Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT ny post.

 

Instalere den multigreia fungerte dårlig.

Fikk installert og så,, ikke noe icon ingen program kun den filen man installerer med.

 

Eneste jeg har fått til så langt er

Windows NT/2000/XP/Vista

"No nonsense" text-only console (with built-in Windows-service-install option) 5.04

og instalert den i 2 mapper samtidig. Da jobber begge kjernene.

Detter er på AMD 64 4400 x2 prosessoren.

 

Blir det riktig om man ser bort ifra den håpløse SMP opplegget.

 

Og hvordan stopper man det eller pauser? Den kjører bare uten icon

 

64-bit Linux, and Windows Så jeg kan ikke kjøre SMP på 32 bit windows?

Endret av War
Lenke til kommentar

La meg si det slik. Jeg prøvde SMP og jeg fikk den ikke til å kjøre. Fra folding.standford: "The Windows version of the client has recently been released and runs under both 32-bit and 64-bit Windows."

Jeg kjører to vanlige prosesser. Det funker fint for meg, uten bråk, så jeg holder meg til det jeg :)

 

Ehrgeiz: Kan du skrive litt om hvordan du gjorde installasjonen, litt om hva slags beskjeder du fikk og hvordan det foregikk generlt. Gjerne litt om HW og OS også

:D

Lenke til kommentar
La meg si det slik. Jeg prøvde SMP og jeg fikk den ikke til å kjøre. Fra folding.standford: "The Windows version of the client has recently been released and runs under both 32-bit and 64-bit Windows."

Jeg kjører to vanlige prosesser. Det funker fint for meg, uten bråk, så jeg holder meg til det jeg :)

 

Ehrgeiz: Kan du skrive litt om hvordan du gjorde installasjonen, litt om hva slags beskjeder du fikk og hvordan det foregikk generlt. Gjerne litt om HW og OS også

:D

8492646[/snapback]

 

Folder på to maskiner, den stasjonære (GPU-klient) og min bærbare (Dell XPS M1210 med en Core Duo 1.6 GHz, Win XP Home)

 

Lastet ned SMP-klienten, og NET framework 2.0.

 

Deretter var det bare å installere framework 2.0-opplegget, før jeg pakket ut SMP-klienten. I de utpakkede filene var det en bat-fil kalt "install.bat", som jeg kjørte først. Herfra og ut var det plankekjøring, installerte klienten, fyrte inn nickname og lag (37651, selvsagt :)) og startet opp.

 

Edit:

 

Edit:Hva om noen starter en tråd i retning av: "Oss som folder med PS3"

8492802[/snapback]

Link

Disse kara gjør visst det.

 

Spørsmål:

Folder man raskere under 64-bit? Skal jo teoretisk gjøre det.

8492880[/snapback]

 

Det er vel bedre å stjele guiden deres til denne tråden? :p

Er jo ikke ønskelig at folk folder for gamer.no i stedet for vårt eminente hw.no-lag.

Endret av Ehrgeiz
Lenke til kommentar

Lag en snartvei til folding-fila. Gå inn på den egenskaper og sett "target" eller "mål" til:

"C:\Program Files\FAH\FAH504-Console.exe" -configonly

Dermed kan du konfigurere den slik at ved neste oppstart(av pc eller service) så vil de nye instillingene tre i kraft. Altså start pcen på nytt eller går inn i services og stopp og start den. Start->Run->Services.msc.

 

 

Uansett. Jeg har oppdatert arbeidsloggen vår!

Her er arbeidsloggen!

Tenkte på om ikke det var greit å gi dere også muligheten til å oppdatere denne om ca 14 dager. Send en PM til meg og kanskje si fra her at du har lyst så kan vi se åssen vi kan gjøre det :)

Lenke til kommentar

Virker fremdeles meget upraktisk å gjøre alt det kun for å få en tray funksjon.. Jeg har installert en splitter ny doalcore prosessor (singlecore før) og jeg gidder ikke å installere CMD verisjonen hvis jeg må ha vinduet oppe hele tiden.

 

Redigert: Det kjører i bakgrunnen, ja.. :blush:

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

;)

Det er litt vanskelig å få det fra i guiden at første kjøring trenger man bare vente til klienten har lastet ned arbeidet og så restarte. Men slik er det. Servicen er uansett deilig. Jeg har hatt en kjørende på broren min sin pc siden jeg startet å folde. Den har kommer inn med en WU i ny og ne. Uten at noen merker noe til den, for han har ilkevel på pcen hele døgnet! :p

Lenke til kommentar

Joiner jeg;)

 

Hvor mange step er det på waiting for core?

 

EDIT:

 

har funnet dette i LOG fila:

 

Waiting before retry.

[15:03:53] + Attempting to get work packet

[15:03:53] - Connecting to assignment server

[15:03:54] - Successful: assigned to (0.0.0.0).

[15:03:54] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[15:03:54] Work Unit has an invalid address.

[15:03:54] - Error: Attempt #8 to get work failed, and no other work to do.

 

dette gjentar seg hele tiden. hva betyr det for noe?

Endret av b1dik
Lenke til kommentar

Det ser ut som om den forsøker å hente en WU fra ip 0.0.0.0 og får (selvsagt) ikke kontakt.

 

EN del ting som er viktig for oss å vite for at vi skal kunne hjelpe er følgende: Hvilken klient? (grafisk/command/smp/gpu osv) Kjøres det som service eller ikke?

 

SMP beta'en er desverre, så langt jeg har sett, ikke egnet til å kjøre som service enda. Noe folk må huske er at dette foreløpig er en beta. Dersom det er service du har bør du stoppe service-prosessen, kjøre installasjonen på nytt med -configonly parameteren, når du kommer til spørsmål om service velg å fjerne den. kjør så installasjonen på nytt og vel å ikke kjøre den som service.

 

Når man installerer og kjører et program som er beta bør man være inneforstått med at programmet har mangler og feil som enda ikke er rettet opp og aller helst bør man være villig til å sette seg inn i disse manglene og melde tilbake om ytterlige feil man oppdager slik at produsenten kan utbedre disse før man gir en offisiell release.

 

BTW: min antakelse om at feilen er knyttet til SPM-klienten har jeg tatt etter å ha googlet "Successful: assigned to (0.0.0.0)" Google er et flott verktøy. Bruk det ;)

Lenke til kommentar

Det er mange måter å kjøre FaH. Etter det versjonsnummeret så kan jeg se at du kjører den grafiske klineten. Andre varianter er kommandolinje-bassert (kan kjøres som service i bakgrunnen som starter av seg selv.) GPU varianten kan benytte seg av enkelte nyere ATI grafikk prosessorer som er serdeles godt egnet for slike beregninger. SMP er for å kjøre på flerkjerne prosessorer. De 2 sistnevnte er foreløpig beta. Også finnes det en variant for å kjøre på PS3.

 

Jeg er veldig lite kjent med den grafiske klienten. Skal lete litt mer etter om det er flere som har hatt dette problemet. Forumet til FaH er et fint sted å få svar på slike ting

Lenke til kommentar

Da har jeg en B-stepping E6600 i hus.. I morgen kommer Apogee GT-blokken, og da skal jeg se hva jeg får denne opp på stabilt.. Noen som har sjekket gjennomsnittelig for en E6600? Stock, eller med clock?

 

Gleder meg villt i alle fall til å se hva jeg får ut av den!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...