Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Jeg skal ha meg ny maskin, og skal henge meg med på dette prosjektet når den er oppe. Det er noen år (!) siden jeg sist bygget min egen maskin, så jeg har ikke fulgt så nøye med på CPU utviklingen.

Hvilken/hvilke CPU(er) er best for denne typen tallknusing?

Forsøkte google, og Toms hardware, men fant ikke noe konklusivt.

EDIT : Jeg kjørte United devices sin klient i lang tid, men sluttet grunnet at den ikke støttet dual cpu oppsett. Har disse nye klientene støtte for dual cpu/cual core?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha meg ny maskin, og skal henge meg med på dette prosjektet når den er oppe. Det er noen år (!) siden jeg sist bygget min egen maskin, så jeg har ikke fulgt så nøye med på CPU utviklingen.

Hvilken/hvilke CPU(er) er best for denne typen tallknusing?

Forsøkte google, og Toms hardware, men fant ikke noe konklusivt.

EDIT : Jeg kjørte United devices sin klient i lang tid, men sluttet grunnet at den ikke støttet dual cpu oppsett. Har disse nye klientene støtte for dual cpu/cual core?

7360818[/snapback]

En 2-kjerners eller 4-kjerners Intel Core2 prosessor vil vel være best egnet for tiden.

Finnes også en GPU-klient til ATI's X1900 serie. de skjermkorta skal visst være gode til å knuse tall.

er selvfølgelig støtte for flerkjerner i klientene, opptil 8 kjerner (om ikke flere).

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Har kjørt F@H kontinuerlig siden igår kveld, planlegger å fortsette sånn også ;). Lurer bare på en ting, har som sagt en dobbelkjerne CPU, og har fulgt "oppskriften" på førstetiden til punkt å prikke. Ser ut til å fungere greit, i.o.m CPU load ligger på 100%. Men stemmer det at jeg skal folde samme protein på begge kjernene samtidig? Kikket bare i loggen ser dere, og det sto samme protein begge plasser (Protein: p2125_lambda_5way_melt_4_10011).

Lenke til kommentar
Har kjørt F@H kontinuerlig siden igår kveld, planlegger å fortsette sånn også ;). Lurer bare på en ting, har som sagt en dobbelkjerne CPU, og har fulgt "oppskriften" på førstetiden til punkt å prikke. Ser ut til å fungere greit, i.o.m CPU load ligger på 100%. Men stemmer det at jeg skal folde samme protein på begge kjernene samtidig? Kikket bare i loggen ser dere, og det sto samme protein begge plasser (Protein: p2125_lambda_5way_melt_4_10011).

7396354[/snapback]

Eneste du må velge ved 2+ prosesorer på samme maskin er ID nr.

Du ser det i logen din.

PS: Her er litt av min log.

Service: C:\Folding@home1\FAHConsole-5.04beta.exe

Arguments: -svcstart -local -verbosity 9

Launched as a service.

Entered C:\Folding@home1 to do work.

[20:01:06] - Ask before connecting: No

[20:01:06] - User name: Kjetil_Lura (Team 37651)

[20:01:06] - User ID: 101D553F027E8B1D

[20:01:06] - Machine ID: 1

Arguments: -svcstart -local -verbosity 9

Launched as a service.

Entered C:\Folding@home2 to do work.

[20:01:05] - Ask before connecting: No

[20:01:05] - User name: Kjetil_Lura (Team 37651)

[20:01:05] - User ID: 101D553F027E8B1D

[20:01:05] - Machine ID: 2

Lenke til kommentar

Er det fremdeles det samme som før? Jeg foldet for hw for lenge siden, og jeg sluttet fordi det ikke var så gøy. ( Nå har du sikkert løftet pekefingeren halvhøyt allerede,) men det er gøy som er gøy. (!) ( pek å flir så mye du vil,) men det er det som er sakens eple. Hele folding greia var liksom ikke helt i tråd med potensialet til fenomenet. Det var en terminal greie, noe statistikk som tok lang tid å sette seg inn i og et litt dårlig gui på tileggsgreia man installerte for å se hva som "skjedde". (uten at jeg helt forstod akkurat det) Hvordan står det til nå? Har en p4 (478) på vannet hvis det er noe å bidra med

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

1995 frontpage? Hva i huleste prater du om? Det er ikke vanskeligere enn å fyre opp fila du laster ned med -configonly på slutten, så er det bare å gå igjennom oppsettet der og så starte servicen.

Dessuten syns jeg det er en bedriten holdning å forvente at det å redde jordens befolkning fra sykdommer er en pakkeløsning ferdig med rød kappe å utenpå-buksa-underbukser.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over, men jeg tror at noen kunne bidratt mye til "å redde verden" i mye større grad hvis de jobbet med gui'et. Mac folk bruker jo å få det fint til.

Synes det bærer litt preg av å være et gnu opensource tungnerdprosjekt. Det er flere brukere enn at det trenger å være slik. Jeg rakker ikke ned på prosjektet som sådan, jeg er bare ærlig, jeg vil bidra, men terskelen er litt høy tror jeg.

Lurer fremdeles på om det har vært noen utvikling siden sist forresten.

Lenke til kommentar
Det er jeg fullstendig klar over, men jeg tror at noen kunne bidratt mye til "å redde verden" i mye større grad hvis de jobbet med gui'et. Mac folk bruker jo å få det fint til.

Synes det bærer litt preg av å være et gnu opensource tungnerdprosjekt. Det er flere brukere enn at det trenger å være slik. Jeg rakker ikke ned på prosjektet som sådan, jeg er bare ærlig, jeg vil bidra, men terskelen er litt høy tror jeg.

Lurer fremdeles på om det har vært noen utvikling siden sist forresten.

7466923[/snapback]

Foreslår at du øyeblikkelig setter alle tilgjengelige maskiner til å folde for hw.no, team 37651. Link til guider, resultatsider mm finner du overalt i denne tråden.

Så får du heller mase på Stanford om bedre GUI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...