Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjører sli i r5, funker knall ;)

Har selv kjørt HD 5850 i Crossfire i R3. 5850 produserer noe mer varme enn det GTX 970 gjør, og det gikk fint den gang, men da var det heller ikke snakk om å kjøre dem på max 24/7 slik jeg gjør nå. Jeg tror dog det skal gå helt greit.

Jepp, kan klokke ned kan og kjøre beta. Men er så lei nå at det er p9201 eller ingenting. Du kan kalle det å streike :green:

Hadde bare de andre fah forumene blokket core 15. Noen som vet om de gjør.

Ingen aning, men kjører du Linux får du P9201 i massevis. Jeg får dessuten noe høyere PPD på mine kort som kjører i Linux enn jeg får når jeg folder P9201 i Windows. Noe av dette kan nok forklares med forskjellig klokk på kortene, men det er snakk om typisk en diff på rundt 30-40k PPD per kort. Kortene jeg kjører i Linux og Windows har boost clock på hhv. 1342 og 1317, og jeg kan ikke tenke meg at denne lille forskjellen alene står for en såpass stor differanse i PPD på de ulike systemene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen aning, men kjører du Linux får du P9201 i massevis. Jeg får dessuten noe høyere PPD på mine kort som kjører i Linux enn jeg får når jeg folder P9201 i Windows. Noe av dette kan nok forklares med forskjellig klokk på kortene, men det er snakk om typisk en diff på rundt 30-40k PPD per kort. Kortene jeg kjører i Linux og Windows har boost clock på hhv. 1342 og 1317, og jeg kan ikke tenke meg at denne lille forskjellen alene står for en såpass stor differanse i PPD på de ulike systemene?

Etter det jeg har forstått så er Fah under windows 32 bit, mens under Linux er det 64 bit.

Det utgjør en forskjell i seg selv som sikkert har betydning i positiv forstand. Ellers hører det med til historien at de aller fleste på support forumet til Fah kun kjører Linux (om det påvirker annet enn responstiden for feil som påvirker Linux vs Windows er ikke godt å si).

Jeg ser meget positivt på at det er kommet enda et prosjekt som støtter Maxwell (9411) :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv kjørt HD 5850 i Crossfire i R3. 5850 produserer noe mer varme enn det GTX 970 gjør, og det gikk fint den gang, men da var det heller ikke snakk om å kjøre dem på max 24/7 slik jeg gjør nå. Jeg tror dog det skal gå helt greit.

970.. Tror du jeg er på budsjett :green:

De kortene produserer nok litt over 200 watt hver mtp at de er max overvoltet og jeg kjører 1518Mhz (Klarte ikke og kjøre stock :closedeyes: )

Lenke til kommentar

De kortene produserer nok litt over 200 watt hver mtp at de er max overvoltet og jeg kjører 1518Mhz (Klarte ikke og kjøre stock :closedeyes: )

Nope, tro ikke de bruker så mye. ca 145 1051 base klokk. Men du kan jo sette på en måler så får vi jo svaret :green: .

Alt av, så nå kommer 0 på listen hos meg og. Happy folding :hmm:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått så er Fah under windows 32 bit, mens under Linux er det 64 bit.

Ettersom jeg ikke folder på CPU ser jeg heller ikke for meg at det har så mye å si hvilken prosessorarkitektur klienten er optimalisert for?

JEG er "på budsjett" :)

Lenke til kommentar

Det er også et 9202 i beta, som på gtx 970 kortet i denne maskinen lå tett oppunder 300k ppd - 9201 ligger mellom 250-260k. Skulle hatt flere av dem.

Har slitt med å få et EVGA gtx 970 til å kjøre i et ASUS Rampage IV uten hell. Får ikke bilde på skjermen og da er det lite en får gjort. Riggen kjører greit med et Geforce 210 og gtx 460, men nekter plent med 970'n i. Det hører med at EVGA-kortet fungerer utmerket i en eldre rigg med en i7 970 og PCIe gen2. Om en times tid får jeg prøve med gtx 970 kortet i denne PC'en og se om det fungerer. Da skal det kun foldes med PCIe gen3. Det gir bedre ppd,

Lenke til kommentar

Linux nerfa ppd på 2x 970 iallefall.

Kona ba om kontorpc, kjøpte denne skjermen

https://www.komplett.no/samsung-27-led-curved-s27d590c/827958

Skal seff sette 970 i det og folde uten at hu en gang vet det.

