ram ble stabilt (utelukket slikt at jeg VISSTE det var ram...) ble til ustabil cache? Altså innstlingene jeg har nå fungerte ikke før, men nå gjør de? EDIT: nvm, så ikke Code 00, dødt hk eller cpu ja :/ Endret 13. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Nå er ikke alle komponenter uavhengige av hverandre. Memtest rapporterer om feil, men om feilen skjer i cache eller i selve RAM'en tror jeg ikke den vet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Nå er ikke alle komponenter uavhengige av hverandre. Memtest rapporterer om feil, men om feilen skjer i cache eller i selve RAM'en tror jeg ikke den vet. Så kan ram problem føre til delbis ustabil cpu? får det bare ikke til å rime hos meg... Men jeg har alltid hatt pc problemer dessverre :/ Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Minnekontrolleren er jo flyttet til cpuen i moderne tider ( fra nb hvor den lå før) 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Tenkte mer direkte på cache problemer med ram, men du har jo egentlig helt rett, kontrolleneren ligger på cpu og da må jo selvsagt også cache påvirke dritten, men det som ikke rimer hos meg er at det funket, så ikke funka, funka, så ikke funka, eget liv levde det en stund. ^^ Folding dog funket knirkefritt på både cpu og gpu. Rare greier Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 De henger sammen - en CPU-test kan feile om minnet er dårlig, og motsatt. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Tenkte mer direkte på cache problemer med ram, men du har jo egentlig helt rett, kontrolleneren ligger på cpu og da må jo selvsagt også cache påvirke dritten, men det som ikke rimer hos meg er at det funket, så ikke funka, funka, så ikke funka, eget liv levde det en stund. ^^ Folding dog funket knirkefritt på både cpu og gpu. Rare greier Kan og ha med for høy overklokk? Kjører du det samme nå som før. På folding belaster du ikke 100% på cpu(om du da ikke kjører naci) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Kjører OC som er i sig. Når jeg sier folding på cpu så tenker jeg Naci, så rart den var stabil der Får nå DX error i bf4 med stock kort, tror det kan ha noe med win10 å gjøre, folding funker fint det ^^ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Nest gang det ikke funker, prøv med uten å overklokke. Før du sier win 10 er synderen, kjør uten oc Endret 13. august 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Står jeg har prøvd med stock kort Kjetil Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Jepp, men jeg tenkte på cpu. Prøvd det. Er ikke bare gpu som avgjør. Jeg sliter selv med at nvidia slutter å funke på gpu(og det er ikke win 10 sin feil)men driveren til nvidia, driveren er ikke bra nok enda. Endret 13. august 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hovedkort og CPU skal sendes inn iallefall, så får vi se om de finner hvor feilen ligger. Han hos MPX mente hovedkortet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Var visst bf4 som ikke støtter Sli enda på win10, det visste jeg, men hadde heeelt glemt det Får håpe det blir en smertefri Rma for det Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Var visst bf4 som ikke støtter Sli enda på win10, det visste jeg, men hadde heeelt glemt det Får håpe det blir en smertefri Rma for det Betroz Ja håper det bare er hovedkortet og at jeg får nytt. Bare pes å montere slikt. Synes det var moro før, men ikke nå lenger. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 (endret) 50 millioner nådd juhuu. Men jeg lurer på en ting. Jeg kjører 353.06 driveren nå, men dette har skjedd med nyere drivere også og er litt irriterende. Jeg kjører SLI og får kræsj BARE når jeg surfer samtidig som jeg folder. Jeg tror kanskje det skjer når jeg bruker flash. Og da begynner foldingen på 0 igjen. Noen som har en fiks på dette ? Endret 14. august 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Ja. Avinstaller Flash. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå