Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Syns det er en del irriterende bugs når jeg skal innstallere text versjonen.

Jeg legger fila i folding mappa, trykker på den og skriver inn innstillingene. den tar så å legger de andre filene på skrivebordet mitt istedet for i folding-mappen.

 

når jeg så restarter maskinen starter ikke programmet med den, og hvis jeg trykker på .exe fila starter prosessen opp, men da som "anonym".

 

dette skjer gang på gang.

 

er det noe jeg får gjort noe med?

Lenke til kommentar
Edit: Desverre klarte ikke folding programmet kjøre stabilt, antaglig pga oc. Får se om jeg får fikset det...

7910281[/snapback]

 

Synes faktisk at folding er en genial måte å sjekke OC på. Dersom FaH ikke kjører stabilt på overklokket maskin er det et tegn på at maskinen er klokket over dens grense. Hvis FaH produserer feil er det ikke så mye av maskinens beregninger du kan stole på og da lønner det seg å klokke litt ned.

 

 

Syns det er en del irriterende bugs når jeg skal innstallere text versjonen.

Jeg legger fila i folding mappa, trykker på den og skriver inn innstillingene. den tar så å legger de andre filene på skrivebordet mitt istedet for i folding-mappen.

 

Dette har jeg faktisk aldri opplevd. Aner ikke hva det kommer av. Hvilken tekstversjon er det du prøver å kjøre?

 

når jeg så restarter maskinen starter ikke programmet med den, og hvis jeg trykker på .exe fila starter prosessen opp, men da som "anonym".

 

dette skjer gang på gang.

 

er det noe jeg får gjort noe med?

7962996[/snapback]

 

Det er mye som tyder på at den ikke finner config-filene når du starter den opp etter restart. Det er jo kansje ikke så rart siden de ikke ligger der exefila ligger.

 

 

Prøv dette: Finn FAH504-Console.exe i folding katalogen din og høyreklikk og lag en shortcut. Høyreklikk på shortcuten og velg properties og legg til -configonly etter pathen til exe-fila (mellomrom mellom exe og - ). Hvis du kjører denne shortcuten i stede for exe-fila vil den kun kjøre gjennom konfigurasjonen og så slutte. når du kjører gjennom konfigurasjonen, pass på å velge at den skal kjøre som service. Sjekk så at client.cfg blir generert i folding-katalogen din. Dersom den ligger der er den letteste måten å sjekke at alt virker på å restarte maskina. Da sklaservicen starte ogbegynne å laste ned arbeidspakke. Da vil det genereres en work-katalog i tillegg i foldingkatalogen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, jeg tenkte at jeg kunne bidra litt her jeg óg. Kjører på 75%.

Bruker tekst-versjonen, men tror jeg er anonym. Finner iallefall ikke "teddyen" på noen stats-lister. (Dette var brukernavnet jeg valgte da jeg kjørte -config parameteret...) Er det mulig å sjekke om jeg bidrar til hardware-teamet da? Er ikke så farlig angående min egen stats, men kan være morsomt å bidra til laget.

 

Har også satt det opp på min bærbare når den ikke går på batteri. Skal prøve å få med flere. :)

Lenke til kommentar

Okay. Det er ikke mulig å se hvor langt jeg er kommet på en WU med den tekstbaserte eller?

 

Oppstod forresten et heller merkelig problem her tidligere i dag. I går slet jeg med å få servicen til å starte slik den skulle, og når jeg gikk mot FAH-exe'n brukte jeg en gang ~1 istedet for å skrive hele banenavn fram til filen mens jeg bladde meg mot mappen der exe'n lå. Plutselig så oppdaget jeg at jeg i dag har kjørt to prosesser fra samme .exe, en med ~1 banenavn og en med fulle banenavn. Har nå lukket den ene og latt den andre fortsette.

 

Skal se om jeg får de itansvarlige på skolen min til å legge ut en nyhet om dette på fronter eller den digitale skoleportalen som testes i Østfold for tiden. Er jo utrolig mange maskiner elevene har til sammen. Bare på skolen min er det vel 180 1,3GHz - 1,5GHz Celeron maskiner.

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt opp noen av mine maskiner til å folde litt. Tåpelig av meg at jeg ikke har gjort dette før egentlig, men bedre sent enn aldri.

 

Men jeg lurer på en liten ting. Hvordan fungerer den GPU klienten. Hvor mye mer klarer du å folde på ett skjermkort i forhold til feks en dualcore CPU?

Lenke til kommentar

Avhengig av gpu så scorer man vesentlig høyere med en gpu enn med en dc-cu. Jeg har en x2 4600, og jeg kjører bare én tråd på cpu, slik at en cpu-kjerne kontrollerer gpu. Dette gir meg ca 50 % økning med X1800 XT. X1900 er VESENTLIG bedre optimalisert for folding pga unified shaders.

 

Og, etter hva jeg vet om deg gjennom forumet og klokkingen din kommer du sikkert til å mye å tjene på å kjøre en kjerne hver på gpu-kontroll og folding.

Lenke til kommentar
Hmm må kanskje rote frem noen ATI kort og teste da.

 

Foreløpig har jeg bare satt opp folding på serveren min og på maskinen min på jobb. Så ingen av de gode maskinene er satt igang enda.

 

Hvordan er ytelsen på C2D kontra AMD X2 og feks Netburst arkitekturen.

8141396[/snapback]

 

Det er en link i denne tråden et sted med link til en side som sammeligner forskjellige cpu'er og gpu'er.

 

FAHinfo.org

 

Her finner du fort det du leter etter. Ingen direkte sammenligning der, og du må velge protein, og det orker jeg ikke nå.. På vei til seng..

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget dette selv.. Kjente suget etter ny maskin ble sterkere enn noen gang.. Men, jeg får ikke meg selv til å forsvare å bytte ut en X2 4600 ennå. Det er litt drøyt..

 

Må jo bytte vesentlig mer enn det for å få den ytelsesøkningen det blir.

 

Kanskje om jeg vinner i lotto.. Da kan vi snakke om det..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...