Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mine står i racket. 

99,9% av brukergruppen kjøper ikke brukt, men leaser/større skala. 

Målgruppen til mine servere er,,,,,, kommer ikke på noen. 

Teknologi-injeforeninger på høgskoler ol uten penger. 

16åringer som synes det høres kult ut, men uten penger. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 4P'ene er nok vanskelige å verdisette her i landet, men etter mitt skjønn burde en 4P med ulåste chipper være verdt en slant - men det avhenger om du finner en kjøper. Skjønt, ift hva du får er jo ikke 15000-20000 noen upris for en pakke med HK, RAM og CPUer - 48/64 kjerner med kontroll på både spenning og frekvenser gjør jo en slik maskin LANGT kraftigere enn det meste man får kjøpt ellers. Sjekket litt på nextron, og jeg vil tro en maskin med tilsvarende ytelse fort koster opp mot 50.000kr, spesielt om du legger på litt ekstra verdi pga overklokkingsmulighetene. Den tiden jeg kjørte 3.6GHz på min 64-kjerner må jeg vel ha hatt omtrent den kraftigste privateide maskinen i landet :p

Kan godt være andre selger dem rimeligere, men dette er nå min objektive (så godt jeg kan) verdivurdering.

Lenke til kommentar

På Nextron koster maskinen min ca 110K, uten moms, men med et dyrere hovedkort. Det er uten tre års servise. Hadde vert fornøyd med 15-20K for min, men det er som war  sier, jeg har ikke peiling på hvem som har behov for den.

Lenke til kommentar

Faktisk en tidligere kollega som selger, men uten ett relativt kraftig skjermkort, hadde jeg aldri betalt så mye for den maskinen.

Bare en CPU der, og :p Slenger du fire av dem ihop blir det ganske kraftige saker. Holdt hvertfall verdensrekord i wprime1024m på de 12-kjernes-CPUene uten noe mer fancy enn vannkjøling :) Selvsagt en Intel-maskin som har tatt den tilbake, men likevel.

Lenke til kommentar

Så på HK at det støttet i 40-lane 3.0 16 i begge de sporene , så jeg faktisk får en slott mellom, så 700k ppd etter 2,5% før jeg dro, så håper det blir rett. 

Skal se på støy imorgen, så langt meget stille. 

Støyobservasjonen av kjølere er så langt gjort i rack-kasser hvor ene kassa har 2x 970 msi og andre kassa har 2x evga sc 970 og 4 andre kasser har 2 og 2 andre 970. 

Så lytter jeg bak mens jeg flytter hodet nedover forbi alle, stoppet ved den som støyer mest, åpnet lukket og fant 2x evga sc 970 hehe 

Den jeg hørte minst ifra var 2x msi 970. 

får gjøre det samme med 980ti

Lenke til kommentar

Det vil tilsvare x8 på 3.0 så være helt innenfor ( 70% buss) 

Har ikke regnet på strøm, men kostnad og ppd vil 980ti vinne godt over 970 om man skal ha fler en ett kort. 

Har du planer om å sette ett 980ti inn i hver manskin som nå kjører 2x gpuer? 

Hva skjer da med strømmen om du setter 2 ti-kort i maskinene, så halveparten er helt av  :hmm:

Lenke til kommentar

Planen er ut med 4x970 msi inn med 1xevga 980Ti sc+ en i hver maskin 2x totalt. Så de var på lager så kjøp knappen klør, hehe

Nei kjører alle gpuer nå(16) men blir varmt for meg og ca 2700w. Temp da jeg kom hjem var 28.6c, nå 26,8c

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Nei har ikke det. Men da kan jeg jo ikke gjøre det? Grunnen er dette, 2x970 max w er 148x2 + 66w som er det cpu+hk+ram osv bruker på naci.

Setter jeg 2x980Ti x2 i de maskinene så går sikringen garantert. 250x2 +66w. PS: Pcie bus ligger på 73% med 8x8x pcie 2.0.

På denne er pcie 3.0 ca 50%. 2x980 og 3770K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...