Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjetil sier det bare fordi jeg ikke bryr meg overhodet over watt-bruk osv. Kjetil, seff kjører jeg etter sig, setter 24/7 klokken min i sig. ikke benchmark klokk ;-)

 

Jeg kan mye om hw, oc, vannkjøling, osv synes jeg, iallfall til å være 15, jeg tror Kjetil vet det, men mtp at jeg folder, og ``ekstrem`` overklokker så mener nok Kjetil at jeg skjøner poenget når jeg blir eldre. 

 

Poenget skjønner jeg, men bryr meg lite siden det handler om watt. hehe. No offense altså.

 

Om min Cpu er stock (testet før Gpu`ene ble lagt til i loopen) så var cpu på 40¤C på 100% load. Iskaldt, vil jo ikke at rakkeren skal fryse ihjel^^

 

Men jeg overklokker, derfor kjøpte jeg vannkjøling. (kunne droppet på kortene i ettertids tanke, men tempen ble betydelig bedre (snakk om 85¤c pga de var tett, mot 55¤C, og støyen ble laaangt lavere)

 

Men du skjønner sikkert at jeg liker overklokking og det er en av mine Pc hobbyer. Hadde jeg betalt strømregningen hadde jeg forsatt overklokket pga jeg har kun 2 maskiner, ikke en hel park slik du har Kjetil, da er det ikke like viktig for meg serru.

 

Men kom just hjem etter å ha bygget en maskin til en beste kamerat, hva gjør man ikke for venner? ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Kjetil sier det bare fordi jeg ikke bryr meg overhodet over watt-bruk osv. Kjetil, seff kjører jeg etter sig, setter 24/7 klokken min i sig. ikke benchmark klokk ;-)

 

Jeg kan mye om hw, oc, vannkjøling, osv synes jeg, iallfall til å være 15, jeg tror Kjetil vet det, men mtp at jeg folder, og ``ekstrem`` overklokker så mener nok Kjetil at jeg skjøner poenget når jeg blir eldre. 

 

Poenget skjønner jeg, men bryr meg lite siden det handler om watt. hehe. No offense altså.

 

Om min Cpu er stock (testet før Gpu`ene ble lagt til i loopen) så var cpu på 40¤C på 100% load. Iskaldt, vil jo ikke at rakkeren skal fryse ihjel^^

 

Men jeg overklokker, derfor kjøpte jeg vannkjøling. (kunne droppet på kortene i ettertids tanke, men tempen ble betydelig bedre (snakk om 85¤c pga de var tett, mot 55¤C, og støyen ble laaangt lavere)

 

Men du skjønner sikkert at jeg liker overklokking og det er en av mine Pc hobbyer. Hadde jeg betalt strømregningen hadde jeg forsatt overklokket pga jeg har kun 2 maskiner, ikke en hel park slik du har Kjetil, da er det ikke like viktig for meg serru.

 

Men kom just hjem etter å ha bygget en maskin til en beste kamerat, hva gjør man ikke for venner? ^^

Man har ikke overklokking som hobby for å minimere wattforbruket  :)  Som overklokker så er det kulere jo flere watt man klarer å presse ut av komponentene mens man samtidig holder dem kjølige og stabile :) :)

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Jepp på linux må du restarte clienten ca vær 24time

Fint at dere har samme erfaring som meg

Er dette svar til meg? Leste dere i det hele tatt innlegget mitt? :p

 

Men forb****a chrome har en " er du sikker-vindu- ja nei" på f5, så prosjektet feilet totalt.

En av mange gunstige fordeler med Linux kontra Windows er at shellscripting er (etter min mening) langt enklere. bash > batch any day. På noen få linjer kan du skrive et script som kverker og restarter chrome med intervall du selv spesifiserer. Om det byr på issues vedr. utfylling av user/team funker det sikkert å bruke f.eks. Lastpass sin autofill-funksjon.

