riktig Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Sorry, sorry! Jeg har vært uten nett en periode, men er tilbake og folder daglig nå. Dette skal ikke gjenta seg. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hva med strøm-regninga?Du -kan- la maskinen stå på 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, men du -må- ikke. Valget er ditt. Strøm-regninga vil ikke endre seg om du ikke lar maskinen stå på lengre enn du gjorde før! Øhm, korriger meg om jeg tar feil, men er ikke dette riv ruskende gale? For det første er det mange nyere CPU som klokker seg ned når de er idle, slik at strømforbruket reduseres. Samtidig har jeg da definitivt sett tester der strømforbruk varierte meget fra idle til full load. Ikke at jeg er i mot at man skal hjelpe forskning, spesiellt innen medisin. Men er vel litt missvisende å si at dette programmet ikke påvirker strømregningen. Spesiellt i disse tider der prisen ser ut til å kunne nå uante høyder, og muligens ikke alle som leser denne tråden betaler regningen selv? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 vembi: Ja, en PC vil bruke mer strøm når den går på full load enn idle. Det sier seg jo selv, ettersom den da også produserer mer varme. Men en annen viktig ting å tenke på, er at på de tidene av året hvor vi bruker strøm for å varme opp huset, vil all strømmen PC-en bruker også bli brukt til å varme opp huset. Det vil si at om vinteren vil det ikke påvirke strømregningen noe særlig å ha PC-en stående på. Om sommeren derimot, ville vi ikke brukt strøm til å varme opp i alle fall, og da vil altså strømregningen stige hvis PC-en bruker mer strøm. Men det er i alle fall ikke snakk om særlig mange kroner pr. dag i økt strømforbruk, så jeg vil tro de fleste har råd til det. Det er an annen sak med varmen... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 hoved-PC'n min har gått 24/7 i 2+ år(de andre litt av og på), og kan ikke si jeg har fått noen klager fra de som betaler regningene her i huset. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Da er jeg nede i 2 maskiner som folder 8t pr dag. Skal se om jeg kan få opp noen gamle maskiner i løpet av uka. Måtte gi fra meg 11 bærbare duo CPU, så da dropper min produksjon. I tillegg døde en maskin (mulig power probl.) Målet var å komme på topp hos HW.no, men da må jeg nokk finne noen flere maskiner. Stå på! Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 så kjipt. men så lite som Sozo produserer så klarer du det om en stund likevell tenker jeg... eller forresten. mulig Dargar tar deg igjen før det! Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kan se ut som jeg får inn noen nye maskiner som vil være i min varetekt i ca. 4 uker. Skal sette disse til å folde så raskt som mulig. Har hentet fram 2 gamle maskiner (1.4 GHz) som jeg skal prøve å få på lufta så raskt som mulig. Kan ikke være bekjent av å produsere under 1000p i døgnet. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hipp, Hipp :!: Endelig over 700000p. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har også hatt et lite avbrekk, men er bækk in business.. Har nå fem Celeron 2,4ghz, to Pentium M 1,7, en P4 HT 3,2, og en X2 4600+.. Ingen av de som står på 24/7 riktignok, men de tusler og går.. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har riktignok bare en liten P3 kjørende med folding, men den står på 24/7, så det blir vel resultater av sånt og Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Jeg tenkte jeg skulle bli med på F@H,men jeg kjører Linux, hvilket program skal jeg installere? Edit: Dumt spørsmål av meg, leste bare ikke raskt nok... Endret 28. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det finnes en konsollversjon for linux, men jeg anbefaler å kjøre finstall som en snill sjel har laget. Da går alt automatisk og man har mulighet tilå sjekke fremgang med qd-verktøyene. Litt stur å sette opp, men relativt selvforklarende. last ned finstall-fila, gjør den kjørbar og svar på spørsmålene. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg likte denne nyheten jeg: Folding@Home: GPU-ene kommer Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Konsollklienten i Linux er da såre enkel? Gi programmet execute-rettigheter (chmod +x), og kjøre det? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 joda, men da må man sette opp prosessen manuelt for å kjøre den automatisk. Og som sagt så har finstall qd med i pakka som er den enkleste måten å følge med på fremdriften og ytelsen til maskina. Selvom qd er tekstbasert er jeg så fornøyt med den at jeg bruker den i windows også framfor alle disse andre monitorene. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Sånn, da var jeg med Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvordan kan jeg sjekke i Linux at F@H prosessen kjører på maskinen min nå? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 feks ved å skrive top i konsoll-vinduet Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 feks ved å skrive top i konsoll-vinduet 6966560[/snapback] Kunne du gi meg en litt mer beskrivende how-to? Jeg er ganske ny hehe Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 no problem. du åpner et konsoll-vindu (terminal) også skriver du "top" uten "" da får du opp liste over prosessene som går sortert etter cpu-forbruk. Litt som taskmanager i windows bare at det er tekstbassert. Høyt oppe på den lista burde FahCore_XX.exe der XX ertattes av a0, 78, 79 eller liknende. Dersom denne ligger i lista så vet du at FaH er aktiv. For å avslutte top trykker du bare på q. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå