Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener at Granpa prater tull hvis han sa at Maxwell fikk/får særbehandling. Det er tross alt en stund siden 9xx kom på markedet og det er sikkert mange som bruker de til folding da de bruker lite watt sammenlignet med 7xx serien. Så Stanford bør få ut fingeren og gi 9xx flere core 18 og core 17 WU'er.

 

Jeg kommer ikke til å folde flere core 15 WU'er enn de to som er i gang nå. Deretter går begge 970 kortene i dvale.

 

Har lest hva Grandpa skrev og jeg støtter han 100%, og det samme er det mange BA-foldere som gjør! Svært få har gjort større investeringer i fah enn de mange som kjøpte inn 5 - 8 4P servere over et kort tidsrom. Hver gang noen starter den diskusjonen på foldingforumet så stenger PG trådene rimelig kvikt. De fleste på hardforum har solgt sine servere nå i protest mot PG.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sn1ken, det som PG og gjengen hans har glemt eller glemmer er at FAH ikke hadde vært der de er i dag hadde ikke vært for oss donorer som legger mye penger i dette uten å tjene noe på dette.

 

De bør lære å lytte og ærlig talt, må høre mer på donorene. Noe de ikke gjør etter min mening. De skal ha honnør for alt arbeidet de har lagt ned i FAH. Men de bør ikke være så arrogante som jeg føler de er.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Sn1ken, det som PG og gjengen hans har glemt eller glemmer er at FAH ikke hadde vært der de er i dag hadde ikke vært for oss donorer som legger mye penger i dette uten å tjene noe på dette.

 

De bør lære å lytte og ærlig talt, må høre mer på donorene. Noe de ikke gjør etter min mening. De skal ha honnør for alt arbeidet de har lagt ned i FAH. Men de bør ikke være så arrogante som jeg føler de er.

 

Om jeg ikke husker feil, så er faktisk argumentasjonen fra PG sin side for å avslutte satsingen på BigAdv nettopp det faktum at donorer ideelt sett skal bidra med sitt overskudd. Ikke nødvendigvis kjøpe inn dedikert hardware (da det i utgangspunktet var en tanke som gikk i retning av å "høste" overskuddet av datakraft fra de tusen hjem).

 

Dersom den tanken var gjennomført fult ut (det forutsetter en idealistisk modell hvor langt flere ville fått muligheten til å bidra med enda mindre kunnskap osv) ville forsåvidt administrasjon og politiske avgjørelser i prosjektet vært enklere for den det skulle gjelde etter mitt syn.

 

Jo flere som får et personlig forhold til sine donasjoner (aller værst blir det dersom man blir så personlig engasjert at nødvendige tilpasninger i prosjektet går på nattesøvnen løs for de donorer det skulle gjelde) jo større blir utfordringen med å administrere prosjektet til det beste for forskningen.

 

Men jeg synes de har gjort lurt i holde hardt på en del prinsipper. Og poenget som Grandpa berører har jeg all mulig respekt for slik jeg har gitt uttrykk for tidligere.

 

Det går faktisk helt fint å folde Core 18 med Maxwell, de gir bare lav PPD. Men noen har klart å skape et inntrykk av at disse feiler (BAD WU), men det er heller problem med at donorer sletter og forkaster jobber vil jeg tippe.

 

Ergo har de brutt ett av sine viktigste prinsipper dersom de erkjenner at de har tilpasset Core 17 til Maxwell under windwos av andre grunner enn at Core 18 og Core 15 feiler på Maxwell.

 

Med andre ord, vi har god grunn til å se ydmykt tilbake på perioden vi nettopp har opplevd med maksimal utnyttelse av Maxwell kortene.

 

Spennende å se fortsettelsen. Jeg folder samme hva, og dersom det er en mulighet med å installere Linux eller legge inn ip-block osv så vil jeg selvsagt vurdere det fortløpende dersom koden blir lagt tilbake slik den var før Maxwell fikk utelukkende WU 9201 ;)

 

Happy folding. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay, la oss være litt ærlige her. At FAH bør holde på sine prinsipper er helt greit, men at de driver med ren løgn synes ikke har noe med dette å gjøre. De sa i september 2013 at core 15 var nær slutten på sitt livsløp. Nå er vi i januar 2015 og core 15 er fortsatt vel og i live. Det synes jeg ikke gir mye kreditt til det PG og gjengen sier.

 

Ellers vil jeg ikke ha noe problem med å folde core 18 da den gir mer PPD enn core 15. Dessuten blir det mer PPD pr watt. Nå er core 15 blokkert og vil bli det forever. I verste fall blir det full stopp med alle GPU'ene, jeg tar ikke noe annet på det enn noen poeng, så enkelt er det for meg.

Lenke til kommentar

Tror de lever etter filosofien: "Det de ikke vet, har de ikke vondt av", eller noe slikt. Uansett, nå skal jeg "krangle" litt med Linux igjen.

 

Prøvde Fedora 21, låste seg under oppstart av installasjon, så nå er det 6 av de nyeste distroene som ikke vil installere seg. Må nok prøvde noen av de litt eldre for å få de til å funke. :hmm:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...