 

(edit: En annen løsning kan jo selvsagt være å installere windowsversjonen av chrome gjennom wine, eller å rett og slett emulere Windows via virtualbox eller vmware.)

 

Poenget skjønner jeg, men bryr meg lite siden det handler om watt. hehe. No offense altså.

Og der har du poenget hans. Du bryr deg kanskje mer når du betaler strømregningen din selv ;)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Starto, det jeg prøvde å si igår, Jeg bryr meg egentlig ikke noe om at systemet mitt trekker ca 700watt under load (er jo forsatt under halvparten av min psu er, så stille er det uansett fra den) ifra veggen. Poenget med overklokker er jo å tjene ytelse, så noe strøm ekstra går det ja.

 

srbz, Nei, jeg tviler sterkt på at jeg bryr meg mye om maks et par hundre watt forskjell. :)

 

Dog, hadde jeg hatt 20 maskiner hadde jeg kjørt små overklokker. som 100mhz + uten voltøkning osv, så skjønner dere som sitter med flere maskiner osv, men min maskin er folde maskin og bruksmaskin, altså den jeg bruker til å spille og benchmarke med. så seff har jeg overklokk. får jo flere fps i spill^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Jepær 24time

Fintmeg

Er demitt? :p

 

Men forb****a chrome har en " er du sikker-vindu- ja nei" på f5, så prosjektet feilet totalt.

En av mange gunstige fordeler med Linux kontra Windows er at shellscripting er (etter min mening) langt enklere. bash > batch any day. På noen få linjer kan du skrive et script som kverker og restarter chrome med intervall du selv spesifiserer. Om det byr på issues vedr. utfylling av user/team funker det sikkert å bruke f.eks. Lastpass sin autofill-funksjon.

 

(edit: En annen løsning kan jo selvsagt være å installere windowsversjonen av chrome gjennom wine, eller å rett og slett emulere Windows via virtualbox eller vmware.)

 

Poså.

Og lv ;)

 

 

Nå skal det sies at det sikkert funker mer optimalt med nye installer, ubuntuene jeg bruker er 100% låst, får ikke gjøre noe selv uten at den maser om rettigheter. 

Får for eks ikke redigere en eneste tekstfil via terminalen. 

får ikke dele filer, får ikke inn samba osv. 

 

Det er begrenset hvor mange timer man orker å prøve i et serverrom hvor maskinene står i rack og mus og tastatur ligger oppå racket, koblet gjennom kvm og 5/1mb-linje med 30 klienter på. 

Lenke til kommentar

@Kjetil. Du kommenterer veldig ofte på andre forumbrukere sin alder. Det er ikke sikkert det har så mye å si som du gir uttrykk for :) Man kan være belest og ha mye kunnskap selv om man er under 20 :)

Sorry. Er ikke vont ment. men om jeg husker rett er det bare christian jeg sier unge venn til, eller har du andre som jeg sier slik til :)

 

PS: Hadde selv overklokking som hobby da 300A kom(Kjørte på 450)

 

Skjermen min er sent i dag, gleder meg som en unge :eek:

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare kom med et lite innskudd i diskusjonen om logge seg inn på en AMD server med remote desktop ;) Christian over som sa det ikke funket på AMD hvis man ikke hadde skjerm koble til... 

Jeg tror også christian missforsto litt hva jeg mente.

 

Jeg mente ikke F@H sin egen remote software..

 

Jeg mente remote desktop til operativsystemet i sin helhet... Da kan du, som Arve sier, ha serveren stående uten skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg er mikset nok helt jeg ja, hehe. Fått opp 7970 maskinen på mitt rom, som betyr til gangen er ferdig så vil min og den slås av på kvelden, men på om morgenen. :) Lar også dens Cpu folde Nacl siden det er AMD skjermkort, min folder dedikert til gpu. :)

 

Mine 980 er på Beta nå, skal 7970 være noe spess? 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...