War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 125 PPD pr jobb, men som WU-hording er den optimal. Lett å kjøre også, det er hele poenget med den. Men må man egentlig legge inn passkey? Får jo ikke bonus uansett lenger.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Passkey er da ikke bare for bonus poengene war, det er andre fordeler også. Men tar meg noen sekunder å kopiere og lime inn Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Må logge på mailen da, to-trinns, få sms av google, skrive inn kode, søke i mailen, klippe ut osv. På et skrivebord er det jo kult, men i rack ol med tastatur oppå så man ikke ser tastene , på lav-oppløsningsskjerm og med musa på menet så blir det barre texas. Har den på minnepenn nå da, for litt enklere tilgang. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Det var litt kult med "salt" jobber. Til og med laptoppen min, med en i5-4200u, fulfører jobberpå underen time -alias- har du sluttet helt med å folde, også med GPU? Sola er kommet tilbake her nord, og jeg har ikke bruk for varmen fra gpu-riggen lenger, men vi får se til neste vinter hva som skjer. Før jeg sluttet så foldet jeg med alt jeg hadde, men etter noen vel saftige strømregninger må jeg bare melde pass, og cruncher nå bare med 3 4P-servere. Gjennom sommeren vil jeg nok la dem hvile seg. Jeg hadde tidligere 5 stk. 4P servere, men har kvittet meg med 2 av dem. Endret 26. februar 2015 av -alias- Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det var litt kult med "salt" jobber. Til og med laptoppen min, med en i5-4200u, fulfører jobberpå underen time -alias- har du sluttet helt med å folde, også med GPU? Sola er kommet tilbake her nord, og jeg har ikke bruk for varmen fra gpu-riggen lenger, men vi får se til neste vinter hva som skjer. Før jeg sluttet så foldet jeg med alt jeg hadde, men etter noen vel saftige strømregninger må jeg bare melde pass, og cruncher nå bare med 3 4P-servere. Gjennom sommeren vil jeg nok la dem hvile seg. Jeg hadde tidligere 5 stk. 4P servere, men har kvittet meg med 2 av dem. Hva omsettes disse AMD serverne brukt for? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 for 2-3 år siden måtte man vel ut med 15 lapper + cpuene (10-25K) pr server. 20-35K totalpris. 2 år gammel vil den matematiske hardware-prisen for toppmodellene ligge på ca 9000kr avhengig av cpu. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvorfor tror dere jeg er så nøye med hva pcene mine bruker i strøm. Vil ikke ha gigantiske strøm rekninger og har problemer med å få ut varmen. Kjøper nok en varmepumpe som skal brukes som ac. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det er rett valg ja ikke kjøp mobil AC, kun luft til luft som gjelder. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvorfor folde med nacl i stedet for smp? Hva er fordelen? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 En jobb tar ca 2 min = mange WU. Microjobber som skal være lett å folde. flere som detter av lasset om de må laste ned ting og skrive ye rart i V7. Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Jeg forstår -alias-, men det er jo litt trist å se deg med 0 poengs produksjon. Jeg har set på ebay at E5-4650 prosessorene fremdeles ligger på rundt 5000kr stk. Tenkte jeg skulle demontere min server å legge ut for salg. Rammen jeg har er heller ikke spesiely billig der, så kanskje jeg kan få igjen det jeg betalte for serveren. Videre har noen fått med seg at AMD slipper nye GPU'er i Q2, disse ser lovende ut med 1024 bits minnebåndbredde og over 4000 streamprcessors. Hvis jeg får solgt delene mine kan jo kanskje de være fine for folding http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/amd-we-will-release-new-products-starting-in-the-second-quarter-of-2015/ http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/amd-developers-confirm-radeon-r9-380x-with-hbm-memory/ http://www.kitguru.net/components/memory/anton-shilov/sk-hynix-adds-hbm-dram-into-catalogue-set-to-start-mass-production-in-q1-2015/ Endret 27. februar 2015 av JadaNei Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Gratulerer så mye til War med 2,8 milliarder poeng.. Et lite døgn igjen, så er du på 5 plass i verden. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Møtte nacl-pasuet server i dag med stappfull SSD. Chrome lager dataene for jobbene helt til restart , / løst i chrome beta Så en reboot må til for å folde mer Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Eller... så kan det f.eks. shellscriptes til å slette alle data (eldre enn så-og-så i en gitt mappe/etter et gitt mønster på filnavn) den har lagret med jevnlige mellomrom. <3 Linux. edit: Ikke for at det ikke er mulig i Windows, men bash > batch Endret 27. februar 2015 av srbz Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Eller kjøpe 50 TB SSD i raid og slippe å lage script <3 Oljebarna Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg opplever dette problemet, og antar vel egentlig det skyldes folderiggen. Jeg installerte wondershaper og har cappet tilkoblingen for maskinen, men får da det påfølgende problemet at remote desktop går skamtreigt. Jeg har forsåvidt heller ikke fått testet om det hjalp da jeg har annet å gjøre for øyeblikket enn å spille. Ettersom cappingen strengt tatt kun er nødvendig mens jeg spiller, og jeg nødvendigvis ikke spiller mens jeg er på remote desktop (xrdp i ubuntu) tenker jeg å forsøke å scripte til at wondershaper fjerner cap mens xrdp er aktiv. Kan dog bli problematikk med rettigheter all den tid wondershaper-kommandoer krever sudo for å utføres. Vi får se. Alt det en får til i Ubuntu om man bare vet hvor man starte - og for alt det andre har man Google Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Møtte nacl-pasuet server i dag med stappfull SSD. Chrome lager dataene for jobbene helt til restart , / løst i chrome beta Så en reboot må til for å folde mer Lager? Du mener vel lagrer? Har ikke sett det enda. Gjelder det linux og win. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Lagrer ja, litt sløv. Ja sett det i andre forum først, de sa de løste det med chrome beta. Ga seff blanke og fyrte opp, dagen etter sto det error på skjermen og ingen folding. Diskplass full. Reboot = slettet, er vist bare cache-opplegg som lagrer helt til strømbrudd. Den SSDen er på 60gb eller noe, de med 120gb folder fortsatt Iallefall i ubuntu. Endret 27. februar 2015 av War Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Har selv 163 ledig på min ssd på denne maskinen, de andre vet jeg ikke. men jeg sliter med å laste opp. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Laster opp hakkete selv her, tenk de 91.000 spørringene den serveren får. Jobbene skulle ha vært litt større, for eks lastet ned x jobber og sendt dem på valgte klokkeslett ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå