Kjetil Lura Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Hehe, og watt gikk ned? Eh, nope Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Lite off-topic spørsmål her. Som kabinett vifte, hvilken av Noiseblocker eLoop B12-2 eller Noctua NF-S12A FLX ville dere valgt? Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Som kabinett vifte dytter noctua sin mye mere luft, mens noiseblockeren er bedre på trykk hvis du fks har en radiator du skal dytte luften gjennom. Har begge to og Noctua sin(omtrent lik desingn, men seks år gamle) er veldig god fremdeles. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Det viktigste er kanskje å ha viftekontroller,fordi da kan man fininstille hastigheten til det lydnivået som passer deg. Muligheten for ekstra boost i kjøleeffekt, liker jeg godt når jeg vil gjøre benchmarks Lenke til kommentar
War Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Gjør det samme selv. alt på en kontroller på minimum, booster de om det trengs. Kabinettvifter og annet jalla har forhøy db rett på psu uansett. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Som kabinett vifte dytter noctua sin mye mere luft, mens noiseblockeren er bedre på trykk hvis du fks har en radiator du skal dytte luften gjennom. Har begge to og Noctua sin(omtrent lik desingn, men seks år gamle) er veldig god fremdeles. Som sagt skal de ikke kjøle noen radiator eller kjøleribbe. De må da ikke ha noe problem med å suge luft igjennom et støvfilter. NB eLoop B12-2 vant en test hos silentpcreview.com da for god ytelse/støy faktor. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Okay, men den bruker 95w. Ja er opptatt med det. Syns det er trist jeg, fra 22 til 14 og mere strøm? Da melder jeg pass, sorry Det er pga den integrerte GPU'n. Går sikkert an å disable i BIOS vel? Mener å huske jeg kunne det med 2600K. Det går automatisk om du har ett i pcie porten. Men spør du meg så lurer jeg på hvorfor de ikke kan lage en uten den gpu greia. PS. Msi (2)980Ti til meg om salget av msi (2)980 går iorden. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Det viktigste er kanskje å ha viftekontroller,fordi da kan man fininstille hastigheten til det lydnivået som passer deg. Muligheten for ekstra boost i kjøleeffekt, liker jeg godt når jeg vil gjøre benchmarks ...derfor jeg kjøpte AP-00 da jeg dant dem, fremfor f.eks. 1150rpm-varianten Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Jeg kjører kabb på mine maskiner, har en vifte som flytter luft vekk fra ssdene mine. Grunnen er liker ikke 40-50c på dem. Og er lei varmen, 27,6c og vinduene oppe + terrasse tøra . Endret 25. juli 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Som kabinett vifte dytter noctua sin mye mere luft, mens noiseblockeren er bedre på trykk hvis du fks har en radiator du skal dytte luften gjennom. Har begge to og Noctua sin(omtrent lik desingn, men seks år gamle) er veldig god fremdeles. Som sagt skal de ikke kjøle noen radiator eller kjøleribbe. De må da ikke ha noe problem med å suge luft igjennom et støvfilter. NB eLoop B12-2 vant en test hos silentpcreview.com da for god ytelse/støy faktor. Så litt på specsa til noiseblocker og den dytter mye luft. Er de like stille som de jeg har er det veldig gode vifter etter min mening. Du må også regne med at vifter i denne prisklassen holder veldig lenge(kjøpte mine Noctua for over syv år siden fant jeg ut) og bruken din av viftene kan endre seg etterhvert. Hadde jeg hvert deg hadde jeg godt for Noiseblocker, tilfelle du om noen år trenger vifter som også er gode på trykk. Disse Noctuaviftene du henviser til gjør seg dårlig i radiatorer, det har jeg prøvd Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Så litt på specsa til noiseblocker og den dytter mye luft. Er de like stille som de jeg har er det veldig gode vifter etter min mening. Du må også regne med at vifter i denne prisklassen holder veldig lenge(kjøpte mine Noctua for over syv år siden fant jeg ut) og bruken din av viftene kan endre seg etterhvert. Hadde jeg hvert deg hadde jeg godt for Noiseblocker, tilfelle du om noen år trenger vifter som også er gode på trykk. Disse Noctuaviftene du henviser til gjør seg dårlig i radiatorer, det har jeg prøvd Takker for svar. Jeg gikk for Noctua viftene. Har hatt gode erfaringer med dem før, så hvorfor ikke. De jeg får nå skal kun stå som kabinett vifte og flytte på luft. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Må vist teste dem jeg også. Har bare noctua vifter og er meget bra dem jeg har. 60md garanti, men får dem ikke på komplett(noiseblocker) Så hva er garantien på dem da? Og hva er galt siden komplett ikke har dem? Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Ganske mange vifter Komplett ikke har. De 120mm viftene jeg er mest fornøyd med er Akasa apache PWM 120mm. De er stille og tåler et veldig høyt mottrykk. De er dog ikke spesielt gode på å dytte mye luft. Edit: Er det bare meg eller har vifter blitt vanvittig dyrt? Endret 25. juli 2015 av JadaNei Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Neida er bare dollar/EUR som er blitt dyrere. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Ja bytter ut 2x980 med 2x980Ti så de er nå på vei. Takker kjøper av 2x 980 msi gaming. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Kortene solgt og mine på vei, happy folding folkens i denne varmen. Hei!Takk for din ordre. Endret 25. juli 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Kjøpte og kjøle pasta, nei vent ingen bryr seg om hva watt nisen gjør, han bare klager på varmen, tja 26 c nå Jeg gjør, ac on og gpu off. Endret 25. juli 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Kjøpte og kjøle pasta, nei vent ingen bryr seg om hva watt nisen gjør, han bare klager på varmen, tja 26 c nå Jeg gjør, ac on og gpu off. Skal du bytte kjølepasta på skjermkorta når de kommer? Du som er så opptatt av watt og varme kan bare glemme da å overklokke korta noe særlig. De blir ganske hotte, men yter godt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå