Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Flått, da slipper jeg å kjøpe kort til deg, :rofl:

Du har vel ikke vunnet i lotto nylig, så det skal du slippe! :rofl:

Og da var også begge Xeon-serverne i gang, og dette er jo rene foldehimmelen med nesten 2,2 millioner PPD for 1380W, kommer med et blide så snart de har stabilisert seg. :green:

Endret av -alias-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 250 watt også. Det er 100 watt mer enn GTX 970, det.

Strømforbruk ved drift 375 watt. Så er ikke aktuelt og 500w psu er i det minste laget sn1ken. Eller hva :green:

Det drar ca 225W ved folding ikke noe mer hvis du ikke klokker. Ved klokking kan det lett dra mye mer, men gir også mye mer PPD :)

Det er nok hele pcen, 284w er mer nøyaktig målt på totalload minus idle.

Og som sakt noe lavere ved folding

her drar 2stk 290x @1100mhz ca 600w på p13000/1

under beching med [email protected] og @1200+ kjerne å 1600+ ram drar det over 1050w

merk dette er målt fra vegg med clas ohlson måler og ikke med skjerm.

Lenke til kommentar

Fikk ned en 8106 nå på 6176-serveren, TPF er 7:36 og den gir hele 625K PPD, noe jeg aldri har oppnådd fra BigAdv på denne serveren tidligere, så dette virker jo lovende. Får vel fyre opp de øvrige serverne også før jeg kvelder.

Det samme jeg så, amdriggene mine leverer bedre en før, intel derimot, blir spennende å se.

Jeg var vel uheldig med jobben, eller kanskje en cpu har dødd :rofl:

Endret av War
Lenke til kommentar

Flått, da slipper jeg å kjøpe kort til deg, :rofl:

Du har vel ikke vunnet i lotto nylig, så det skal du slippe! :rofl:

Og da var også begge Xeon-serverne i gang, og dette er jo rene foldehimmelen med nesten 2,2 millioner PPD for 1380W, kommer med et blide så snart de har stabilisert seg. :green:

Nei, men har penger i banken, så jo ville gjort det for å ha deg aktiv. Men nå ser det ut til at jeg heller kan kjøpe meg en raskere smp maskin :green:

Lenke til kommentar

Bestilte to stk av denne lørdag kveld til 3195/stk. Har tydeligvis timet dette hårfint.

edit: Eller... nå har de riktignok på lager hos Netonnet til den prisen, meeeen... Jeg har erfaring med å reklamere på grafikkort hos dem!

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Husk at på 2x 980 sc 1290 på p 9201 ligger ene maskinen på 300w, på den andre 340W. Forskjellen er cpuene.

Ikke mer nei... spørs om jeg skulle ha kjøpt et par til da :)

Kan man lese av dette nøyaktig med Corsair link? Hadde vært interessant å se. Ikke nok til å kjøpe egen måler. Får prøve en dag :)

Lenke til kommentar

Bestilte to stk av denne lørdag kveld til 3195/stk. Har tydeligvis timet dette hårfint.

edit: Eller... nå har de riktignok på lager hos Netonnet til den prisen, meeeen... Jeg har erfaring med å reklamere på grafikkort hos dem!

Søren og, du skulle bestilt for noen dager siden, da ville du fått dem for 3195. Min erfaring er at jeg mener at komplett har den beste rma om du får problemer :yes:

Lenke til kommentar

Les en gang til, Kjetil - første linje :wee:

Kjørte på med HK, CPU og RAM i samme slengen, så skal gamleutstyret i hovedriggen få leve ut pensjonisttilværelsen i egen foldingrigg og erstatte det enda eldre AM2+-mølet jeg kjører der. Ser ut som folk her har gode/overkommelige erfaringer med å kjøre 970 på PCIe 2.0 i x8-mode, så da bør det vel gå bra.

Nå står det ubekreftet leveringstid på samtlige komponenter, så det kan fort ta en uke eller to før ting er i hus, men med 3 stk 970 hvorav to er dedikerte foldere er det fare for at jeg sniker meg et lite stykke opp på Top 20 Producers i løpet av februar :ph34r:

Lenke til kommentar

Det er 250 watt også. Det er 100 watt mer enn GTX 970, det.

Strømforbruk ved drift 375 watt. Så er ikke aktuelt og 500w psu er i det minste laget sn1ken. Eller hva :green:

Det drar ca 225W ved folding ikke noe mer hvis du ikke klokker. Ved klokking kan det lett dra mye mer, men gir også mye mer PPD :)

Det er nok hele pcen, 284w er mer nøyaktig målt på totalload minus idle.

Og som sakt noe lavere ved folding

her drar 2stk 290x @1100mhz ca 600w på p13000/1

under beching med [email protected] og @1200+ kjerne å 1600+ ram drar det over 1050w

merk dette er målt fra vegg med clas ohlson måler og ikke med skjerm.

Edit:

Jeg ser nå at du skriver 2x290x... litt mye "øyerusk" for tidlig på morgenen.. hehe.

Da stiller det seg annerledes. Og jeg skal sørge for å sjekke litt bedre selv. Har en AX1200i som jeg kan få hendene mine på, så da burde det bli litt tryggere å si noe sikkert for min del.

Lar mitt opprinnelige svar stå til skrekk og advarsel under her, men da gjelder selvsagt ikke uttalelsen da jeg så for meg 1 stk 290X (rett og slett rask i avtrekkeren og slurvete i korrektur lesing).

Opprinnelig svar (som da ikke blir riktig, men dog):

Jeg fikk samme målinger med slike målere til å starte med. Skjønte ingen ting.. mer enn PSU var dimensjonert for osv.. hehe.

Det er en liten "Calibrer knapp" på den måleren. Høres nesten ut som den er kalibrert for 110V ;)

Sjekk med en varmeovn eller noe for å være sikker. Men du hører det selv, det er ikke tilfelle med 600W for ett stk 290x kort (jeg kan klare det med mitt 295x2).

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Da har ting stabilisert seg, og vi snakker nesten 2,3 millioner PPD for 1380 Watt på Xeon 4650-riggene!

Tror den blir vanskelig å slå selv med Nvidia Maxwell baserte kort!

attachicon.gifNesten 2,3 millioner PPD.jpg

Klikk på bildet for å forstørre!

Genialt.

Dette lover svært godt, og det har stor betydning for Fah at denne regnekraften fortsatt eksisterer i prosjektet.

Da vil det forhåpentligvis bli mer forsvarlig å folde CPU ettersom utviklingen går fremover på den fronten også :)

Lenke til kommentar

Leverte de 2 WUene (som var avbildet) nå kl. 09:46, men de ble ikke registrert ved SF`s oppdatering nå kl. 10:00. Loggene viser at de er levert ok, og dette har hendt mange ganger tidligere, så jeg antar at de vil vises ved neste oppdatering om en liten times tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...