Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dere forteller meg noe som jeg allerede er inne i, men når jeg ser så står det 4t10m til neste forsøk på nye jobb. Måtte sitte å passe på og det gidder jeg ikke :realmad: Så blir det slik fremover går min maskiner av, ferdig med det.

Fy fann jeg er sure nå, 27-26 min til neste.

La inn 171.64.65.84 171.64.65.92/93 kl 10 i dag.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere forteller meg noe som jeg allerede er inne i, men når jeg ser så står det 4t10m til neste forsøk på nye jobb. Måtte sitte å passe på og det gidder jeg ikke :realmad: Så blir det slik fremover går min maskiner av, ferdig med det.

Og det hjelper ikke å slette alle slottene på maskinen? Jeg gjorde det, og da kom det seg. Blir spennende å se neste gang den skal hente pakker, da...

Lenke til kommentar

Jepp kan det, men da må jeg kjøpe 8x ssd disker. Vil heller bruke de pengene på 3x980.

En annen ting mine folding venner, hvorfor folder maxwell bra på 9201 men ikke på på de andre gamle core 17 jobbene.

Vurder sterkt nå om det er andre forskning prosjekter jeg kan bruke, er drit lei stanford nå. I de 10årene jeg har kjørt fah kan jeg ikke huske så mye krøll på grunn av nye gpuer. Så en gang til, er ikke bare nvidia som er problemet her.

Sure enda jeg, så tar meg ett glass rødvin jeg. FAEN :rofl:

Lenke til kommentar

Og det hjelper ikke å slette alle slottene på maskinen? Jeg gjorde det, og da kom det seg. Blir spennende å se neste gang den skal hente pakker, da...

Hva mente du med denne? Hjelper det å slette slottene eller ikke? Beklager om jeg ikke skjønner deg :green:

For meg hjelper det å sette på pause og så starte opp igjen.

Lenke til kommentar

Må dessverre si at nå går min ppd ned, sorry. Etter at de nye kom får jeg ikke ned 9201 lenger, så ikke nye rekord for laget ser det ut som.

Det er ennå 9 1/2 foldedag igjen av måneden, og kun 248 mill gjenstår før vi når milliarden, så jeg vil si at dette skal gå med god margin! Vi ligger nå på et snitt av 36 millioner PPD, og jeg kan ikke se for meg at vi faller ned til under 25. Holder vi samme trykk som nå klarer vi faktisk 1.1 milliard. :green:

Lenke til kommentar

Dere forteller meg noe som jeg allerede er inne i, men når jeg ser så står det 4t10m til neste forsøk på nye jobb. Måtte sitte å passe på og det gidder jeg ikke :realmad:

Det er slik det fungerer med IP osv. Når maskinen ikke får svar, vil den teste igjen, også vil den etterhvert forlenge tiden før den spør igjen.

Dersom alle klientene i et prosjekt som Fah spurte hele tiden (med andre ord så vil det si at du slapp å vente i 4 timer til neste gang den spurte om jobb f.eks.) ville det i praksis fungert like effektivt som et DDOS angrep. Med andre ord, serveren ville gått i kne og hele tjenesten hadde stoppet, og ikke kommet opp igjen.

Det er derfor denne funksjonen er innebygget i fah klienten.

Om du restarter klient skal det i praksis nullstille seg og den skal spørre etter nye jobber med ca 1 minutts mellomrom. Ergo vil du få tildelt nye 9201 jobber dersom server svarer når din maskin spør ;)

Ok?

Lenke til kommentar

Dere forteller meg noe som jeg allerede er inne i, men når jeg ser så står det 4t10m til neste forsøk på nye jobb. Måtte sitte å passe på og det gidder jeg ikke :realmad:

Det er slik det fungerer med IP osv. Når maskinen ikke får svar, vil den teste igjen, også vil den etterhvert forlenge tiden før den spør igjen.

Dersom alle klientene i et prosjekt som Fah spurte hele tiden (med andre ord så vil det si at du slapp å vente i 4 timer til neste gang den spurte om jobb f.eks.) ville det i praksis fungert like effektivt som et DDOS angrep. Med andre ord, serveren ville gått i kne og hele tjenesten hadde stoppet, og ikke kommet opp igjen.

Det er derfor denne funksjonen er innebygget i fah klienten.

Om du restarter klient skal det i praksis nullstille seg og den skal spørre etter nye jobber med ca 1 minutts mellomrom. Ergo vil du få tildelt nye 9201 jobber dersom server svarer når din maskin spør ;)

Ok?

Jepp skjønner deg, derfor jeg setter den på pause og starter opp igjen. Men som jeg sa gidder ikke å sitte barnevakt på 8 pc 24/7 :green:

Lenke til kommentar

Jeg la nettopp inn Block av ip for nye core 18 på en maskin med 2 stk 970 kort som begge kjørte Core 18 jobber.

Nå fikk jeg nettopp inn en Core 17 og Core 18 jobb ble levert.

De nye Core 18 jobbene har en server som deler ut jobben og en som tar imot. Ergo blokkerer jeg bare IP for den som leverer jobb, så funker fjell.

Men det er også noen prosjekter som bruker samme server til begge deler.

Saken er den at jeg ikke gjorde noe annet enn å legge inn block av ip i brannmur. Etterpå gikk det av seg selv :)

Lenke til kommentar

Har gjort det samme selv, ip nummer i en annen post.

Og har aldri sett at wu server og ferdige jobb server er det samme.

Core 17 P9201 work 171.67.108.52. ferdige jobber 171.65.103.160,

Min venn tror du jeg er en amatør når du skriver vi blokkerer utgående :green:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Tror du har helt rett Kjetil.

Jeg bare roter litt selv da jeg har ulike maskiner og ulike brannmurer og styr. Så gikk litt i sur for min del.

Men slik jeg har beskrevet ved å blokkere Core 18 f.eks. ved bruk av 970 kort og windows brannmur vet jeg med sikkerhet fungerer.

Det er jo mer sårbart enn for 7xx serien som kan få WU fra flere servere. Det har jo hendt mer enn en gang at enkelte servere går ned, eller går tom for jobb.

Har vært overraskende stabilt med 9201 den siste tiden. Har faktisk blokkert AMD kortene mine for 9201 for å "spare" på antall jobber. Hehe. Vil ikke kaste bort de jobbene på AMD som fint kan folde andre jobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...