Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PPD pr krone og watt blir spennende, får jo x 970 for titan 2 osv.

Ser for meg at det blir et godt kort for 4k-spilling, selv om ingen spillere som vet hva man gjør vil spille på 60hz 4k i dag.

Vi får sjekke ut SP-ytelsen på dette DP-kortet.

 

Vel CS:GO flyter fint på min BenQ BL3201PT 4K skjerm da. Eneste jeg mangler er kraftigere skjermkort :p

Lenke til kommentar

Kjetil

Vil GTX 960 kunne bli interessant å folde med, bruker mindre enn 120W, prisen vil mest sannsynlig bli omkring 2K eller kanskje noe mer her til lands.

Jeg tenker da på å bruke 2 eller flere i samme boks. Litt smått med fakta ennå, men fant denne.

http://videocardz.com/nvidia/geforce-900/geforce-gtx-960

 

Såvidt jeg skjønner så er det snakk om 3 forskjellige varianter av gtx 960 hvor den kraftigste (Ti-utgave) kan bli bedre enn gtx 780 med hensyn til generell ytelse, se link: http://wccftech.com/gtx-960-ti-benchmarks-specs-revealed/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Slippes ut til massene den 22 januar, om dette gjelder Norge sto det ikke noe om!

Regner med ca 1-2 uker så skal de være å få tak i norge.

 

om de hadde levert nesten 200K så hadde jo det vært drømmen^^

 

Noen som tør å gjette når GM200 kommer, evt når den norske krone blir sterkere, Sendte mail til DI og prøvde å prutte litt på kortene, 100Kr stk, slik at det blir en ok totalsum.

 

Blir å installere Folding på hoved maskinen igjen ettersom windows endelig er reinstallert^^

 

Blir Strix, og evt hive vannblokk på de til konfen elns.

Lenke til kommentar

 

Nei men vi for håpe det blir litt bedre. Spent på watt og ytelse på neste serie fra dem. Håper på det ellers kan vi risikere å måtte betale 10k for gtx 1080 eller hva de vil kalle neste serie.

Regner med det, rundt billigst 7500Kr. Nvidia sitter sikkert med all gpu makta slik det har vært helt siden 2012.

 

Tror du overdriver litt der. Det var ikke før 7XX serien til Nvidia, at de fikk en solid overtak igjen. Før det har AMD levert like bra eller bedre i mange år.

Lenke til kommentar

Strømsparing er sikkert ikke dumt, men spørsmålet jeg alltid stiller meg ift de prosjektene er hvor mye strøm man sparer kontra engangsutgiften her. Går du 1000kr i minus på å bytte hovedkort og CPU er det mange kWh riggen skal spare inn. Si 1 kWh koster forbrukeren 50 øre er det 2000 kWh du må spare inn for at dette skal gå i null. Tjener du 50W på å bytte bruker du 24*50/1000 = 1,2 kWh i døgnet. Med andre ord bruker du 2000/1,2=1667 dager = 4 år og 206 dager før du går i pluss.

Lenke til kommentar

Wow dude! Hvor bor du, og hvem leverer strømmen din? Her er bare nettleia på over 50 øre, og nettleie+strøm er 94 øre. Så la oss regne 1 kr. per kWh.

 

EDIT: og la oss høre fra Kjetil hvor mye strøm han sparer før vi regner i det hele tatt.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...