Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Apropos Ubuntu, jeg tenkte å sette sammen en rigg med 2x 970 og Ubuntu nest uke - hvilken versjon bør en Windowsnerd velge til folding?

Jeg bruker 14.04 :)

Husk å installere drivere, søk etter "driver" når du har fått installert Ubuntu, og klikk på Additional drivers - og vent til nvidia-driverne popper opp. Tok litt tid før jeg skjønte at jeg måtte gjøre det, selv :pp

Anyhow, nå surrer alt perfekt:

post-234891-0-27483400-1420330926_thumb.png

72-76 grader med to kort, er jo omtrent utetemperatur i garasjen ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine kjører på 1454 boost/base 1290 og har 62c. Er det badestue da :hmm: PS: 980.

En annen ting, hvorfor snakker alle her inne om ubuntu? Hva med fedora, mint, redhat osv.

ubuntu is life^^

Pft, regner vel med at 980 + et kabinett med bedre airflow gir bedre temperaturer enn det jeg får ;)

Lenke til kommentar

Mine kjører på 1454 boost/base 1290 og har 62c. Er det badestue da :hmm: PS: 980.

En annen ting, hvorfor snakker alle her inne om ubuntu? Hva med fedora, mint, redhat osv.

Ubuntu har en veldig stor fanskare, ergo lett og finne informasjon :) Mint er basert på Ubuntu.

Lenke til kommentar

Husk å installere drivere, søk etter "driver" når du har fått installert Ubuntu, og klikk på Additional drivers - og vent til nvidia-driverne popper opp. Tok litt tid før jeg skjønte at jeg måtte gjøre det, selv :pp

Det er greit for Kepler korta å bruke Legacy nvidia driveren ja, men ikke for Maxwell. Anbefaler folk med 970/980 kort å bruke 346.22 driveren. Den driveren har vært stabil med mine 970 kort siden den kom ut.

Som det ble nevnt her så er det Ubuntu 14.04.1 som anbefales. Om du ikke liker Unity grensesnittet, så anbefaler jeg Kubuntu isteden.

Hvorfor Ubuntu? Hardware support (de har ofte med flere firmwares enn andre distroer) og support for PPA som gjør at man kan få oppdaterte programmer, drivere, themes, icons osv lett som bare det. Dog for mange PPAs kan forsøple systemet.
Lenke til kommentar

P9113 er Core 18, og du må vente til 3 - 4% har gått før FAHControl viser noenlunde korrekt PPD. Jeg får mellom 70 - 90K PPD på mine gtx 660Ti fra P911x. Antar at det er et sjeldent tilfelle du har fått ned.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

P9113 er Core 18, og du må vente til 3 - 4% har gått før FAHControl viser noenlunde korrekt PPD. Jeg får mellom 70 - 90K PPD på mine gtx 660Ti fra P911x. Antar at det er et sjeldent tilfelle du har fått ned.

Maxwell skal ikke få ned core 18. Bare core 15 og 17.

Jaja, bestilte 3x evga 980 sc og 4 cpu. Men blir de vanskelige så gå de av igjen :rofl:

Tilbud hos komplett.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Maxwell skal ikke få ned core 18. Bare core 15 og 17.

Jaja, bestilte 3x evga 980 sc og 4 cpu. Men blir de vanskelige så gå de av igjen :rofl:

Tilbud hos komplett.

Det er likevel tydelig at en og annen Core 18 slipper gjennom til Maxwell-baserte kort, slett dem inntil PG får orden på tingen, og kjør videre.

Lenke til kommentar

Riktig. Ligger på ca. 74k ppd på 970 i skrivende stund. Det er vel ca. en tredel av hva jeg gjerne ligger på med f.eks. 9102.
Lenke til kommentar

Ny PSU bestilt fra Komplett sitt januarsalg. Da tror jeg kanskje jeg har nok gammelt maskinvare-ræl til å sette sammen en komplett maskin jeg kan slenge 970 inn i, installere Ubuntu på, og ha det stående og folde slik inntil videre. Så slipper jeg samtidig avbrudd i foldingen når jeg spiller. Er uansett ikke så jeg har stort behov for noe kjappere enn GTX 570 til spill enda uansett.

Lenke til kommentar

Tilbud hos komplett.

Var samme jeg røyk på. Tror jeg har sett dem satt ned 11% før, mot 7% nå, men samma det, "penger har vi nok av, det er verre med mat og klær" som en kamerat pleide å si... :)

-Bra jeg ikke kjøpte dine da, bedre at du ruller dem i gang igjen selv!

EDIT: Mener ikke å skryte på meg noe her, sitatet til kompisen handler nok mer om prioriteringer enn om rikdom.. ;)

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...