Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafisk og ikke grafisk.

8454030[/snapback]

Feil

 

Er ikkje det først og fremst at SMP er tilpassa fleire kjerner som er forskjellen då.

8454535[/snapback]

Riktig

 

Edit: jeg var på feil side.. Så ikke ditt siste innlegg Fruktkake..

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Det kjipe er at antall aktive brukere stadig går nedover. Ser ut til at folk ikke gidder å være med når de ser at de ikke klarer å klatre fort nok (i deres egene øyne). Folkens; det har ikke noe å si hva dere bidrar med s lenge dere bidrar. Det er fint at vi har medlemmer med tilgang på mange/kraftige maskiner som dytte mange pakker i døgnet, man alle behøver ikke ligge på det nivået.

 

Anyways; vi ser ut til å ha klart å klatre over 50k grense. La oss jobbe litt for å ikke synke under den igjenn :thumbs:

Lenke til kommentar

PS3ene kan virkelig gjøre en forskjell. De er bare litt over 10 prosent av aktive CPUer men utgjør 386 av 692 TFLOPS, dvs 56 prosent av regnekapasiteten totalt.

 

Det jeg synes er litt rart er at F@H må settes i gang manuelt på PS3. Det burde jo kunne gå av seg selv i bakgrunnen når maskinen ikke brukes til noe annet? Kanskje det kommer med en programoppdatering?

Lenke til kommentar
Sett foldinga som skjermbeskytter.

8483843[/snapback]

 

Hvordan gjør man det? I skjerminstillinger er det et valg for skjermsparing etter en viss tid, men den slår bare av bakgrunnsbelysningen på LCD-skermen.

 

EDIT: Jeg fant det:

Man markerer F@H i hovedmenyen og klikker på trekanten, da får man opp alternativet Auto-start.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

GPUen er raskare å rekne enn PS3, men den er mindre fleksibel. Eg kjører altid F@H på 1 CPU Core og når eg er AFK, setter eg også GPUen til å rekne :)

 

Q: It seems that the PS3 is more than 10X powerful as an average PC. Why doesn't it get 10X PPD as well?

 

A: We balance the points based on both speed and the flexibility of the client. The GPU client is still the fastest, but it is the least flexible and can only run a very, very limited set of WU's. Thus, its points are not linearly proportional to the speed increase. The PS3 takes the middle ground between GPU's (extreme speed, but at limited types of WU's) and CPU's (less speed, but more flexibility in types of WU's). We have picked the PS3 as the natural benchmark machine for PS3 calculations and set its points per day to 900 to reflect this middle ground between speed (faster than CPU, but slower than GPU) and flexibility (more flexible than GPU, less than CPU).

Lenke til kommentar

Kjører dette med noen gamle enkle installasjoner.

Slettetalle nå for å oppdatere dem.

Grafikk greiene fikk error pga ikke X1800-1900 kort osv og textversjonene har 0 av 250.000 og sånn står den i timesvis uforandret.

Må jo være rakettforsker for å starte opp dette.

 

Spm 1 : Har mange pcer og dem som er AMD x2 skal jeg bruke 5.04 eller hva. Og hva på singlekjerner og 4 kjerner.

 

Spm 2 : Er det to ting det å regne med cpu og gpu? Kan jeg bruke begge sammtidig? Evt hvordan.

 

Det var mye enklere før med en install, justere settings grafisk og vips så regnet den og viste grafikk.

Lenke til kommentar

Skal prøve å svare så godt eg kan på spørsmåla dine War

 

Spm 1: PÅ AMD x2 bør du fjølge guiden "-Jeg har en nyere maskin eller server med flere CPU'er" som er på første posten

 

Singel Core CPUen kan du bruke same guide som nemnt ovanfor, men der har du bare har 1 mappe.

 

Quad Core cpuen kan du kjøre SMP klienten. Korleis du installerer det, finner du her, under "HOW TO RUN THE FAH/SMP BETA CLIENT"

 

Spm 2: Ja du kan bruke både CPU og GPU, vist du har meir en 1 core, fordi GPUen bør har 1 core for seg sjølv. Her finner du ut korleis du installerer det under "HOW TO RUN THE WINDOWS FAH/GPU BETA CLIENT" Du må også ha dei nyaste skjermkortdrivarane til ATI

 

Eg har kun på GPU, når eg er borte, fordi windows kan "lagge" litt når den er på.

 

Håper dette hjalp deg litt :)

Lenke til kommentar
Grafikk greiene fikk error pga ikke X1800-1900 kort osv og textversjonene har 0 av 250.000 og sånn står den i timesvis uforandret.

Må jo være rakettforsker for å starte opp dette.

8489414[/snapback]

Har en følelse av det. Derfor holder jeg på å oppdatere guiden på hw.no nå.

Spm 1 : Har mange pcer og dem som er AMD x2 skal jeg bruke 5.04 eller hva. Og hva på singlekjerner og 4 kjerner.

8489414[/snapback]

På AMD x2 bruker du en installasjon av 5.04 på hver kjerne! Siste setting stør om "Machine ID, 1-16 [1]" og da skriver du 1 for det første installasjonen og 2 for den andre installasjonen. Står i guiden på HW.no.

Spm 2 : Er det to ting det å regne med cpu og gpu? Kan jeg bruke begge sammtidig? Evt hvordan.

8489414[/snapback]

Tror du skal kunne bruke begge samtidig, men dette trenger jeg også mer informasjon om til guiden.

Det var mye enklere før med en install, justere settings grafisk og vips så regnet den og viste grafikk.

8489414[/snapback]

Du kan fremdeles installere grafisk versjon. Versjon 5.03 heter den. Den ligger øverst på downloadlisten

Lenke til kommentar

Hvordan gjør du det? Måten å gjøre det på er å laste ned klienten til TO FORSKJELLIGE mapper.

c:\programfiler\FAH1

c:\programfiler\FAH2

Installer begge filene hver for seg. Velg "MachineID=1" på første mappens installasjon, og "MachineID=2" for den andre installasjonen.

Eller misforstod jeg problemet :s

 

Edit: oi, jeg svarte hvis litt etter deg i forrige post, Bobby1 :p

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Når jeg installerer i mappe nr 2 kommer jeg rett inn på install nr 1 som er oppe og går.

Jeg kjører firefox, ikka rart alt går i dass. Startet IE nå og fikk muligheten til å velge hvor jeg skal laste ned til.

 

Nå ble det andre boller

Endret av War
Lenke til kommentar

Ah. Det var meg ja. Glemte å si fra :) Bare spør noen dumme spørsmal noen så kan noen andre eller jeg svare... ;) registreging tar bare et minutt! Husk: Lagnavn = 37651 !!! Link HIT og ikke noen andre steder så sant dere "kan".

:thumbup:

 

(Neimen har du sett, nå tar jeg deg snart igjen O.J ;) )

 

War: så bra! Stå på!

Lenke til kommentar
(Neimen har du sett, nå tar jeg deg snart igjen O.J ;) )

 

War: så bra! Stå på!

8491262[/snapback]

Hehe, synd at nesten alle installasjonene mine kjører deltid på andres maskiner.

 

PPD'en din er nok en del høyere enn min, så ruser nok forbi meg om ikke så lenge^^

 

Skal uansett karre meg opp på top100 lista først, så tar vi det derfra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...