Gå til innhold

Anbefalte innlegg

War skrev (På 14.3.2015 den 11.16):

fult av ting man kan flytte på.

Kanskje jeg skal donere det til en med bedre syn en meg

Haha, Jeg har kjempe godt syn! :rofl:

Ville ikke byttet mot coil whine Asus X99-s evt med mellomlegg eller selge ? :p:)

Om ikke, så håper komplett godtar Coil whine Rma, blir gal :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  War skrev (På 14.3.2015 den 11.10):

På IDE/ATA-disker måtte man jo sette master og slave om 2 disker var på samme kabel , det er det vel bare alias, wattnissen og jeg som husker.

Ja det er et server-hk, så klokke er uhørt og krever fysiske inngrep på hk.

Jepp, men jeg brukte cable select om du husker det. Master, slave og cable select.

Lenke til kommentar

På IDE/ATA-disker måtte man jo sette master og slave om 2 disker var på samme kabel , det er det vel bare alias, wattnissen og jeg som husker.

Jeg husker også dette godt ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjørte IDE til storage ganske lenge... hadde vel 3x 750GB IDE til 1.5TB ble solgt for 1200kr eller noe slikt.

Hvorfor bytter de psummary-side hele tiden? Kan de ikke hare oppdatere den gamle? De har jo ØRTEN varianter nå.

Mon tro om disse helt nye trenger mer CPU-kraft? Droppet endel PPD på min 1156-maskin.

Lenke til kommentar

Som en forsinket feiring av at jeg har joinet 9-siffer-klubben, har jeg nå satt ytterligere 2 980'er i drift. Totalt 3x980 og 2x970 fordelt på 3 maskiner (oppsett i profil). Det bør gi meg ca. 1,5 mill PPD avhengig av pakketype og venting, og planene om varmepumpe kan for alvor legges på is.

Like greit egentlig, for de pengene er svidd av på PC-deler...

EDIT: Og nå ble jeg minnet på at Windows, selv med strømprofilen "høy ytelse" skrur av diskene etter 20 minutters inaktivitet. Lyden av 6 (over 5 år gamle) disker som spinner opp med ett sekunds mellomrom er ganske spennende.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, nå fikk du meg til å føle meg gammel! :p Ene disken jeg kjøpte måtte også "jumpes" til å bli mindre kapasitet for at hovedkortet skulle klare å finne den... Husker ikke hvor stor disken var, kanskje 120 GB? Eg er vel fortsatt litt ung (må vise leg på polet til tross for >25 :hrm:), så jeg tipper 120 GB hørtes veldig MYE ut for noen av dere ;)

Husker forøvrig hvor fornøyd jeg vår når jeg fikk en sleevet IDE kabel, plutselig ble det orden! :)

Lenke til kommentar
  Arve1234567890 skrev (På 15.3.2015 den 13.12):
Uff, nå fikk du meg til å føle meg gammel! :p Ene disken jeg kjøpte måtte også "jumpes" til å bli mindre kapasitet for at hovedkortet skulle klare å finne den...

Åhhh hva med tiden da man installerte DOS, Windows og Office fra disketter da. Mener å huske at Office for Windows 95 var på 52 stk 3.5" disketter.... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...