-alias- Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Vel, da er en era over: https://folding.stanford.edu/home/big-adv-program-ends-january-31/ As we have previously announced, the bigadv (BA) program will reach end-of-life on January 31, 2015. We would like to thank all the donors who have contributed to the program. Throughout the history of Folding@home, donor participation has enabled us to tackle hard problems and engage in bold experiments. The BA program is an example of both of these––the projects in BA are one that simply could not have been addressed otherwise. We are still analyzing the results of these projects, but the preliminary data already yields some exciting results that we are comparing to experiments. Although the BA program is ending, we recognize that the many-core systems previously used to run BA may not perform optimally on all work units in the Folding@home ecosystem (although they will do quite well on most). In an ideal world, we would have each project performance-benchmarked on a wide variety of systems and a dynamic allocation scheme that matches clients to projects that perform well on their hardware while ensuring a distribution of client capability across Folding@home scientific priorities. However, this sort of matching is more technically involved (and places larger demands on the assignment server) than we are able to offer at this time. At BA end-of-life, in order to make sure that these many-core get WUs best suited for them, clients continuing to use the BA flags will be directed to large work units, although these will carry the normal Folding@Home points scheme rather than a BA scheme. We are planning to expand the diversity of these work units to include a variety of “large” simulation problems, but at this point we are not making statements as to the anticipated longevity of this scheme. Thank you once again for contributing to Folding@home, whether the BA program or any of our other initiatives. All our past and future scientific achievements are due to your participation and generosity. Det er vel ikke for mange BA-maskiner i aktivitet i gruppa, så utfallet på PPD blir forhåpentligvis ikke så stort. Har stort sett bare BA-servere, så da forsvinner nok jeg stille og rolig hvis det ikke kommer noen erstatning. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Nei alias, du vinner på lotto i kveld og så kjøper du 8x980 Jaja drømmer selv om det. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Vel, da er en era over: https://folding.stanford.edu/home/big-adv-program-ends-january-31/ As we have previously announced, the bigadv (BA) program will reach end-of-life on January 31, 2015. Det er vel ikke for mange BA-maskiner i aktivitet i gruppa, så utfallet på PPD blir forhåpentligvis ikke så stort. Har stort sett bare BA-servere, så da forsvinner nok jeg stille og rolig hvis det ikke kommer noen erstatning. Siden vi trenger deg i foldetråden , også som mental støtte. Hvor mye kan du selge de for tror du? Legge på finn, fiske osv. Du har jo ikke tunge kjølere på den, veldig sendbare. Luftkjølere demonteres og sendes i egen eske osv. ----------------------- alternativ 2, hvor mange pci-e-spor er det på hovedkortene dine? Dvs hvor mange dual-slot-kort får du. Tenk bussbredde her med 4x cpuer Nå har vi hatt de en god stund, heldigvis er de "nedbetalt" over tid pga vi fikk brukt de mye. 4x 780ti eller 3,3 970 osv erstatter riggene ppd-messig Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Da var varmekablene på for første gang siden jeg flyttet inn her, august 2008. Etter at serverne har levert sin siste BA får de ikke lenger kontakt med workserver og blir bare stående å mase om ny WU. De 2 siste maskinene (på hytta) vil være ferdige omkring kl. 10.00 i dag, og da blir bare GPU-riggen værende i gang enn så lenge. Nå skal jeg lytte til den totale stillheten på kontoret noen dager før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør videre. NB. Egentlig så forstår jeg lite av at de bare kutter BA programmet tvert. Da er det ikke mye snakk om å gjøre ferdig sakene, som de argumenterer for ved foreks. core15 prosjektene som var annonsert slutt november 2013, men fremdeles kjører! Endret 1. februar 2015 av -alias- Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 NB. Egentlig så forstår jeg lite av at de bare kutter BA programmet tvert. Da er det ikke mye snakk om å gjøre ferdig sakene, som de argumenterer for ved foreks. core15 prosjektene som var annonsert slutt november 2013, men fremdeles kjører! Helt enig. Dette går langt over min fatteevne. Men det er logisk tenkning som tilsier at alle forklaringer relatert til Core 15 evige fortsettelse også skulle gjelde andre prosjekter. De har sikkert en forklaring. Skal prøve å være åpen for den. Ser for meg at det vil være umenneskelig å "kjøpe" den forklaringen for de største BA folderene. Men denne gangen ble det faktisk slik de hadde varslet. Enn om det kunne bli en ny trend Vi trenger deg på laget -alias- så håper du finner motivasjonen til å fortsette, enn om i en mindre skala Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det kan jo tenkes at dette er et resultat av informasjonen de får inn - at det viser seg at for noen prosjekter er det nødvendig med mer data for å gi et godt forskningsgrunnlag. Synd BA er borte, men de skriver jo at det vil kunne komme WUer som er nyttige for den type maskiner senere - men om de vil ha best PPD/watt-ratio eller lignende er et annet spørsmål.Nå¨har man WCG også, som utelukkende kjører på CPU såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Nå ligger vi på 2 plass i verden for produksjon 24h PPD for alle lag 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Jepp