Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Hva er grunn til ip-blokkering? Er ikke forskningen riktig?

 

Vi fikk jobber som ikke var egnet kortene vi bruker, men det skal være fikset nå.

 

V7 med passkey og 2x 980 er jo knall, ca 670-680.000 PPD

Kanskje 700K med cpu, men da gpu-score senkes så blir ikke totalen så mye større VS strøm den spiser. Begge gpuene er jo en knallstart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så cpu har såpass lite å si her ja. Da skal nok den få hvile. Prøvde å sette 6 kjerner til å folde. 2 ti å dirigere skjermkort. Tror jeg.

 

Har håp om å redusere varme noe. Det er for mye sånn det er nå.

 

Foreløbig viser antatt ppd 33k og 81-85k på hhv. cpu, gpu, gpu (rundt 200k totalt). Men dette endrer seg kanskje etter hvert. Skulle det bli 650k per dag vil det bli dobbelt så mye som min gamle traver ga på 45 dager (!)

Lenke til kommentar

Registrer deg for passkey, det har du vel gjort.

Du har vel også levert 10 jobber med den så du er klar for bonus.

 

---------------------------------------------

La inn team hardware.no på komplett, nytt betalingsvalg, leie haha

 

Lønner det seg eller ikke tru, først lo jeg, nå er jeg mer usikker.

For eks hardware for 60,000 kr.

1594kr mnd i 36 mnd blir jo billigere en engangssummen, så slipper jeg styret med å selge ting... og det er ikke verdt en skit etter å ha foldet i 3 år... :eek:

 

 

 

Edit, jeg har samme kort som deg i hjemmemaskina, ser jeg har av gammel vane client-type advanced inne, men neppe nødvendig? Skader jo ikke. 655K nå, men var innom wow litt.

post-64596-0-27339300-1422244982_thumb.jpg

post-64596-0-50147800-1422245117_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

2,5mill PPD , 1470kr mnd i 36 mnd (fleksibel tid) 52920 betalt etter 36 mnd VS betalt 55320 i dag.

Restverdi etter 36 mnd? 0kr uansett. Fraktfri retur.

(2106 24 mnd (50400) )

Er det så dumt da? alternativet er jo redusert kapital på selvangivelse eller en lånepost på selvangivelsen.

Ett slikt kjøp kommer vel ikke til å dukke opp der en gang :hmm:

Erfaringer eller lignende?

post-64596-0-45919200-1422246453_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leieavtale vil jo være en stor fordel for regnskapet, men hvilke garanti ordninger som gjelder osv skal jeg ikke si for sikkert.

 

Det lønner seg helt sikkert å lese det som står med liten skrift en plass (regner med du må nærmest inngå en slik avtale før du får alle detaljene).

 

Også er det alltid lønnsomt for selskapet som fører disse avtalene. De lever ikke av å gi bort varer ;)

 

Det som er mest "utsatt" er vell GPU som kan takke for seg før det er gått 3 år potensielt. Det står skrevet at Komplett er oppført som eier av utstyret, så ergo vil jeg anta at de erstatter tilsvarende utstyr dersom du ikke er årsak til skaden (vanskelig å formulere uten at det kan tolkes, men du skjønner hva jeg mener).

Er lov å anta det når det står skrevet slik.

 

Om ordningen er å anse som lønnsom vil sikkert variere fra firma til firma.

Kasse, HK, Ram, SSD osv kan jo meget godt være mulig å bruke videre på nye GPU i fremtiden, så da kan potensiell restverdi være relativt høy.

 

Men GPU vil jeg absolutt si er verd å leie, da dette garantert kan kastes i E-avfall etter 3 år til fordel for noe nytt.

 

Vil også råde deg til å undersøke hva som er tilfelle dersom man ønkser (eller av andre grunner er nødt) å bryte avtalen. Det har sikkert en pris, så da vil forutsigbarheten for din virksomhet osv spille en vesentlig rolle med mer.

Lenke til kommentar

Tenker da busser osv er 0 verdt i foldeverden om 3 år osv.da med dagens titan 11 osv.

Får tenke litt på det, er jo billigere en å kjøp det kontant. Regner med at garantien gjelder som når man leaser bil ol.

Var ikke så dumt det der med å lease bare gpuer. Lease kabinetter er iallefall helt bak mål.

