Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skaffet meg et 980 G1 for 4K, så blir og spare ^^

330x2K+ 150K + 260K ppd om alt foldes 24/7 + fars 230K, nok av ppd, hehe :D

Gratulerer.

Da kan du droppe vann og likevel få mye bedre ytelse enn med vann og "symbolsk" OC for ett kort ;)

Yes, droppet vann, er ikke riktig og bruke 1600kr elns på vann, når et 980 G1 er 4000Kr^

Ble kjøpt på cdon av en forumbruker her (som skulle holde det av) er de bånn i bøtta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes, droppet vann, er ikke riktig og bruke 1600kr elns på vann, når et 980 G1 er 4000Kr^

Ble kjøpt på cdon av en forumbruker her (som skulle holde det av) er de bånn i bøtta?

Det er jo en meget grei pris. Så får du en maskin som takler alt du kaster mot den.

CDON er sikkert helt greit. Du bor i Norge, så vi er godt beskyttet som forbrukere så lenge det er kjøpt i butikker som er underlagt norsk lov osv..

Det er jo for all del CDON, så det skal ikke være noe å frykte (selv om Komplett er i en klasse for seg, så betyr ikke det at alle andre gjør en dårligere jobb).

Lenke til kommentar

Laget en ny tråd for å vise hvordan man løser problemet når Fahclienten kryssbytter 2 stk GPU.

Eksempel er når man har 780 ti og legger til 970 kort i samme maskin. Fahclient tror at 970 kort er 780 ti og omvendt.

Problemet vedvarer selv etter re-install samt diverse andre forsøk. Da kan dere følge denne guiden.

Jeg fikk nettopp problem når jeg skulle forsøkte å kjøre 960 og 750ti i samme maskin. Den kryssbyttet og prosjekter ble langt fra optimale.

Fant denne guiden på nett, og det fungerte gull :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke fått poengene for 3 stk. P8106 jeg leverte tidligere i dag, så jeg har etterlyst dem her: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=19&t=27327

Ser at nilch heller ikke har fått poengene, og hvis flere har opplevd det samme er det bare å henge seg på!

Edit: Det virker som det kun er gitt base points for disse, uten et jeg kan se at det faktisk er gitt for mine. Mulig jeg misforstår der, men oppfatter det som at P8106 skal omfattes av QRB, og at det har skjedd en feil ett sted?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har ikke fått poengene for 3 stk. P8106 jeg leverte tidligere i dag, så jeg har etterlyst dem her: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=19&t=27327

Ser at nilch heller ikke har fått poengene, og hvis flere har opplevd det samme er det bare å henge seg på!

Edit: Det virker som det kun er gitt base points for disse, uten et jeg kan se at det faktisk er gitt for mine. Mulig jeg misforstår der, men oppfatter det som at P8106 skal omfattes av QRB, og at det har skjedd en feil ett sted?

Det er ikke første gang de har litt oppstartsproblemer.

Virker som denne ordningen kom nesten ut fra løse luften, så vil anta at vi må smøre oss med litt tålmodighet med disse prosjektene også.

Håper virkelig at PPD blir tilsvarende det vi har sett i HFM klienten ;)

Edit:

Ser dette står skrevet nå:

Re: new core A5 projects: 8106-8108

icon_post_target_unread.gifby kasson » Mon Feb 02, 2015 4:37 pm

The QRB is fixed going forward. All affected returns with no QRB have been collected and forwarded to the stats team.
Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Hvor kraftig CPU bør/må man ha for å folde to 970? Jeg har jo et par eldre AMD-HK som kan benyttes med Deneb-CPUer, samt et LGA1156 som sikkert tåler litt folding-duty.

I7 860 fungerte ikke så bra med 780Ti, mistet 60K PPD sammenlignet med I5 4670K.

Ugh :p kjørte denne stock?

Jau, brukte stock intel 4770K kjøler på den.

Lenke til kommentar

Hvor kraftig CPU bør/må man ha for å folde to 970? Jeg har jo et par eldre AMD-HK som kan benyttes med Deneb-CPUer, samt et LGA1156 som sikkert tåler litt folding-duty.

I7 860 fungerte ikke så bra med 780Ti, mistet 60K PPD sammenlignet med I5 4670K.

Ugh :p kjørte denne stock?

Jau, brukte stock intel 4770K kjøler på den.

Måtte spørre på [H] om hvor kraftig CPU man trenger, og de sier 1156/1366 duger...?

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen bonus for 8106 - 8108, men de "jobber" med saken :wee:

Har levert for 4 millioner poeng nå, enda hytta ikke har levert siden i går grunnet feil på nettilgangen der, som leverandøren antar vil være fikset en gang i morgen.

Jeg ser at P8108 gir vesentlig dårligere PPD enn P8106 på mine 4650 servere, som tilsvarer temmelig nøyaktig det P8101 hadde. Dette er etter bare 1% så vi får se om den stabiliserer seg til noe bedre etter at noen prosenter er foldet.

Lenke til kommentar

Xeon 4650-serveren(e) sniker seg akkurat over 700K med P8108, mot rett over millionen tidligere hvis jeg sammenligner med P8104. Opp mot 8101 er det ganske nøyaktig likt. Med den eneste Opteron-serveren jeg har igjen, som er 6176, viser erfaringen generelt det samme som dine!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Foldet du da på CPU samtidig?

Og så bør du vel samtidig ha HK som støtter x8-mode på 2 stk PCIe 3.0 x16-spor. Disse koster fort nærmere det dobbelte av selve prosessoren. Rimeligste jeg finner på Komplett er MSI Krait til ~1200. Rimelig uaktuelt dersom det man allerede har funker (men poenget ditt var vel sikkert at selv en billig, moderne prosessor funker?)

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb-demo/828252 - er et par til, der. Bestilte noen med beefy kjølere, så selger nok mine tilsvarende, også.

Takk! Jeg bestilte to av denne isteden og kansellerte bestillingen av 2xEVGA. Jeg stusser litt over at denne modellen kommer med kun én vifte. Dessuten planlegger jeg å med tid og stunder muligens kjøre dem i SLI i main-riggen når behovet melder seg, dersom de ikke er utslitte innen da, og da er én DVI-port muligens litt i underkant. Den tid, den sorg, tenker jeg. Akkurat nå sparer det meg nærmere 1400 kroner i innkjøp, så da får jeg heller finne en løsning på det når det blir aktuelt :)

edit: Om flere ønsker seg to av denne ser https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb-demo/831917ut til å være nøyaktig samme modell, dog til en drøy hundrings ekstra.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...