Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ligger på 137 plass, og fortsetter å klatre :)

er det dårlig gjort å snikinnstallere F@H på andres laptoper?

7515254[/snapback]

Neida. Bare passs på å legg det til i unntaket på brannmuren, så de ikke oppdager det. Jeg lurer på om det funker på skole-pc'ene? :hmm: Trenger man adminrettigheter?
Lenke til kommentar
Trenger man adminrettigheter?

7515284[/snapback]

Sannsynligvis

7515301[/snapback]

Men å finne adminpassordet på en enkeltpc er jo ikke så veldig vanskelig. Eneste er vel at den kjører novell-klient pålogging, og jeg er usikker på om den kar meg logge på lokal maskin i det hele tatt. :hmm:
Lenke til kommentar

Greit å følge loven ja..

Nå har de endelig kommet med en oppdatering på GPU-fronten. Nå støttes hele X1xxx serien til ATI :thumbup:

Har installert nå, ser ut til at mitt X1800XT ikke er den kjappeste til dette.. Men, det blir kanskje 100-200 ekstra poeng per dag, og da er jeg stort sett fornøyd. Det begynner å bli kaldt også, så da er det greit med litt ekstra varme på rommet mitt, hvor reserator er eneste varmekilde. Fin grunn til å la pc'en stå på hele tiden.. hehe

Lenke til kommentar
Greit å følge loven ja..

Nå har de endelig kommet med en oppdatering på GPU-fronten. Nå støttes hele X1xxx serien til ATI :thumbup:

Har installert nå, ser ut til at mitt X1800XT ikke er den kjappeste til dette.. Men, det blir kanskje 100-200 ekstra poeng per dag, og da er jeg stort sett fornøyd. Det begynner å bli kaldt også, så da er det greit med litt ekstra varme på rommet mitt, hvor reserator er eneste varmekilde. Fin grunn til å la pc'en stå på hele tiden.. hehe

7527568[/snapback]

Du har en ledig cpu kjerne til gpu klienten da? tror kansje det var der jeg gjorde en feil så det gikk uber tregt... selv om jeg trodde jeg pausa cpu klientene...

Lenke til kommentar

Hmm..

Har restartet litt her borte, kan se ut som det er noe fubar med gpu-klienten. Den trenger en ledig kjerne den også?

Er det noe ytelse å hente da? Vel, det kommer det selvfølgelig an på.

Gjør i alle fall et lite forsøk denne uken, spent på hva jeg ender opp med av PPD. Sliter forresten med å få EM3 til å registrere poeng fra den tredje kjernen. Må man oppdatere denne også? Spiller ikke så stor rolle egentlig, men er jo moro å vite hva man produserer da :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå et lite, og VELDIG unøyaktig eksperiment gående. Jeg kjører gpu-folding på høy-pri når maskinen står stille, og setter den ned når jeg bruker maskinen. Gpu-folding sluker minne, og siden jeg bare har 1024 mb i maskinen må jeg stoppe den helt når jeg skal spille.

Men, uansett, blir spennende å se hva jeg får av ppd her.

Noen som har fått EM3 til å registrere gpu-folding?

EDIT: Gpu-folding har fått affinitet til den ene kjernen, så jeg folder alltid med to prosesser.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
uff nei.. både programmet dems er treigt og også nettsidene dems.. jeg holder meg til D2OL jeg :) snakkas!

2300621[/snapback]

Ja det er vel treigt når kunnskap bygges sakte men sikkert og man prøver å formidle den eksakt, mest mulig i samsvar med de ervervede kunnskapene, og med minst mulighet for misforståelse og feillæring hos leseren! :no:

Lenke til kommentar
Ligger på 137 plass, og fortsetter å klatre :)

er det dårlig gjort å snikinnstallere F@H på andres laptoper?

7515254[/snapback]

Neida. Bare passs på å legg det til i unntaket på brannmuren, så de ikke oppdager det. Jeg lurer på om det funker på skole-pc'ene? :hmm: Trenger man adminrettigheter?

7515284[/snapback]

Legg merke til at det juks etter reglene i Folding@home :thumbdown: Og hva sier du til dine venner når laptopene deres går tregere og de ber deg om hjelp til å finne feilene?

Lenke til kommentar
Og hva sier du til dine venner når laptopene deres går tregere og de ber deg om hjelp til å finne feilene?
Du sier at de skal slutte å skylde på F@H for alt spyware og virus de tiltrekker seg. F@H merkes IKKE ved vanlig bruk, kun ved benshmarks og lignende. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

F@H skal ikke merkes i ytelsetester heller. Det kjører normalt med lavere prioritet enn andre programmer så det spiser kun av den ytelsen man likevel ikke bruker.

Men det kan være andre problemer: Maskinene kjører seg konstant maksimalt varme og sluker dermed batteri og vifta vil støye mye. Batteriet har ikke godt av så høye temperaturer så det kan hende levetiden til det reduseres.

Jeg vil i hvertfall kun anbefale F@H, Seti@H og tilsvarende programmer på stasjonære PCer som uansett ikke støyer og som står i hus med elektrisk oppvarming. Og å kun kjøre det om "vinteren" (når det er under 15'C ute) for å ikke fyre unødvendig for kråka.

Lenke til kommentar
Og å kun kjøre det om "vinteren" (når det er under 15'C ute) for å ikke fyre unødvendig for kråka.

7602518[/snapback]

Tror ikke teamet bak F@H vil være enig i det. tenkt om folk bare hadde folda om "vinteren". dem hadde ikke fått mye resultater ut av prosjektet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...