Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I7 860 fungerte ikke så bra med 780Ti, mistet 60K PPD sammenlignet med I5 4670K.

Foldet du da på CPU samtidig?

Og så bør du vel samtidig ha HK som støtter x8-mode på 2 stk PCIe 3.0 x16-spor. Disse koster fort nærmere det dobbelte av selve prosessoren. Rimeligste jeg finner på Komplett er MSI Krait til ~1200. Rimelig uaktuelt dersom det man allerede har funker (men poenget ditt var vel sikkert at selv en billig, moderne prosessor funker?)

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb-demo/828252 - er et par til, der. Bestilte noen med beefy kjølere, så selger nok mine tilsvarende, også.

Takk! Jeg bestilte to av denne isteden og kansellerte bestillingen av 2xEVGA. Jeg stusser litt over at denne modellen kommer med kun én vifte. Dessuten planlegger jeg å med tid og stunder muligens kjøre dem i SLI i main-riggen når behovet melder seg, dersom de ikke er utslitte innen da, og da er én DVI-port muligens litt i underkant. Den tid, den sorg, tenker jeg. Akkurat nå sparer det meg nærmere 1400 kroner i innkjøp, så da får jeg heller finne en løsning på det når det blir aktuelt :)

edit: Om flere ønsker seg to av denne ser https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb-demo/831917ut til å være nøyaktig samme modell, dog til en drøy hundrings ekstra.

Det som avgjør er ikke bare hk, men og cpu. Har selv 2x i7 3770K og 7x i3 3250. Forskjellen er ca 30K per kort vs i3 3250 som er pciE 2.0, i7 3370K er 3.0. Men tror og det har med hastigheten. i7 3770K kjører på 3700, i3 3250 kjører på 3500.

2x evga kjører på 1266, de du bestilte kjører på 1126ca. + 24m vs 36m evga/msi/asus garanti.

PS: En annen ting. Bestilte høyere Internett fra lyse, går fra 75/75(550kr) til 300/300(750kr)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Kan avkrefte en gammel "myte".

Det holder med PCIe 2.0 x8 pr Nvidia kort opp til ihvertfall 780ti.

Når du putter inn 2 stk kort i en maskin vil PPD synke med 10% pr kort ca som en hovedregel samme hvilken PCIe bus og CPU ;)

Edit:

Jeg har vært mye av årsaken til denne myten... ser at PCIe 3.0 x8 gir ca 10k ppd ekstra for f.eks 780 ti, men det er ikke av betydning når vi ser på prisen dersom noen sitter med HK som støtter PCIe 2.0 x8/8. Da vil det ikke lønne seg å kjøpe HK som støtter PCIe 3.0.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Når du putter inn 2 stk kort i en maskin vil PPD synke med 10% pr kort ca som en hovedregel samme hvilken PCIe bus og CPU ;)

Edit:

Jeg har vært mye av årsaken til denne myten... ser at PCIe 3.0 x8 gir ca 10k ppd ekstra for f.eks 780 ti, men det er ikke av betydning når vi ser på prisen dersom noen sitter med HK som støtter PCIe 2.0 x8/8. Da vil det ikke lønne seg å kjøpe HK som støtter PCIe 3.0.

Er ikke enig i det. For ca 2k kan du få hk,ram og cpu til folding rigg: https://www.komplett.no/oppgraderingspakke-anniversary-editon/818518

Lenke til kommentar

Edit:

Er ikke enig i det. For ca 2k kan du få hk,ram og cpu til folding rigg: https://www.komplett.no/oppgraderingspakke-anniversary-editon/818518

Det har kun en port for PCIe 3.0 så dette HK vil jeg ikke anbefale.

Nettopp derfor folk må være ekstra bevist (når selv garva foldere går i fella ;) )

78e7a82f-8fef-43ec-94f0-c13c113639b5.jpg

Lenke til kommentar

Skal snart ha nok plass til å kjøre 4 kort i hver rigg, så mangler jeg bare gpu'er.

Samtlige ønsker sikker flere Gpu. Kanskje Plantasjen har et tre av noe slag som produserer Gpu`er på linje med pærer osv.

Selv har jeg funnet ut at de må kjøpes i butikken for en sum penger ;)

En rigg VS to rigger kan bety ledig kapital til Gpu.

Oyoy har 780 ti til en fornuftig pris. Dropp en 3770k så har du 240k ppd for ett 780 ti kort istedenfor :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal snart ha nok plass til å kjøre 4 kort i hver rigg, så mangler jeg bare gpu'er.

Samtlige ønsker sikker flere Gpu. Kanskje Plantasjen har et tre av noe slag som produserer Gpu`er på linje med pærer osv.

Oyoy har 780 ti til en fornuftig pris. Dropp en 3770k så har du 240k ppd for ett 780 ti kort istedenfor :)

hmm, hvilken pris snakker vi da? :'3 Ikke over 2K, selv om 780Ti er verdt mye. Betaer 2200,- for 2x 3770K ;P

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

hmm, hvilken pris snakker vi da? :'3 Ikke over 2K, selv om 780Ti er verdt mye. Betaer 2200,- for 2x 3770K ;P

Har 7 liggende jeg, men er kjekt å ha i reserve

Lenke til kommentar

Er faktisk litt lei foldingen, så jeg tar en pause på ubestemt tid. Jeg vet ikke når jeg starter opp igjen, time will show. :hmm:

Lykke til videre alle dere som driver med F@H.

Hva med å folde kun om natten og når du ikke sitter med maskinene dine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...