Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytt tilbake til 3770K, Eller selg dem, de er jo vært endel og jeg tenker at du har noen stk  :wee:

Noen andre som vil skyte nvidia driveren med hagle? Fy... jeg klikker snart :p Hele dritten kræsjer (på stock tilogmed) og har vært et par ganger hvor den har kræsjet såpass at hele maskinen fryser og ingen ting skjer... 

Lenke til kommentar

Bytt tilbake til 3770K, Eller selg dem, de er jo vært endel og jeg tenker at du har noen stk  :wee:

Noen andre som vil skyte nvidia driveren med hagle? Fy... jeg klikker snart :p Hele dritten kræsjer (på stock tilogmed) og har vært et par ganger hvor den har kræsjet såpass at hele maskinen fryser og ingen ting skjer... 

Så du VET at det er driveren?

Lenke til kommentar

Kjapt spm... jeg skal RMAe noen kort nå (takk til folding-nissen for å ha slitt dem ut :p ), og trenger litt tips til hva jeg kan be om å få i retur. 2x 7970 og 1x 7950, nypris ved innkjøp hhv 2500 og 2300kr/stk. Nå er jo R9-380 en rebrand av R9-285, og dermed dårligere enn R9-280X, som igjen er rebrand av HD7970, så å få 2-3 380 i retur er uaktuelt. 960 yter også dårligere enn 7970/280x, men er sammenlignbar med 7950, så jeg føler det er et greit bytte for DET kortet. Strømforbruket er en annen sak, men jeg godtar ikke nedgradering ift ytelsen - og der tror jeg loven er på min side. Uansett, kjøleranbefaling til 960? Alle tredjepartskjølerne til ASUS, MSI og EVGA er vel ganske OK.

Tror nok det enkleste bare er å be om å få kreditert 7970'ene, eventuelt be om et bra 980 som erstatning for begge to. MSI Gaming Twin Frozr, for eksempel? Veldig lyst på det EVGA Hydro Copper-demokortet, men om de står fast ved prisingen er nok det uaktuelt.

Lenke til kommentar

De har ikke latt meg gjøre det før, men jeg skal be dem sende meg en epost så kan jeg se hva jeg evt velger å bytte til hvis de er såpass fleksible at de lar jeg gjøre det. Skjønt, 5000kr i cash + et 960 er jo en grei deal når kortene ble kjøpt for under 3000kr brukt :p

960 på folding er en vits, ikke vont ment. Ta å velg 980 eller enda bedre 980Ti

Forresten har 5 750Ti liggende og vil påstå at de er bedre på folding, ja jeg er og blir watt nissen :rofl:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

De har ikke latt meg gjøre det før, men jeg skal be dem sende meg en epost så kan jeg se hva jeg evt velger å bytte til hvis de er såpass fleksible at de lar jeg gjøre det. Skjønt, 5000kr i cash + et 960 er jo en grei deal når kortene ble kjøpt for under 3000kr brukt :p

Forresten har 5 750Ti liggende og vil påstå at de er bedre på folding, ja jeg er og blir watt nissen :rofl:

Får jeg 960 er det nok lagt ut på brukten i det øyeblikket jeg kan hente det på posten :)

Spent på tilstanden til 290 ref her, også... hehehe. Har to 580 her, også,. Kan bli mye RMA på komplett/mpx fremover om/når de takker for seg.

Lenke til kommentar

Får jeg 960 er det nok lagt ut på brukten i det øyeblikket jeg kan hente det på posten :)

Spent på tilstanden til 290 ref her, også... hehehe. Har to 580 her, også,. Kan bli mye RMA på komplett/mpx fremover om/når de takker for seg.

Neninei, hehe. På rmaen si du ønsker andre kort. Ikke styr med å selge ett nytt 960 kort. Få heller det du vil ha mot å betale litt/mye.

Lenke til kommentar

Joda, men spørsmålet er om jeg vil ha kort eller cash... ;) Hvis jeg tenker økonomi her kunne jeg f.eks. betalt en tusing for et 970, og sittet igjen med 85% av PPD'en til de innleverte, med lavere strømforbruk, og kjøpt to brukte, rimelige 780ti for 7970-refund-kronene. Deretter kunne jeg foldet med 100% fan speed til viftene tok kvelden, og fått 980 eller bedre i retur - eventuelt en helt vill refund. Ikke første gangen jeg har kjøpt billig brukt og reklamert, for å si det sånn. Problemet her er mangelen på 780(ti) som er kurant priset, sannsynligvis fordi de er betydelig hvassere enn 960, som ligger på snaut 2000kr og opp. Noe mer enn 17-1800 føler jeg ikke 780 er verdt, ti varianten kan kanskje ligge på litt over 2000, men plutselig kommer 970 inn og ber dem jenke seg et par hakk.

Problemet med top end er at prisene faller VELDIG fort når det kommer en ny generasjon. Jeg får betydelig igjen for brukte 970 fremdeles om jeg skulle "solgt meg ut", mens de som i sin tid handlet 980 har tapt en god del pga 980ti, og når arvtageren til 980ti kommer vil fortsatt 970 kunne selges for 2000 (min spådom), mens 980ti sikkert må ned mot 3500. Da har jeg tapt under tusenlappen per 970, og det er ikke så ille om jeg har eid dem i halvannet år. Sammenlign med bruktverdien til 780ti nå kontra innkjøpsprisen ved launch for 1,5 år siden, og tusenlappene flyr - hvertfall slik jeg regner på dette. For dere andre som leser dette kan det fortone seg litt annerledes, da dere har andre preferanser for deres innkjøp - flere kraftige kort sparer plass, bl.a., og kanskje er ikke min taktikk optimal ift strømforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...