-alias- Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Hvis vi legger oss litt ekstra i selen kan vi ta igjen TSC! Russia før nyttårsaften etter den julianske kalenderen. Det kan se ut som at TCS har mobilisert noe de siste dagene, men gjør vi det samme ut året så er det ikke umulig. Har satt inn det jeg har ekstra nå, som utgjør mellom 150 - 200K PPD, koster meg omlag 800Watt så det er kostbar folding! Endret 19. desember 2014 av -alias- Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Alltid best med 1 stk kraftig GPU fremfor 2 mindre kraftige (men til folding er det PPD som gjelder og da gir f.eks. 2 stk 970 mye mer PPD enn et stk 980). Til spilling vil jeg heller ha ett kraftig kort ja. Dessuten enklere i forhold til varme/støy også. Vi får se når det kommer ut en gang neste år. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) skal se om jeg har et hk til. Er jo lite ekstra jeg kan få på 560Ti-kortet, men er da noe. slenger og på linux for å se om ppd'en blir noe bedre. vil ha mer hw, ikke råd, ugh blir som å kutte et tre med bare hendene. Kutter ikke trær med at utstyret står avskrudd Endret 19. desember 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) skal se om jeg har et hk til. Er jo lite ekstra jeg kan få på 560Ti-kortet, men er da noe. slenger og på linux for å se om ppd'en blir noe bedre. vil ha mer hw, ikke råd, ugh blir som å kutte et tre med bare hendene. Kutter ikke trær med at utstyret står avskrudd Det stemmer. Ikke mye som skal til for å bedre denne kurven må jeg innrømme. http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=627080 Endret 19. desember 2014 av Sn1ken Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Nei da kjøp 980 eller 970. Men skal bli spennende å se hva amd kommer med, for meg må de få ned strømforbruket mye før jeg vurdere dem på nytt. Ifølge disse ryktene kan det lønne seg å drøye innkjøpene av 980 http://www.tek.no/artikler/ytelsen-til-flere-kommende-toppkort-lekket/166432 Kommer an på hvordan det går med nye cpu jeg skal teste. Gidder neppe vente ett år jeg 980Ti, og tror og strøm går opp på de nye kortene. Mere cuda core. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Siden jeg bor i u-landet Norge røyk strømmen i dag, og dermed 6,5 timer med folding på den nye maskinen. Hipp hurra. Noen som har en billig UPS? Tror APC 1500'en ser mørkt på å holde liv i begge maskinene. Lenke til kommentar
mna Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 NU ska alt vær oppe å gå på tjikkerli. Oppdaterte drivera å glømt å deaktivere ULPS. Går dårlig me oc. Samtidig Synd 980 måtte i retur da siste maskin ligger utn gpu nå... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) EVGA GeForce GTX 970 SC ACX 2.0 HDMI DP 2xDVI 4GB Selges nå med 14% rabatt hos komplett.no, og skal i følge logistikken som er opplyst være på lager i morgen (kanskje mandag er mer riktig): https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/826145?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Hadde jeg vært i modus for nye kort hadde dette vært et veldig bra tilbud. Gratis frakt har de også nå! Endret 19. desember 2014 av -alias- Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Ja, det er bare 100 kroner dyrere enn da jeg handlet under black friday. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 EVGA GeForce GTX 970 SC ACX 2.0 HDMI DP 2xDVI 4GB Selges nå med 14% rabatt hos komplett.no, og skal i følge logistikken som er opplyst være på lager i morgen (kanskje mandag er mer riktig): https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/826145?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Hadde jeg vært i modus for nye kort hadde dette vært et veldig bra tilbud. Gratis frakt har de også nå! Jeg vet om en ny folder som har kjøpt inn 2 stk av disse nå nettopp. De ble satt ned til 2995,- når prisen var 3295,- (fullpris er nå 3495,- ) så lite trolig at de blir noe billigere med det første. Jeg har kjøpt 3 stk av disse selv, og betalte 2895.