Så på 34" også, men med hennes brillesyn trur jeg ikonene hadde blitt små, for å ikke snakke om at denne skjermen på -20% kan jeg få 3 av for prisen av 4K /34" :rofl:

Ble seff R5, ikke kjøpt resten enda.

Endret av War
Lenke til kommentar

War kjøper normalt bare 80 plus titanium/platinium psuer, samme gjør jeg.

Men se hva jeg fikk fra 7im:

Kjetil wrote:Rare server outages? In over 10 y i have fold never see so many problems so it has been last 12M or so
icon_mrgreen.gif
All 11 980 and 5 970 and 1 smp is offline.

I criticized PG for sacrificing the stability of the current projects in order to develop the streaming projects much faster. It really has impacted continuity, leaving some big gaps especially for GPUs. It got me banned from their new reddit page.

And while the problems are not at all rare the last few months, fah does seem to have this repeat issue every few years right before a big growth period. I wish they would finally learn from it this time, but in the big picture they likely won't.

And in 10 years, as you said, it's only been a problem a couple times. Some lasting a few weeks, some longer like this one. So I use the rare as a relative term.

I hope you have the patience to weather the storm and will stick around despite PG's short sidedness.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Har akkurat begynt opp igjen med folding etter flere års pause. Er det da normalt at jeg ikke finner meg selv i noen lister?

Jeg står oppført på sweclockers( ikke spør hvorfor... ) , men har lagt inn hardware sin id på team.

Sikker på at det ikke bare er en med likt navn der?

Lenke til kommentar

Har akkurat begynt opp igjen med folding etter flere års pause. Er det da normalt at jeg ikke finner meg selv i noen lister?

Jeg står oppført på sweclockers( ikke spør hvorfor... ) , men har lagt inn hardware sin id på team.

Om du ser på lister i førsteposten, oppdateres den bare hvdr 3. time. Så om du har levert en wu nå, ser du den først et par minutter over ett :)

Lenke til kommentar

Velkommen tilbake! :)

Det kan ta noe tid før du dukker opp, men burde gå relativt kjapt så lenge du har fått fullført noen oppgaver?

Lenke til kommentar

Det er også et 9202 i beta, som på gtx 970 kortet i denne maskinen lå tett oppunder 300k ppd - 9201 ligger mellom 250-260k. Skulle hatt flere av dem.

Har slitt med å få et EVGA gtx 970 til å kjøre i et ASUS Rampage IV uten hell. Får ikke bilde på skjermen og da er det lite en får gjort. Riggen kjører greit med et Geforce 210 og gtx 460, men nekter plent med 970'n i. Det hører med at EVGA-kortet fungerer utmerket i en eldre rigg med en i7 970 og PCIe gen2. Om en times tid får jeg prøve med gtx 970 kortet i denne PC'en og se om det fungerer. Da skal det kun foldes med PCIe gen3. Det gir bedre ppd,

Hei,

Jeg hadde samme problem med mitt 970 kort (null bilde, ingen post), på nesten helt ny HW. Viste seg at BIOS måtte oppgraderes for å støtte skjermkortet. Var helt ny problemstilling for meg..

Mvh

PA

Lenke til kommentar

War kjøper normalt bare 80 plus titanium/platinium psuer, samme gjør jeg.

Men se hva jeg fikk fra 7im:

I criticized PG for sacrificing the stability of the current projects in order to develop the streaming projects much faster. It really has impacted continuity, leaving some big gaps especially for GPUs. It got me banned from their new reddit page.

And while the problems are not at all rare the last few months, fah does seem to have this repeat issue every few years right before a big growth period. I wish they would finally learn from it this time, but in the big picture they likely won't.

And in 10 years, as you said, it's only been a problem a couple times. Some lasting a few weeks, some longer like this one. So I use the rare as a relative term.

I hope you have the patience to weather the storm and will stick around despite PG's short sidedness.

Kjetil wrote:Rare server outages? In over 10 y i have fold never see so many problems so it has been last 12M or so icon_mrgreen.gif

All 11 980 and 5 970 and 1 smp is offline.

Kjetil, vær oppmerksom på at 7im hverken representerer Stanford eller PG, og heller ikke er han involvert i admin der. Hvorfor og hva som driver han er en stor gåte? Slik jeg ser det er han en helt vanlig donor: http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=19704

Men han liker å framstå som "the big guru" av fah, noe han kanskje er, men han er også "a very big asshole" som de sa på hardforum. Jeg antar at han får lov av PG å holde på siden han alltid og uten unntak skriver i favør av PG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...