Lenke til kommentar

Potensiell restverdi for det du leier vil være av størst relevans. Det som har minst restverdi etter 3 år "kan" være greit å leie.

 

Hva som skjer om 3 år kan være vanskelig å si osv. Men mye skjer på den tid.

 

PSU, Kasse, HK og RAM som ble kjøpt inn for 3 år siden kan jo fortsatt brukes til folding av AMD sine toppmodeller den dag i dag.

 

Det kan også brukes til 970. Det er jo flere som folder på PCIe 2.0 x8/8 med stort hell.

 

680 er vell ca 3 år siden? Leverer fortsatt 120k PPD ;) For ikke å snakke om AMD som leverer minst det samme med kort fra samme tid.

 

Den som kunne spå fremtiden.. :wee:

Lenke til kommentar

160k PPD passert med GTX 960 på gml i3 CPU 3,1Ghz og gml HK.

 

Men det er ikke mye mer å hente ser det ut for.

 

Ergo kan jeg bekrefte at 970 fortsatt er kongen på haugen med tanke på PPD pr krone så lenge du ikke betaler for de dyreste utgavene av 970.

 

Watt osv får jeg komme tilbake til.

 

Kortet har foldet 10% og det var litt knot for å få det til å folde. Men nå får det bare stå 24/7 en liten stund.

 

Klokket til 1520Mhz, så spent på om det holder. Ergo er det andre indikasjoner på at det ikke er særlig bra PPD pr krone ;)

 

Edit:

 

Bildet viser 1500Mhz clock og div restart for å få lagt inn tilgang via nettverk.

 

post-326544-0-05774100-1422292094_thumb.jpg

Endret av Sn1ken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser AMD har diverse chipsets med 3 stk x16-spor der samtlige kjører på x8 eller høyere - riktignok PCIe 2.0, men det skulle tydeligvis ikke cappe ytelsen til GTX 970.

 

Ville det ikke være mer kostnadseffektivt å sette opp tre maskiner med tre skjermkort i hver kontra fem maskiner med to kort i hver?

 

edit: Fra Dustin: http://www.bildedump.no/pics/b9e16c7ebe72df18db40ada69d981774.png

 

Gir en totalkostnad på ca 4900 per skjermkort kontra ca 5500 i din handleliste, War. Regner med strømforbruket er noenlunde likt med færre prosessorer med noe høyere TDP per stk.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Pen ytelses økning i foldinga med de nye 347.25 driverene hos meg også :thumbup:

 

Joda, men er noe dritt for min del når det er snakk om CoD Advanced Warfare. Spillet låser seg etter en liten stund noe som ikke skjedde med 347.09, så jeg bruker den driveren.

 

Dessuten har jeg trappet ned kraftig på foldingen, madamen fikk "hysterisk" anfall da strømregningen kom, selv om den ikke var noe høy etter min mening. Men hun betaler, så nå folder jeg kun med 970 kortene dessverre. Taper ca 500K PPD hver dag med dette. :wallbash::realmad:

Lenke til kommentar

Ok, så cpu har såpass lite å si her ja. Da skal nok den få hvile. Prøvde å sette 6 kjerner til å folde. 2 ti å dirigere skjermkort. Tror jeg.

 

Har håp om å redusere varme noe. Det er for mye sånn det er nå.

 

Foreløbig viser antatt ppd 33k og 81-85k på hhv. cpu, gpu, gpu (rundt 200k totalt). Men dette endrer seg kanskje etter hvert. Skulle det bli 650k per dag vil det bli dobbelt så mye som min gamle traver ga på 45 dager (!)

Svarer meg selv jeg og spør om følgende er riktig:

 

Ser nå at det er betraktelig mer poeng ute og går. GPUene viser innimellom til "estimert ppd: 80.000 ish+" Da med FahCore: 0x15. Med 0x17 blir det 350.000+ Får håpe på mer av dem da :)

 

Og når det kommer til bruk av cpu... Med HT av viser den 6% bruk. < 5% på 7 av kjernene, og 15-20% på en. Det burde ikke gå utover skjermkort om 6 av kjernene brukes til folding? Er jo 30-35.000 poeng der og :) At det koster 10 ganger så mye (per watt), får jeg nå se etter på ved neste strømregning :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...