Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg folder på ett gtx 970, og når jeg slengte ett 760 inni og begynte og folde med det også, så falt ppd på 970 kortet til 20k.

760 kortet ligger på over 200k. Noen som grei forklaring på det?

Ble usikker en stund og trodde at fah clienten tok feil av kortene, men når jeg setter 970 kortet på pause, så er det det som stopper...Og visa versa.

Totale ppd nå er litt lavere med begge kortene enn det jeg hadde med bare 970. Begge gpu-ene jobber som bare det. Begge jobber med core 17, og folder kun med gpu. Har slettet WU noen ganger, reinstallert FAH clienten, men klarer ikke å finne ut hv som skjer :hmm:

Skulle da tro att to kort produserer mer ppd enn ett?

Begge kortene er kjølige, og ingen av de klokker seg ned.

Skal vell også nevne at 760 kortet bruker akkurat like lang tid som 970 kortet pleide å bruke på core 17.

Er nå usikker på om det er meg eller fah clienten som er mest forvirret :eek:

Lenke til kommentar

Greit, da er det veldig enkelt og greit.

Da går det i htpc-en.

Kanskje litt overkill, men men. Da kan jeg spille litt i stuen også innimellom :wee:

Takk skal du ha War, godt og vite at jeg ikke holdt på å miste vettet allikevel.

Endret av Dragolar
Lenke til kommentar

Hei, jeg folder på ett gtx 970, og når jeg slengte ett 760 inni og begynte og folde med det også, så falt ppd på 970 kortet til 20k.

760 kortet ligger på over 200k. Noen som grei forklaring på det?

Ble usikker en stund og trodde at fah clienten tok feil av kortene, men når jeg setter 970 kortet på pause, så er det det som stopper...Og visa versa.

Totale ppd nå er litt lavere med begge kortene enn det jeg hadde med bare 970. Begge gpu-ene jobber som bare det. Begge jobber med core 17, og folder kun med gpu. Har slettet WU noen ganger, reinstallert FAH clienten, men klarer ikke å finne ut hv som skjer :hmm:

Skulle da tro att to kort produserer mer ppd enn ett?

Begge kortene er kjølige, og ingen av de klokker seg ned.

Skal vell også nevne at 760 kortet bruker akkurat like lang tid som 970 kortet pleide å bruke på core 17.

Er nå usikker på om det er meg eller fah clienten som er mest forvirret :eek:

War har alt svart helt rett ved å informere om at V.7 klienten dessverre blander sammen 7xx og 9xx kortet av en eller annen grunn.

Du kan verifisere dette ved å bruke GPU-Z eller MSI Afterbuner (EVGA PRE-X) for å kontrollsjekke hvilket kort som faktisk er aktivt når klienten sier at du folder på 970 kortet f.eks. Da vil du se at klienten sier 760 kortet er aktivt, mens GPU-Z osv vil vise at 970 kortet er aktivt.

Hvis du skjønner?

Ellers er alle kort fra Nvidia som er under 780 (unntaket er 750 (ti) ) best tjent med 327.23 driveren for best PPD.

Det blir enda et argument for å kjøre de i ulike maskiner da 9xx serien må ha nye drivere.

Spent på hva 760 gir av PPD. Ettersom du fikk 20k med ny driver tipper jeg ca 70k + med 327,23.

Takk så mye for ditt bidrag. Varmer et foldehjerte å se engasjerte medlemmer som bidrar :love:

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det stemmer som du sier, v7 roter og tildeler "feil"jobber til feil kort. Det blir bare krøll med 7 og 9serien i samme rigg.

Det du kan gjøre er å slette begge slottene, så legge dem inn på nytt.

Det har jeg alt gjort flere ganger, men det ble samme resultat.

Ifølge klient så foldet jeg på 780 ti, men i Evga Pre-X lå 780 ti med core clock på 312Mhz, mens 970 lå med 1480Mhz. Så stoppet jeg 780 ti ifølge klient og startet 970 kort i klient. Da lå 970 med 405Mhz ifølge Evga Pre-x mens 780 ti lå med 1149Mhz.

Slettet begge slottene og la inn på nytt. Selv når jeg bare la inn en GPU, så ble det feil når begge kort sto i maskin.

Forskjellen på 780 ti og 760 er veldig stor med tanke på driverproblemet. 780 ti folder like godt på gml og ny driver. Ergo vil du ikke ha noe reelt problem selv om klient blander sammen kort. Men har du 760 vil det gi dårlig PPD med ny driver og du vil neppe få noe bra løsning med 327.23 driver og 9xx kort.

Bare prøv selv, så kan du se hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde også å slette begge slottene. Prøvde også å reinstallere v7 uten suksess.

Jeg sjekket hvilke gpu som var i drift med MSI Afterburner og AIDA 64, som gjorde meg enda mer forvirret, så kortet er ute av maskinen igjen. At jeg ikke puttet det inn i htpc-en med en gang var bare latskap.

Gadd ikke å styre inni tv benken, men det var jo der jeg hadde planer om å putte den, når jeg fant ut at jeg fikk RMA på mitt gamle 580.

Skal oppgradere htpc-en også nå så den kan folde døgnet runt også, men må bestille litt HW først :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp testet nå selv. Samme som sist. Hva skjer om jeg bytter plass på kortene da? Jaja samme det, er dette en bug?

Helt sikkert en bug.

Leste om det en god stund før jeg opplevde det selv, så tenkte ikke noe særlig over det. Og ettersom jeg foldet 780 ti og 9xx som begge fungere på nye drivere ble jeg ikke spesielt hardt rammet (fikk mye mindre optimale WU ved at klient tok feil av hardware). Men det er en klar ulempe på mange måter for fah at dette problemet faktisk eksisterer.

Etter å ha erfart det i praksis, så har jeg testet det meste uten å komme til noe annet enn at klient kryssbytter hardware. Ergo står 9xx i egen rigg, samme for 7xx. Blandet bare for å teste i sin tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...