Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg burde la Cpu folde lenge, Blir cpu overkill mye brukt som f.eks prime95? Den leverer ihvertfall 70K ser det ut som, ikke akkurat mest PPD/krone/watt.

Det er uten tvil mye mer PPD pr krone enn hva 5960X leverer ;)

Er jo litt kult det om ikke annet.

Lenke til kommentar

Leste at 5960X på 4.5 brukte over 200w, så du må ha god kjøling.

Til det trenger du custom vannkjøling av god kvalitet om du skal holde den under 80 grader i stresstester. Jeg med min Noctua luftkjøler har den på 4.0 Ghz. Kunne kjørt 4.2/4.3 men synes ikke 10 grader mer er verdt det. Iallefall med tanke på å kjøre FAH 24/7. Men nå folder jeg kun på GPU her. Så meste min 5960X får å bryne seg på nå er Battlefield 4 og FarCry4 - og her kunne jeg sikkert bumpa Mhz opp til 4400 før temp blir et problem.

Lenke til kommentar

Leste at 5960X på 4.5 brukte over 200w, så du må ha god kjøling.

Til det trenger du custom vannkjøling av god kvalitet om du skal holde den under 80 grader i stresstester. Jeg med min Noctua luftkjøler har den på 4.0 Ghz. Kunne kjørt 4.2/4.3 men synes ikke 10 grader mer er verdt det. Iallefall med tanke på å kjøre FAH 24/7. Men nå folder jeg kun på GPU her. Så meste min 5960X får å bryne seg på nå er Battlefield 4 og FarCry4 - og her kunne jeg sikkert bumpa Mhz opp til 4400 før temp blir et problem.

Folding 5 timer elns, max temp på 4.5Ghz 1.224V 67¤C med H110 ;) Dog octacore er endel varmere og denne chippen kan være golden om den er stabilt (ihvertfall silver^^)

I7 som var delidd fungerer, med det nye RMA hk som kom idag, he ser du hvordan det ser ut^^ Fort for å teste!

post-319721-0-55241500-1417805339_thumb.jpg

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...