- pr stk. Etter min erfaring så er disse kortene de beste jeg har testet til folding. Lav temp og bra med PPD. Får 280k ppd pr kort selv om de står 2 stk i en rigg Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Etter min erfaring så er disse kortene de beste jeg har testet til folding. Lav temp og bra med PPD. Får 280k ppd pr kort selv om de står 2 stk i en rigg Mener du disse EVGA kortene har en fordel over MSI korta i foldinga? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 GPUene er jo like, så det ligger vel i OC vs. temperatur etc. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 skal se om jeg har et hk til. Er jo lite ekstra jeg kan få på 560Ti-kortet, men er da noe. slenger og på linux for å se om ppd'en blir noe bedre. vil ha mer hw, ikke råd, ugh blir som å kutte et tre med bare hendene. Kutter ikke trær med at utstyret står avskrudd Det stemmer. Ikke mye som skal til for å bedre denne kurven må jeg innrømme. http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=627080 selvsagt ikke når de ikke har hatt nett de siste dagene Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) War har nå den høyeste dagsproduksjonen i verden! Og laget vårt er nr. 3 i dagsproduksjon, men snart forbi Curecoin vil jeg tro. Stå på alle sammen så knekker vi russerne før midten av januar. Endret 19. desember 2014 av -alias- 4 Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Etter min erfaring så er disse kortene de beste jeg har testet til folding. Lav temp og bra med PPD. Får 280k ppd pr kort selv om de står 2 stk i en rigg Mener du disse EVGA kortene har en fordel over MSI korta i foldinga? Det virker for meg som at MSI faktisk er litt mer "tungkjørte" selv om de har ok temps osv.. Jeg klarer ikke få like mye PPD ut av de faktisk. Blir etterhvert Bad WU og ustabil maskin. Mens EVGA klarer det lille ekstra. Men det er ingen stor forskjell. Det er bare i EVGA sin favør etter mine erfaringer. Så MSI er ikke noe dårlig kjøp. Men det er på ingen måte verd 500 - 600kr ekstra som er prisforskjellen når EVGA nå er på salg. Jeg har 2 stk MSI 970 kort også. De betalte jeg 3090kr for. Som jeg selvsagt synes er ok ettersom jeg får testet litt forskjellig Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg vet om en ny folder som har kjøpt inn 2 stk av disse nå nettopp. De ble satt ned til 2995,- når prisen var 3295,- (fullpris er nå 3495,- ) så lite trolig at de blir noe billigere med det første. Jeg har kjøpt 3 stk av disse selv, og betalte 2895.- pr stk. Etter min erfaring så er disse kortene de beste jeg har testet til folding. Lav temp og bra med PPD. Får 280k ppd pr kort selv om de står 2 stk i en rigg Om du mente meg, så kjøpte jeg akkurat et tredje. :-D Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Om du mente meg, så kjøpte jeg akkurat et tredje. :-D Det var deg jeg tenkte på ja. Gratulerer så mye. Fra ett stk 780 til 3 stk 970 Det blir artig på mange måter. Til folding blir det 600k PPD i pluss sammenliknet med ett stk 780 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Litt trollete ppd neste par dagene, leid inn profesjonell hjelp til å bygge om serverrommet 4 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Etter min erfaring så er disse kortene de beste jeg har testet til folding. Lav temp og bra med PPD. Får 280k ppd pr kort selv om de står 2 stk i en rigg Mener du disse EVGA kortene har en fordel over MSI korta i foldinga? Det virker for meg som at MSI faktisk er litt mer "tungkjørte" selv om de har ok temps osv.. Jeg klarer ikke få like mye PPD ut av de faktisk. Blir etterhvert Bad WU og ustabil maskin. Mens EVGA klarer det lille ekstra. Men det er ingen stor forskjell. Det er bare i EVGA sin favør etter mine erfaringer. Så MSI er ikke noe dårlig kjøp. Men det er på ingen måte verd 500 - 600kr ekstra som er prisforskjellen når EVGA nå er på salg. Jeg har 2 stk MSI 970 kort også. De betalte jeg 3090kr for. Som jeg selvsagt synes er ok ettersom jeg får testet litt forskjellig Jeg er også fornøyd med evga og msi(har mest av dem)Har ikke 970 evga kun 980(kjører dem på 1291base, msi 970 5st kjører jeg på 1250base. Noen som har oppdaget hvor mye luft ACX 2.0 flytter, test selv, helt utrolig mye luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå