oyoygard Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Tid for å kjempe med å installere Ubuntu Sist gang nektet maskina mi å installere. Får håpe på at det går denne gangen, med fersk nedlasting av ubuntu :^) Hvordan gikk det? Ev. hvor stopper det? Hvis du forteller hvor i prosessen det stopper så har du mange her som kan hjelpe deg Virker jo som det er verd bryet å installere Linux hvis du har en dedikert folde-maskin. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Noen som har referanse GTX 980 (evt sli) som vil bytte mot 980 G1? Grunn, tredje kort blir ref. kan ikke ha forskjelig Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Mulig mulig. Har et Gainward referansekort som jeg kjøpte ved lansering. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Mulig mulig. Har et Gainward referansekort som jeg kjøpte ved lansering. Regner med de har noe på skruene som ikke lar meg bytte kjøler til vannblokk da? Blir trangt med 3 kort i R5, så må få de under vann Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Skal man drukne kortet driter man i garantier. Dremmel og sveising så klokker man det til det dør. 3 milliarder ja. Gleder meg til tallet blir så langt at ingen klarer å uttale det. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Skal man drukne kortet driter man i garantier. Dremmel og sveising så klokker man det til det dør. 3 milliarder ja. Gleder meg til tallet blir så langt at ingen klarer å uttale det. Haha. For meg trenger jeg kun et GTX 980 kort mer referanse pcb, enten Gigabyte eller Evga. eneste som lar meg bytte kjøler ^^ Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Det er et lite klistremerke på den ene skruen på backplaten, ja. Vet ikke hvor mye hinder det er. Jeg kan jo plukke det av før du får kortet. :p Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Det er et lite klistremerke på den ene skruen på backplaten, ja. Vet ikke hvor mye hinder det er. Jeg kan jo plukke det av før du får kortet. :p Haha, Har nok ikke garanti lenger da tipper jeg ^^ Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Tid for å kjempe med å installere Ubuntu Sist gang nektet maskina mi å installere. Får håpe på at det går denne gangen, med fersk nedlasting av ubuntu :^) Hvordan gikk det? Ev. hvor stopper det? Hvis du forteller hvor i prosessen det stopper så har du mange her som kan hjelpe deg Virker jo som det er verd bryet å installere Linux hvis du har en dedikert folde-maskin. Stopper som regel før jeg får begynt. Har problemer med å overhodet får starta installasjonen, alle mulige feilmeldinger dukker opp. Har laget en bootable usb og valgt den i bios, men virker ikke som at maskina vil laste inn installasjonen, og heller forkaster minnepennen som "non-bootable"... Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 bruk programmvaren som er på ubuntusidene. så kjører du install fra usb2. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 bruk programmvaren som er på ubuntusidene. så kjører du install fra usb2. Okai. Har brukt unetbootin tidligere uten problemer, første gangen jeg har hatt en maskin som har kranglet med det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Hvorfor ikke gjøre som jeg gjør for å teste linux, boot fra cd/dvd/usb for å teste så install Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Digger live cd. vurderer å selge unna 2x 980 zotac (3slotts og en intern usb-kontakt slukes pr kort med oc-kabel) til foldere. 660-700K ppd , halv pris fraktfritt. 5000ish. Som en bonus kan jeg folde begge to hos meg på kjøpers id om ønskelig 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Veldig fristende, men på studentbudsjett og med kommende verkstedregning på nærmere 12k for MC må jeg nok la det passere denne gang. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg fikk faktisk opptil 920K ppd med 2x 980 (dog klokket til 1530mhz og på en av dw core 18 jobbene trur jeg) Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 War: nesten så det kunne vært interresant for å teste om pcie v1.1 har noe å si(hk mitt har 2x 16x pcie 1.1). Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Vi har testet mye buss, 8x på 2.0 senker ppd på nvidia. 16x på 2.0 holder mål. mener det var 50k mer på 16x 3.0 vs 16x 2.0 også. 1.1 høres ut som noe det er verdt å teste amd på som ikke bruker buss. Er 99,9% sikker på at det vil bli en gigantisk nerf, men det vet Sn1ken mer om som har testet mye buss i et år nå Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Problemet med AMD kort er at de ikke støtter pcie v1.1 på nyere kort. Så må nesten gå for nViDIA.. EDIT: Forøvrig er 16x pcie 1.1 samme båndbredde som 8x pcie 2.0 hvis jeg ikke husker feil? Endret 17. mars 2015 av kpolberg Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Ja det var det også da. Kanskje hele hk er teknisk museum-aktig snart. Sn1ken pleier å ha eksakte tall på bussene. Mener 16 2.0 brukte 33% buss, 8 2.0 brukte 70ish % buss 4 2.0 ble da full nerf lite ppd pga 100% buss og bare lagg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå