Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei men vi for håpe det blir litt bedre. Spent på watt og ytelse på neste serie fra dem. Håper på det ellers kan vi risikere å måtte betale 10k for gtx 1080 eller hva de vil kalle neste serie.

Regner med det, rundt billigst 7500Kr. Nvidia sitter sikkert med all gpu makta slik det har vært helt siden 2012.

Tror du overdriver litt der. Det var ikke før 7XX serien til Nvidia, at de fikk en solid overtak igjen. Før det har AMD levert like bra eller bedre i mange år.

Ja, mente etter 680, 7970 var raskere enn 680, så fra 780 og til nå (evt fremtiden) så har nvidia vært ``kongen på haugen`` :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det min venn. På folding er amd bedre, men bruker for mye strøm. Derfor velger jeg nvidia.

Da tenker jeg på spill :)

Jeg gamle lura har ett enkel svar på det angående spill: Bull shit, så enkel er det?

Haha, Jeg kunne foldet med alle kortene 24/7, men jeg liker også og spille, og bor forsatt hos mor og far (Forstålig, er 15^^) Hadde jeg leid, så hadde maskinen sikkert stått og foldet 24/7, og kun stoppet når jeg skulle spille. (ergo kan folde uten bråk) :)

Lenke til kommentar

Wow dude! Hvor bor du, og hvem leverer strømmen din? Her er bare nettleia på over 50 øre, og nettleie+strøm er 94 øre. Så la oss regne 1 kr. per kWh.

EDIT: og la oss høre fra Kjetil hvor mye strøm han sparer før vi regner i det hele tatt.

Jeg bare skrev opp noen tall. Strømregningen min kommer via huseier, så jeg har egentlig ikke så enkel tilgang på disse tallene. Regner du 1kr/kWh havner du på halvparten av tiden - men det er vel snittkostnaden pr kWh fordelt voer et år som er relevant, og det er kanskje dyrere strøm om vinteren? Jeg føler 2-3 år er rimelig lenge all den tid det gjerne er noe enda mer energigjerrig der ute. 50w er vel å ta i, også? Må vel være grenser for å spare mye strøm. Når det er sagt sier jo "sjefen sjøl" at motivasjonen er en helt annen, så da er det jo greit nok - selv om jeg føler det er mye styr for en liten prosentvis endring likevel. Da føler jeg vannkjøling er et godt alternativ - jeg dumpet jo all varmen ut av vinduet siste gang jeg var "storfolder" :) blir nok å fortsette med det når jeg er ute av denne kjelleren. Mye pes, og en god del ekstrautgifter, men mye av dette er jo rene engangsutgifter - en radiator varer jo "evig", for eksempel.

Lenke til kommentar

Wow dude! Hvor bor du, og hvem leverer strømmen din? Her er bare nettleia på over 50 øre, og nettleie+strøm er 94 øre. Så la oss regne 1 kr. per kWh.

EDIT: og la oss høre fra Kjetil hvor mye strøm han sparer før vi regner i det hele tatt.

Jeg bare skrev opp noen tall. Strømregningen min kommer via huseier, så jeg har egentlig ikke så enkel tilgang på disse tallene. Regner du 1kr/kWh havner du på halvparten av tiden - men det er vel snittkostnaden pr kWh fordelt voer et år som er relevant, og det er kanskje dyrere strøm om vinteren? Jeg føler 2-3 år er rimelig lenge all den tid det gjerne er noe enda mer energigjerrig der ute. 50w er vel å ta i, også? Må vel være grenser for å spare mye strøm. Når det er sagt sier jo "sjefen sjøl" at motivasjonen er en helt annen, så da er det jo greit nok - selv om jeg føler det er mye styr for en liten prosentvis endring likevel. Da føler jeg vannkjøling er et godt alternativ - jeg dumpet jo all varmen ut av vinduet siste gang jeg var "storfolder" :) blir nok å fortsette med det når jeg er ute av denne kjelleren. Mye pes, og en god del ekstrautgifter, men mye av dette er jo rene engangsutgifter - en radiator varer jo "evig", for eksempel.

Ville bare si dette, etter 970/980 og 750Ti har min strømrekning gått ned. Derfor vil jeg prøve 7 i3 for å kjøre 3 x 980 mere og håper å spare noe watt uten å miste for mye ppd/wuer.

Lenke til kommentar

Hehe, er cpu ikke gpu. Hvorfor kjører du dem?

Vær seriøs mann :green:

Hehe. Viste jo det svaret. Men måtte bare spørre.

Jeg kjørte de en stund for å teste. Nysgjerrig på nye ting. Ellers vurderte jeg en stund å kjøre alle mine CPU som folder AMD bare for å øke antallet WU.

Lurer på hva en BigAdv maskin med 48 tråder fullfører en slik på :p

2 min Christian, det blir 30WU i timen.. da snakker vi :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...