Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som vet hvor man kan selge en 4P server? Det er lite vits å sitte på så god hardware når F@h har kuttet ut BigAdv jobbene

Du kan jo også vurdere å kjøre BOINC istedet, det er veldig enkelt og du støtter fortsatt en god sak. Har selv satt opp BOINC med World Community grid prosjekter hvor CPU fremdeles ser ut til å være verdsatt. Sjekk ut denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443825&p=22349728

 

Du registrerer deg her: http://www.worldcommunitygrid.org/

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

 

Noen her som vet hvor man kan selge en 4P server? Det er lite vits å sitte på så god hardware når F@h har kuttet ut BigAdv jobbene

Har de det, prøvd nye a5 beta?

 

PPD/Watt er omtrent like dårlig som med vanlige smp jobber. Det så bra ut i starten, men det viste seg å være en regnefeil. Poengene som gis for A5 nå er ca 1/5 del av hva som ble gitt for BigAdv.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Poengene hos WCG er ikke all verden, men sett i sammenheng med de øvrige der så gir 4P servere god uttelling. Jeg har etterbare 3 uker kommet til topps i teamet, og er i ferd med ¨å gjøre det samme på landsbasis, en måned eller noe mer så er jeg der. På verdenslista går det også kvikt, rykker oppover med nesten 200 plasser i døgnet, og er nå på plass 1500.

 

 

Edit: Rettelse av skrivefeil, min plass på verdenslista er nå omkring 14 000.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke så irritert. Det at min hardware (4P servere) ikke lengre er prioritert aksepterer jeg og flyttet de derfor over til WCG.

 

Vil ikke oppfordre noen til å "bytte side" hvis de sitter med GPU siden f@h utnytter disse så bra (med enkelte unntak...). Både WCG og f@h er non-profit og forskningsresultatene er public domain for begge. Derfor synes jeg vi bør ha litt tålmodighet når det gjelder eventuelle feilsteg de tar med enkeltprosjekter, de er tross alt forskere og ikke PR-folk. Når det gjelder BigAdv ser det ut til at det er et strategisk valg å satse mest på GPU, og det er helt greit hvis det er det som gir best resultater for dem.

Lenke til kommentar

Masse gode foralg her, men jeg er litt tom for penger og kunne trenge å selge. Viderer har jeg et mediasenter, som star på hele døgnet, med en AMD fm2+ 5600 som jeg regner med at skal klare et gtx 970-980. PS er student og har vært det så lenge at jeg ikke får mere støtte fra Lånekasssen

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Poengene hos WCG er ikke all verden, men sett i sammenheng med de øvrige der så gir 4P servere god uttelling. Jeg har etterbare 3 uker kommet til topps i teamet, og er i ferd med ¨å gjøre det samme på landsbasis, en måned eller noe mer så er jeg der. På verdenslista går det også kvikt, rykker oppover med nesten 200 plasser i døgnet, og er nå på plass 1500.

Så maskinene dine bruker mindre strøm i forhold til nye a5 kontra wcg? Skjønner ikke dette jeg, derfor jeg spør.

Eller kjører dere wcg i protest, om ja derfor kjører jeg nacI og ikke gpuene. Men kommer nok til å gjøre det. Vurderer også å sette 7x 3770K inn igjen. Forskjell på 13 og 5min per wu :hmm:

Lenke til kommentar

hva er det som gjør at PPD synker per kort? Er det for dårlig cpu, eller pci-e lanes?

 

Det koker ned til PCIe versjon og antall lanes. Etter en oppdatering av BIOS på et x79 HK (PCIe 3.0), fikk jeg liv i PC'en med et gtx 970. Den har nå kjørt litt med et gtx 970 i x8 og x16 spor. Ytelsen i x8 er på linje med 2.0 x16 og 25-30k dårligere enn x16. Jeg har ennå ikke stappet 2 gpu'er i PC'en, men vil gjøre et forsøk til helga, dersom jeg får et kort ned i slotten nærmest CPU'en (det er litt trangt).

Endret av ei57
Lenke til kommentar

hva er det som gjør at PPD synker per kort? Er det for dårlig cpu, eller pci-e lanes?

 

Kjenner ikke noe særlig til detaljer i pci-e, men kan det kanskje komme av at kun én slot om gangen kan kommunisere på bussen til enhver tid?

Og at to kort som begge har mye "trafikk" til/fra cpu da vil "slåss" om å få bruke bus'en, som dermed vil forhindre hvert kort fra å "trafikkere" bus'en så mye som de ellers kunne ha gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...