Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har bygget om SR2-serveren til å kunne folde med 4 x GTX 660Ti under Ubuntu 14.04, og alle fire kortene registreres i FAHClient, og via FAHControl ser jeg at WUer lastes ned. Deretter starter foldingen, men avbrytes nesten umiddelbart, noe som skjer for alle fire kortene. Jeg forsøkte først under Ubuntu 12.04 LTS, men der fant Ubuntu & FAHClient bare 2 av kortene, og foldet ok på dem.

Er det noen her på forumet som har erfaring med gpu-folding under Ubuntu / Linux? Mangler jeg kanskje CUDA i den siste 14.04 versjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, dette var grelle saker. Har omsider fått riggen opp å gå, men de to demokortene jeg kjøpte fra Komplett bråker jo som ville rakkern. Sitter i skrivende stund og folder både på 1x970 (EVGA) på main-riggen og 2x970 (Gainward) på folderiggen. Main-riggen er så godt som lydløs, mens på folderiggen bak meg høres det ut som en Dash 8 som skal til å lette. Kortene er faktisk ganske hørbare selv når de ikke er på load, og det gjelder begge to. EVGA er på sin side temmelig knyst uansett hva den driver med (nå har den ikke fått brynt seg på core 15 riktig enda).

Andre som kjører Gainward GTX970 som opplever det samme? Er dette RMA-grunnlag, og bør jeg isåfall skifte til annen modell? Cluet er at jeg sover på samme rom, og sånn som dette kan jeg ikke ha det. Støyen er av en slik karakter at støydepende kabinett garantert ikke vil hjelpe nevneverdig.

On the plus side: 2xGainward viser foreløpig ca. 250k PPD per kort, mens 1xEVGA viser drøyt 260k. Ser altså ikke ut til at PCIe2.0 x16 @ x8 er en like stor flaskehals som fryktet, men vi får se om PPD dropper etterhvert som kortene får kjørt seg litt. Men det får bli i morgen på dagtid, for ikke eff om dette spetakkelet skal stå på mens jeg sover. God natt!

Mine 2 x EVGA 970 kort er så og si lydløse, kan knapt nok høre dem når de folder og de står i en rigg rett bak meg. Og mener å huske at da de foldet core 15 var de stille også sammenlignet med Titan kortene som virkelig høres. Begge 970 kortene gir ca 265k PPD hver med P9201.

-alias-, jeg mener å huske at man må laste ned og installere CUDA SDK (eller var det OpenCL SDK, husker ikke helt) for å få Nvidia kort til å folde i Linux.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Takker.

Tror det er CUDA i en eller annen form jeg trenger. OpenCL er vel for Maxwell kort hvis jeg ikke er på bærtur igjen.

Har lastet ned CUDA herfra: https://developer.nvidia.com/cuda-downloads

Men får kun installert DEB ikke RUN som jeg kanskje trenger. Førstnevnte lar seg installere med pakkebehandleren, mens sistnevnte må installerers via Terminal. Dette går fint helt til jeg får feilmeldinger jeg ikke forstår noe av.

Ved oppstart av FAHClient får jeg feilmeldingen nedenfor gjentakende ganger!

13:17:27:WARNING:WU02:FS02:FahCore returned: UNKNOWN_ENUM (127 = 0x7f)

Lenke til kommentar

Jeg trenger iallefall ikke legge inn CUDA selv i Kubuntu 14.04. Metoden jeg bruker når jeg installerer nVidia drivere :

- Boote inn i recovery mode, velge først Network, deretter Root

- mount -o remount,rw /

- apt-get purge nvidia*

- wget us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86_64/xxx.xx/NVIDIA-Linux-x86_64-xxx.xx.run
- chmod +x NVIDIA-Linux-x86_64-xxx.xx.run
- sh NVIDIA-Linux-x86_64-xxx.xx.run

- reboot

* der xxx.xx er driver versonen du ønsker

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Nei alias. Opencl er basert på core 17/18 jobbene og core 15 er cuda.

Det var sånn det var, takk Kjetil!

Uansett, jeg fikk det til, og løsningen var å gå tilbake til en eldre proprietary driver, fra 331.113 til 304.125, og nå er jeg spent på hva PPD på SR2-serveren i kombinasjon med Linux.

Lenke til kommentar

Jeg trenger iallefall ikke legge inn CUDA selv i Kubuntu 14.04. Metoden jeg bruker når jeg installerer nVidia drivere :

- Boote inn i recovery mode, velge først Network, deretter Root

- mount -o remount,rw /

- apt-get purge nvidia*

- wget us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86_64/xxx.xx/NVIDIA-Linux-x86_64-xxx.xx.run

- chmod +x NVIDIA-Linux-x86_64-xxx.xx.run

- sh NVIDIA-Linux-x86_64-xxx.xx.run

- reboot

* der xxx.xx er driver versonen du ønsker

Takker, noterer meg dette for evt. senere problemer (som garantert vil dukke opp). :green:

Lenke til kommentar

2990,- for EVGA SC 970 kort hos Komplett.

En del andre tilbud også i 12 timer fremover. :)

Bestilte 2 stk av denne så får Komplett Gainward-bråkebøttene tilbake. Jeg betaler glatt 900 kr ekstra for å få et oppsett som ikke holder meg våken om nettene :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...