Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DP-kort som burde sammenlignes med andre DP-kort.

Mye ram er kanskje egnet i 4k-spilling på 2 eller fler skjermer og kan forsvares derav, så ja enig.

Dagsrekorden skal nok opp, har 6 skjermkort som skal opp denne uken.

4 av de er 970, kjøpte da 2 med referanse og 2 med 2-viftekjølere for å så sette de i to like rack for å se på temo og støy ol.

Det blir meget spennende for en nerd som meg.

Det som kommer best ut er jo automatisk en kandidat for full U42-rack-folde-monster-tårn-planen.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shieet, FAHBench på GTX 960 ser lovende ut.

http://www.tek.no/artikler/test-evga-geforce-gtx-960/166903/3

edit: Siden jeg nå likevel ligger og dupper rundt 180k PPD på GTX 970 over PCIe 1.1 x16 lurer jeg på om PCIe 2.0 x16 @ x8 som jeg med tid og stunder tenker å folde på vil flaskehalse GPU i samme grad. Kanskje 2 stk 960 hadde vært vel så greit å gå for i et slikt oppsett?

Nå vet jeg riktignok ikke om det faktisk er PCIe-sporet som er flaskehalsen i mitt tilfelle, eller om det rett og slett er driverne som ikke er optimale. Tenker å teste ut Win10 CP når det kommer i neste uke, og se hvordan det påvirker resultatene.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Shieet, FAHBench på GTX 960 ser lovende ut.

http://www.tek.no/artikler/test-evga-geforce-gtx-960/166903/3

edit: Siden jeg nå likevel ligger og dupper rundt 180k PPD på GTX 970 over PCIe 1.1 x16 lurer jeg på om PCIe 2.0 x16 @ x8 som jeg med tid og stunder tenker å folde på vil flaskehalse GPU i samme grad. Kanskje 2 stk 960 hadde vært vel så greit å gå for i et slikt oppsett?

Nå vet jeg riktignok ikke om det faktisk er PCIe-sporet som er flaskehalsen i mitt tilfelle, eller om det rett og slett er driverne som ikke er optimale. Tenker å teste ut Win10 CP når det kommer i neste uke, og se hvordan det påvirker resultatene.

Mine 2 x EVGA 970 gir ca 260K med PCIe 3.0. så det er nok PCIe 1.1 sporet som er flaskehals vil jeg gjette på.

Tror ikke PCIe 2.0 x16 vil strupe 970 kort.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg har 2 identiske gtx 970, som med identiske innstillinger gir 20-30k ppd mindre på PCIe 2.0 enn 3.0. Det tyder på at PCIe 2.0 ikke helt henger med.

Har du ette eller 2 kort i maskin?

Er det PCIe 2.0 x8 eller x16. Kan du gi meg specs på HK? Nysgjerrig :)

Jeg kjøper bare HK som støtter PCIe 3.0 x16 eller x8/8 eller x8/4/4 men mulig PCIe 2.0 x8 holder mål?

Lenke til kommentar

Men nå er det snakk om 2 stk i hvert sitt x16 spor. Usikker på om begge eller bare det ene kjører i x8-mode når to stk er installert. Gigabyte GA-P55-UD4. Gigabyte sine websider er ikke entydige på det punktet.

Jeg har 2 identiske gtx 970, som med identiske innstillinger gir 20-30k ppd mindre på PCIe 2.0 enn 3.0. Det tyder på at PCIe 2.0 ikke helt henger med.

20-30k mindre per kort, eller totalt?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hehe... litt artig da i7 2600 kun støtter PCIe 2.0 ifølge specs.

Har du testet å kryssbytte CPU slik at du får PCIe 3.0 støtte på HK som faktisk støtter PCIe 3.0?

i7 2600 og i7 3770k specs.

Dette står på i7:

-

Expansion Options PCI Express Revision 2.0

Edit:

I teorien betyr dette at du kjører PCIe 2.0 x16 på begge HK i dag. Så da spørs det hva annet som er forskjellen? Kan skru av HT for i7 kanskje?

Blir liksom ikke helt klok på det her. Derfor jeg spør og graver. Skulle nesten skaffet meg et HK med PCIe 2.0 x8/8 og testet litt selv ;)

Edit 2:

Legger med specs for HK også.

Asus P8P67 og Asus P8Z77-V

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det er jo ikke i5 du linker til, men andregenerasjon i7 (Sandy Bridge). Fjerdegenerasjon i5 støtter PCIe 3.0. (edit: Men maks x16/x8x8/x8x4x4)

http://ark.intel.com/products/80811/Intel-Core-i5-4690K-Processor-6M-Cache-up-to-3_90-GHz

Er det kanskje slik at alle "billigsocketmodeller" fra Intel kun støtter denne lineupen, altså x16/x8x8/x8x4x4, at de kun har 16 lanes, og at man må opp på LGA2011/1366 etc. for å oppnå x16 på mer enn ett kort av gangen?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Det er jo ikke i5 du linker til, men andregenerasjon i7 (Sandy Bridge). Fjerdegenerasjon i5 støtter PCIe 3.0. (edit: Men maks x16/x8x8/x8x4x4)

http://ark.intel.com/products/80811/Intel-Core-i5-4690K-Processor-6M-Cache-up-to-3_90-GHz

Du har helt rett, men det eneste som er feil fra meg er i7 vs i5.

Poenget er det samme, den i7 som sitter i HK med støtte for PCIe 3.0 har kun støtte for PCIe 2.0 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...