Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg ett 970 på vei, blir spennende å se hvordan det fungerer på PCIe 1.1 x16. Og 7 år gamle cpuer.

Det tror jeg vil bli bråbrems. Har selv 6 maskiner med i3 3250 som er 2.0 pcie 16 med ett kort(ikke testet det) med 2 kort(970/980) er de 8x8x og klarer ikke å mate kortene max.

Har tatt ut en og satt inn en i7-3770K og gikk opp ca 100k(2x980 evga sc kjører på 1290 base)

Lenke til kommentar

 

Da har jeg ett 970 på vei, blir spennende å se hvordan det fungerer på PCIe 1.1 x16. Og 7 år gamle cpuer.

Det tror jeg vil bli bråbrems. Har selv 6 maskiner med i3 3250 som er 2.0 pcie 16 med ett kort(ikke testet det) med 2 kort(970/980) er de 8x8x og klarer ikke å mate kortene max.

Har tatt ut en og satt inn en i7-3770K og gikk opp ca 100k(2x980 evga sc kjører på 1290 base)

 

Er ikke det litt rart egentlig?

 

Jeg har lest et par tester som tydelig konkluderer med at PCIe2.0 ikke er i nærheten av å være flaskehals for grafikkort. Det sies at PCIe2.0 har langt mer båndbredde enn hva et moderne grafikkort klarer å utnytte.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Utifra syntetiske tester og målinger jeg har lest så ser det ikke ut til at det er båndbredden på PCIe bussen som er problemet, men kan være de har jobbet med latency?

 

De gamle 2.7GHz opteron cpuene mine er vel ikke akkurat de kjappeste lenger heller, ihvertfall ikke på minnebåndbredde.

Lenke til kommentar

Så.. Etter mange måneder med nedetid er sommeren i gang.

Beklager, har hatt mye å styre med. 

Blir ikke mye mer folding før jeg får ut varmen i andre etasje på ett eller annet vis, da jeg må flytte utstyret vekk fra den ellers kalde garasjen.

har jo 0kr så blir ikke mye nytt hw før om noen år ^^

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...