Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke bestemt meg om det. Har jo 5x 750Ti så ut med dem i sommer. Jeg fryser nå så må ha mere varme.

2x750Ti er 120w ned ca, 2x980 er 178w x2. Så jo vil bruker mere strøm. Men bruker mindre strøm nå enn med 8x780Ti.

Alias: Venter på deg og 980/970 x4 :dribble:

Tror jeg avbestiller dem.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Bra du fant ut av det Betroz!

Beklager at jeg forvirret deg ved å blande inn OpenCL. Mente jo CUDA, som du fant ut selv :)

Sier bare takk for hjelpa jeg :)

Ser i nvidia-settings at boost ligger stabilt på 1455 Mhz på korta. Er noe sånt jeg har brukt under Windows også, så da trenger jeg ikke styre med noe manuell OC under Linux.

Lenke til kommentar

Nå som vinteren har gjordt sin ankomst her på vestlandet vil jeg fyre opp den gode gamle varmeovnen i stuen, men har støtt på et par problemer med og få 680 kortet i tv pcen og folde effektivt.

Kjører to 750ti kort i den dedikerte maskinen og de surrer og utgjør rundt 100k ppd totalt( enda ikke ferdig med WU's så tallet kan nok endre seg) , mens jeg ikke får mer en 35k ppd - som forsåvidt er 90k mindre en jeg er vant med.

Har 35k ppd på en 4770k 4.6ghz, og håpet da at skjermkortet skulle være endel kjappere en SMP.. :)

Alle tall er målt på p9201, og akkuratt nå har 680 kortet en TPF på hele 8 mins 34 secs, som er nesten dobbelt av hva 750ti kortene klarer, som ikke helt gir mening.

For informasjon så er driveren på 680 kortet 344.48, så om det er driveren som tøyser, hvilke anbefales for 600serien?

Takk

Nif

Endret av Nif
Lenke til kommentar

For informasjon så er driveren på 680 kortet 344.48, så om det er driveren som tøyser, hvilke anbefales for 600serien?

I denne tråden står det litt om de beste driverne til 6xx serien.

327.23 vil helt sikkert gi 100k+ men har også hørt av andre at det finnes nyere drivere. Har ikke helt oversikt om dagen dessverre, men som sagt vil den driveren gjøre susen for folding.

Lenke til kommentar

Frem og tilbake, opp og ned...uhhh. 970 korta mine folder bra i Linux nå. Gir 550K++ PPD. Problemet er at min 5960X gir helt ræva PPD. Så ille at jeg endte opp med å slette CPU slotten. Har en følelse at Linux ikke er optimalisert nok for X99 enda, og det er selv med nyeste 3.17.4 kernelen. Måtte rote med noe i terminalen for å i det hele tatt få det intregrerte lydkortet til å funke også, for å nevne noe. Men jevnt over vil jeg få mer PPD fordet da siden man bare får ned Core 17 i Linux, så går greit å folde uten CPU da. Får se om en nyere Linux kernel ordner opp senere (kanskje 3.18).

Noen av dere andre som folder i Linux og har X99 kort / 5960X som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar

Nå som vinteren har gjordt sin ankomst her på vestlandet vil jeg fyre opp den gode gamle varmeovnen i stuen, men har støtt på et par problemer med og få 680 kortet i tv pcen og folde effektivt.

Kjører to 750ti kort i den dedikerte maskinen og de surrer og utgjør rundt 100k ppd totalt( enda ikke ferdig med WU's så tallet kan nok endre seg) , mens jeg ikke får mer en 35k ppd - som forsåvidt er 90k mindre en jeg er vant med.

Har 35k ppd på en 4770k 4.6ghz, og håpet da at skjermkortet skulle være endel kjappere en SMP.. :)

Alle tall er målt på p9201, og akkuratt nå har 680 kortet en TPF på hele 8 mins 34 secs, som er nesten dobbelt av hva 750ti kortene klarer, som ikke helt gir mening.

Takk

Nif

Siden du har NVidia kort så trenger den litt prosessorkraft også. Husk å gi den minst en kjerne eller to hvis den prosessoren også kjører f@h.

Endret av Ruskepus
Lenke til kommentar

Frem og tilbake, opp og ned...uhhh. 970 korta mine folder bra i Linux nå. Gir 550K++ PPD. Problemet er at min 5960X gir helt ræva PPD. Så ille at jeg endte opp med å slette CPU slotten. Har en følelse at Linux ikke er optimalisert nok for X99 enda, og det er selv med nyeste 3.17.4 kernelen. Måtte rote med noe i terminalen for å i det hele tatt få det intregrerte lydkortet til å funke også, for å nevne noe. Men jevnt over vil jeg få mer PPD fordet da siden man bare får ned Core 17 i Linux, så går greit å folde uten CPU da. Får se om en nyere Linux kernel ordner opp senere (kanskje 3.18).

Noen av dere andre som folder i Linux og har X99 kort / 5960X som har opplevd noe liknende?

Problemet ditt er core a4 og versjon 7, selv kjører jeg enda på v6: Bruker i7 3370K@4200 og gir meg ca 35K

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...