Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi passert midten av januar for noen dager siden, og om total aggregate PPD holder seg på samme nivå ut mnd. ligger vi an til å passere 1 mrd denne mnd også, dog noe ned fra 1,07 mrd i desember til 1,05 mrd i januar. På onsdag ligger vi også an til å passere to milepæler: vi bikker 15 mrd poeng, og vi passerer TSC Russia. Hvem tenker å sprette sjampisen?

 

Når vi går forbi TSC Russia, så skal jeg faktisk feire med en god vin (300kr + er en ok flaske vin).

 

Det blir en begivenhet av betydning, som må få sin plass i tråden over milepæler :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

AMD rocker på folding :)

Ja men ikke når det gjelder strøm forbruket :green:

 

I kalde nord er det bare en fordel! ;) Nok en fordel

 

La oss snakkes om du hadde hatt 16 x290 :tease::green:

 

Skal ikke se bort ifra at det ville fungert til hele huset ja! ;) Har en fin serverplass under trappen i kjelleren, slik at all varme siver "trappehullet" og opp i stua etterhvert.

Lenke til kommentar

En annen ting å se fram til denne uka er Windows 10 Consumer Preview. Er vel ikke bare jeg som har noen maskiner som det skal inn på de nærmeste dagene? :)

 

 

Hadde Win10 på en av folderiggene, men siden jeg ikke klarte å slå av autoppdateringer/reboot trivdes jeg ikke helt med det.

Lyst til å teste såklart, men akkurat nå synes jeg Ubuntu er så spennende med nye 970er :)

 

Lurer på om AMD/Tahiti også yter bedre i Linux?

post-8557-0-19733400-1421697730_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg slenger inn et kjapt spørsmål her og jeg om det er greit.

 

Har noen deler på vei de kommende dagene nå. Deriblant Asus x99 Rampage V Extreme og 2 x 980. Ettersom jeg har forstått det kommer 16x lanes godt med. Men PCI slot 1 (øverste) blir muligens dekt av cpu-kjøler.

 

Spiller det noen rolle hvilke spor man setter i skjermkort? Vil man kunne dra nytte av alle banene uansett så lenge det bare er 2 skjermkort?

 

(prosessor: 5960x)

 

((Og de som synes det er galskap å ha en sånn prosessor uten å kjøle den ned med vann... ...det er på vei. Men ikke før om et par måneder)).

Lenke til kommentar

Det skal funke helt fint med et skjermkort i PCIe spor 2 som vil gi x16 med den CPU'en du har som er en "40-lane" CPU. Men med 2 x 980 er jeg ikke sikker, men de røde PCIe sporene er i utgangspunktet x16.

 

Hva Asus sier:

4 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16, x16/x16, x16/x8/x8 or x16/x8/x8/x8 mode with 40-LANE CPU; x16, x16/x8, x8/x8/x8 mode with 28-LANE CPU).

 

Men du bør nok studere manualen for å finne ut av det tror jeg.

 

Edit: Sorry, er PCIe spor 3 som er x16, ikke spor 2. Så skal du utnytte x16 for begge 980 kortene, MÅ du bruke PCIe spor 1 og spor 3, eller blir det x8. Men jeg tror ikke at x8 hastighet (PCIe 3.0) vil begrense et 980 kort.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

 

En annen ting å se fram til denne uka er Windows 10 Consumer Preview. Er vel ikke bare jeg som har noen maskiner som det skal inn på de nærmeste dagene? :)

 

 

Hadde Win10 på en av folderiggene, men siden jeg ikke klarte å slå av autoppdateringer/reboot trivdes jeg ikke helt med det.

Lyst til å teste såklart, men akkurat nå synes jeg Ubuntu er så spennende med nye 970er :)

 

Lurer på om AMD/Tahiti også yter bedre i Linux?

 

 

Har de fjernet net stop wuauserv? :eek:

Lenke til kommentar

 

PCIe spor 3 som er x16, ikke spor 2. Så skal du utnytte x16 for begge 980 kortene, MÅ du bruke PCIe spor 1 og spor 3, eller blir det x8. Men jeg tror ikke at x8 hastighet (PCIe 3.0) vil begrense et 980 kort.

Takk :) Var det jeg trodde ja, men ikke sikker om jeg tolka det riktig. Håper det blir plass i 1 og 3, så blir det bedre med luft til dem og.

Lenke til kommentar

hvor er "starteny-fah-mappa" i win 8 tru, fant ingen gule logiske mapper i c-program/fil

Kun en fah med lib-mappe i, alle de andre ikonene er der som client osv.

 

får ikke slettet workmappa nå.

 

Edit, her var de, passe logisk , not

 

C:\Users\name\AppData\Roaming\FAHClient\work

Endret av War
Lenke til kommentar

Har fått 30-40K på liknende (660Ti), selv på linux. Skal eksperimentere litt med drivere/innstillinger.

Mulig de dør o.o

Har også et problem hvor serverne restarter seg i ny og ne, som stopper foldingen igjen - for ikke å snakke om 1.3d ETA som det faktisk tar for korta..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...