Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det som er litt festlig er at det virker som startup current er såpass stor at sikringen trigges når man skrur den på igjen, også. For meg virker det litt rart? Unormalt? Fire PCer i standby, liksom - samt tre skjermer og noen ladere.

Hvilke type PSU har du?

 

Du starter ikke all maskinene samtidig?

 

En PSU "kan" potensielt trekke mye i påslag dersom den ikke har "elektronikk" som lader kondendensatorer osv "etappevis".

 

Stor forskjell på en "billig" 1500W og en AX1500i f.eks.

 

Men for all del, for alt jeg vet kan tilfeldighetene ha det til at dine maskiner er "dråpen" som får begeret til å renne over.

 

Husk også at alle ovner, varmekabler osv med termostat gjerne jobber for fult etter ett strømbrudd. Så total belastning er nesten uten tvil høyest rett etter kursen er lagt inn igjen (særlig på vinteren med kuldegrader osv).

Kanskje står det en varmt vanns bereder på samme kurs, eller noen skulle føne håret, koke vann med vann koker osv. Når strøm kommer tilbake vil de fortsatt forsyne seg grovt osv.

 

Forsøker bare illustrere variablene som kan føre til en "normal" peak i elektrisk anlegg ;)

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Recap: jeg kjører nå et GTX 970 på et eldre ASUS M2N-VM DVI hovedkort med en Athlon X2 5000+, under Ubuntu 14.04. Det fungerer egentlig rimelig greit. Jeg merker endel PPD-tap kontra å ha kortet stående og folde i min egen maskin, men det utlignes (og vel så det) av muligheten til å kunne folde døgnkontinuerlig samt muligheten til å slippe core 15 og core 18. FAHClient hadde satt i gang en a3-jobb på CPU av seg selv, straks jeg pauset den økte estimert PPD på GPU med ca 25k til ca 180k. Til sammenligning lå jeg vel rundt 210k på min egen maskin, i Windows, for dette kortet. Det er jo en ikke ubetydelig forskjell, men jeg er overbevist om at dette er den optimale løsningen for meg frem til neste hw-oppgradering i hovedmaskinen.

 

Rent bortsett fra lyden da. Viftestøyen er strengt tatt nesten ikke til å legge merke til, det som holder meg våken om natten er den infernalske harddiskknitringen. Hele sulamitten durer i vei på en 160 GB 2.5" disk jeg nappet ut av min gamle netbook. Jeg skal definitivt forsøke å få tak i en SSD som kan brukes til dette her isteden.

 

Jeg har forøvrig fremdeles til gode å se NVIDIA X Server settings rapportere mer enn 1% PCIe bandwidth utilization (PCIe 1.1 regner jeg med det er snakk om her). Jeg vet ikke om dette er reelt, men isåfall virker det ikke som om PCIe-båndbredde kommer til å flaskehalse GPU uansett alder på hw. CPU derimot...

Lenke til kommentar

1 x 970 ble for min del 300k ppd.

 

Er mer ydmyk for PCIe og betydningen. Men tror 180k må være en absolutt grense for PCIe 1.1 ihvertfall.

 

Cpu har også sitt å si, men Pentium Anv Ed klokka til 3,9Ghz leverte 335k PPD med 980 kort.

 

Skulle brukt mer tid på å teste kontrollert. Har erfart mye ved å prøve en del selv, men har mye å lære enda skjønner jeg.

 

Takk for oppdatering :)

Lenke til kommentar

Var vel et lite crypto krakk her om dagen ellerno har sikkert sammenheng med curecoin går ned.

 

Jeg håper det kan få motsatt effekt.

 

Se for meg potensialet ved at frustrerte "minere" som ikke lengre ser nytten av å grave frem bitcoins ser på muligheten for andre alternativer.

Det hadde vært gull om disse f.eks. forsøkte seg på CureCoin slik jeg ser det. Meget gunstig for alle parter, og spesielt for forskningen :)

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke være noe problem det? Du har vel flere rom i huset som trenger oppvarming; bare fordel dem noenlunde jevnt utover boligen ;)

 

Nå har vi passert midten av januar for noen dager siden, og om total aggregate PPD holder seg på samme nivå ut mnd. ligger vi an til å passere 1 mrd denne mnd også, dog noe ned fra 1,07 mrd i desember til 1,05 mrd i januar. På onsdag ligger vi også an til å passere to milepæler: vi bikker 15 mrd poeng, og vi passerer TSC Russia. Hvem tenker å sprette sjampisen?

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke være noe problem det? Du har vel flere rom i huset som trenger oppvarming; bare fordel dem noenlunde jevnt utover boligen ;)

 

Nå har vi passert midten av januar for noen dager siden, og om total aggregate PPD holder seg på samme nivå ut mnd. ligger vi an til å passere 1 mrd denne mnd også, dog noe ned fra 1,07 mrd i desember til 1,05 mrd i januar. På onsdag ligger vi også an til å passere to milepæler: vi bikker 15 mrd poeng, og vi passerer TSC Russia. Hvem tenker å sprette sjampisen?

Tror vi passerer 15 milliarder og russerne i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...