Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen andre som har fått problemer med WU 9201 for maxwell i dag?

Jeg har noen maskiner som kjører 9201, mens andre ventet på jobber.

Det er de samme maskinene som hadde problemer sist for min del 6 stk 970 kort fordelt på 3 maskiner, men det kan være tilfeldig også.

Har en 9201 som går på 750ti kort samt en på 295x2 for øyeblikket.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som jeg skal ha 970 Sli :p, med en ok klokk på 1500Mhz+, klarer korta 500K?

Selvsagt med de gode jobbene. Er ikke så viktig poengene, viktigste er wu.

1500 MHz går greit på singel kort, men i SLI blir varmen et problem da. Iallefall om man skal holde den under 80 grader. På 1455 boost får jeg 560K PPD ca med mine på P9201. Under Linux vel å merke.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hos meg virker det mer å være et DNS-problem. "Could not get IP address for assign-GPU.stanford.edu: No address associated with hostname"

Fortoner problemet seg slik for dere også?

Imidlertid returnerer DIG via Google DNS følgende:

[email protected] (Default):

assign-gpu.stanford.edu. 1612 IN CNAME vsp10v-vz00.stanford.edu.
vsp10v-vz00.stanford.edu. 1612 IN A 171.67.108.200

Og pinger jeg serveren svarer den:

C:\Users\Øyvind>ping 171.67.108.200

Pinging 171.67.108.200 with 32 bytes of data:
Reply from 171.67.108.200: bytes=32 time=185ms TTL=52
Reply from 171.67.108.200: bytes=32 time=184ms TTL=52

Ping statistics for 171.67.108.200:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 184ms, Maximum = 185ms, Average = 184ms

edit: Nå brukte jeg en online DIG tool for å gjøre DNS-oppslag, men DIG på foldemaskinen returnerer samme svar. Ping mot IP gir også fra den maskinen responstid rundt 185 ms med null loss. Skjønner ikke hvorfor FAH ikke klarer å oversette hostname? Kanskje jeg ikke hadde tilkobling i den tidsrammen der FAH forsøkte å laste ned WU?

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Dette er fra F@H loggen, ingen feil melding, den bare gikk rett fra core 17 serveren til core 15 serveren ser det ut som.....

03:32:53:WU03:FS01:Connecting to 171.67.108.200:80

03:32:54:WU03:FS01:Assigned to work server 171.64.65.105

Edit: Jeg lar de to core 15 jobbene bli ferdige, så blokkerer jeg alle core 15 servere igjen. Det blir for lite PPD pr watt dette. Da får heller 970 kortene hvile til nye core 17 eller core 18 dukker opp.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Ser faktisk at det er noen 780ti kort som også får 9201 jobber.

Har blokkert alle AMD foruten de jeg har i hovedmaskin for 9201. Skulle nesten tro det var noe med koden som er endret eller slik? Rart at andre kort enn Maxwell får 9201 i samme tidsrom som ingen Maxwell kort får tildelt jobber?

Edit:

Ser at Core 15 kommer rett ned på Maxwell, så folder noen slike nå. Artig å se at Granpa har klaget over urettferdig behandling fra Fah sin side ved at Maxwell får folde WU som gir mye PPD vs de som ikke gir så mye ppd.

Han har i prinsippet rett ;)

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=55&t=27227

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Siden mine Maxwell kort kun folder under Linux nå, så blokkerer jeg jo ingenting siden man kun får Core 17 der. Vet ikke om jeg gidder å folde under Windows kun for noen lusne Core 15 jobber :devil:

Jeg kan ikke skjønne annet enn at "feilen" ligger i koden til AS serveren denne gangen.

Linux får alltid core 17 jobber, men nå får du ingen, mens jeg får på mitt AMD kort som vanligvis får mest 13000 osv. Noe som er endret i koden slik jeg ser det.

Har nevnt det tidligere. Maxwell er mer sårbar ettersom de kun folder 9201. Så har faktisk Grandpa et poeng når ha påpeker at Maxwell fikk særbehandling denne gangen som følge av lav PPD for Core 18 osv. Ingen har noen gang tidligere fått tildelt WU som følge av lav PPD osv (tenker da på at Maxwell kun fikk 9201 i denne omgang = særbehandling).

Maxwell folder Core 18, bare ikke særlig effektivt som følge av drivere.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Jeg mener at Granpa prater tull hvis han sa at Maxwell fikk/får særbehandling. Det er tross alt en stund siden 9xx kom på markedet og det er sikkert mange som bruker de til folding da de bruker lite watt sammenlignet med 7xx serien. Så Stanford bør få ut fingeren og gi 9xx flere core 18 og core 17 WU'er.

Jeg kommer ikke til å folde flere core 15 WU'er enn de to som er i gang nå. Deretter går begge 970 kortene i dvale.

Lenke til kommentar

Jeg mener at Granpa prater tull hvis han sa at Maxwell fikk/får særbehandling. Det er tross alt en stund siden 9xx kom på markedet og det er sikkert mange som bruker de til folding da de bruker lite watt sammenlignet med 7xx serien. Så Stanford bør få ut fingeren og gi 9xx flere core 18 og core 17 WU'er.

Prinsipielt har Grandpa helt rett slik han legger det frem.

Jeg er mer spørrende til argumentasjonen. Vil heller omfavne og berømme Fah, SF, PG dersom de nå går i den retningen som følge av "bedre" kommunikasjon mot donorer osv.

Alle kan ikke få det slik de ønsker og håper. Men tiltak som vi nå har sett med "tilpassing" for at Maxwell i hovedsak får WU 9201 ser jeg bare som positivt snarere enn negativt.

Det er slik jeg ser den saken ;)

Men det er en hårfin balanse som fort kan slå begge veier. Med all respekt til Grandpa og hans likemenn som har gjort store investeringer i tid og penger for å muliggjøre revolusjonerende skritt på veien til dagens Fah.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...