og det har vi gjort de siste 2 ukene hvor vi har hatt større produksjon enn curecoin.Tipper at curecoin vil bli betydelig redusert nå siden de har hatt flere BA-foldere som nå får senket sin produksjon til omkring 40% av tidligere, hvis de i det hele tatt får ned nye jobber. Alle mine servere ble bare stående uten å få ned nye prosjekter, hvorpå jeg stengte de ned av samme årsak. Siste døgn satte vi også ny rekord med over 41 millioner poeng. Klipp fra loggen på en av dem: --- Opening Log file [February 1 13:42:01 UTC] *** [13:44:13] + Attempting to get work packet [13:44:13] Passkey found [13:44:13] - Will indicate memory of 31161 MB [13:44:13] - Connecting to assignment server [13:44:13] Connecting to http://assign.stanford.edu:8080/ [13:44:13] Posted data. [13:44:13] Initial: 0000; + Could not authenticate Assignment Server response [13:44:13] Connecting to http://assign2.stanford.edu:80/ [13:44:14] Posted data. [13:44:14] Initial: 0000; + Could not authenticate Assignment Server 2 response [13:44:14] + Couldn't get work instructions. [13:44:14] - Attempt #5 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry. [13:45:38] + Attempting to get work packet [13:45:38] Passkey found [13:45:38] - Will indicate memory of 31161 MB [13:45:38] - Connecting to assignment server [13:45:38] Connecting to http://assign.stanford.edu:8080/ [13:45:39] Posted data. [13:45:39] Initial: 0000; + Could not authenticate Assignment Server response [13:45:39] Connecting to http://assign2.stanford.edu:80/ [13:45:40] Posted data. [13:45:40] Initial: 0000; + Could not authenticate Assignment Server 2 response [13:45:40] + Couldn't get work instructions. [13:45:40] - Attempt #6 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry. Endret 1. februar 2015 av -alias- Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ny måneds rekord. Ny rekord for dags produksjon Avslutningen av BigAdv vil mest sannsynlig være godt synlig på statistikken neste mnd. Men trøsten er at vårt lag ikke blir like rammet som enkelte av de andre Samtidig er GPU virkelig veien å gå. Det er bedre PPD pr watt for 970 enn BigAdv. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ren erstattning for BA-serverene har jeg kjøpt 4x 970 for , så detter vel bare 1,2 mill totalt pr dags dato. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Corsair AX 1500i til 3295, superweekend hos komplett, hvis noen skulle synes det er en bra pris. AX 1200i til 2695 Endret 1. februar 2015 av HawP Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Super Weekend.. Dette er 250k PPD eller mer samme hvilken maskin du skulle putte det i (så lenge du har 500W PSU eller mer) til 3095kr.. og det er dønn stabilt. Ikke noe tull med Core 15 og 9201 som ikke kommer osv.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det er 250 watt også. Det er 100 watt mer enn GTX 970, det. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 free BA-servere for everyone? Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Jeg trenger å frigjøre PCI-e slots ... Kan noen foreslå en god pris på et Gainward GeForce GTX 780Ti 3GB PhysXhttps://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=804118 Det kostet 5995,- for et år siden. Jeg ønsker å selge dette til en god pris til noen på laget. Alle kan foreslå en pris, laveste pris vinner. Den som hadde lavest PPD 1. feb som er villig til å betale denne prisen får kjøpe.Det kan ikke være samme person som foreslo pris som får kjøpe til den prisen. Jeg håper dette ikke bare gir støy i denne tråden, så jeg starter budrunden på 2 000,- Alle som har lagt inn bud trenger ikke bekrefte når prisen går ned.Prisen inkluderer frakt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Jeg trenger å frigjøre PCI-e slots ... Kan noen foreslå en god pris på et Gainward GeForce GTX 780Ti 3GB PhysXhttps://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=804118 Det kostet 5995,- for et år siden. Jeg ønsker å selge dette til en god pris til noen på laget. Alle kan foreslå en pris, laveste pris vinner. Den som hadde lavest PPD 1. feb som er villig til å betale denne prisen får kjøpe.Det kan ikke være samme person som foreslo pris som får kjøpe til den prisen. Jeg håper dette ikke bare gir støy i denne tråden, så jeg starter budrunden på 2 000,- Alle som har lagt inn bud trenger ikke bekrefte når prisen går ned. Prisen inkluderer frakt. Frister litt faktisk, Hadde blitt en fin økning i PPD det^^ Endret 1. februar 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det er 250 watt også. Det er 100 watt mer enn GTX 970, det. Strømforbruk ved drift 375 watt. Så er ikke aktuelt og 500w psu er i det minste laget sn1ken. Eller hva Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det drar ca 225W ved folding ikke noe mer hvis du ikke klokker. Ved klokking kan det lett dra mye mer, men gir også mye mer PPD Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Det er nok hele pcen, 284w er mer nøyaktig målt på totalload minus idle. Og som sakt noe lavere ved folding Endret 1. februar 2015 av War Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Det er 250 watt også. Det er 100 watt mer enn GTX 970, det. Strømforbruk ved drift 375 watt. Så er ikke aktuelt og 500w psu er i det minste laget sn1ken. Eller hva De som spiller, og som kjører CPU og GPU med mye OC (dette skjer jo uten at du har klokket selv, maskinen gasser på under Bench osv..) kommer sikkert til kort med 500W, men jeg tenker som en ren foldemaskin Edit: AMD belaster ikke CPU slik Nvidia gjør, så blir under 100W for systemet + GPU. 500W er jo ikke ideelt, men det vil ganske sikkert holde (dersom det ikke er en ekstremt dårlig PSU). Endret 1. februar 2015 av Sn1ken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå