Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I min verden får spillpc være spillpc , så linuxer man og styrer på dedikerte servere.

En pc må man kunne bruke som man vil også.

Man vet man har kjøpt mye når man må komme på lageret å plukke selv pga de ansatte ikke gidder :wee:

Hva i svarte skal du lage? Ble det nok til GPU-farmen din nå? :D

Man vet man har kjøpt mye når man må komme på lageret å plukke selv pga de ansatte ikke gidder :wee:

post-64596-0-46757900-1417530008_thumb.j

Hehe.

Det ser jo ganske heftig ut :dribble:

Skulle bodd i USA eller noe, der har de ihvertfall handlevogner som er store nok for slike som deg War :rofl:

"Komplett lanserer nå War-handlevonger!"

En 42u rack med 980's (totalt 40 gpu'er) kan teoretisk gi 12 millioner PPD, og trekke 7.2kW? Fant ikke noe gode tall for watt. Med strømprisene her ville det blitt 50K i året XD

Selger du strøm til den prisen, så blir jeg fornøyd.

Det er 12Kwh x 24 timer i døgnet ganger 365 dager i året. Si 105k i strøm om vi tar ca 1 kr Kwh :)

Kan kanskje selge strøm for 0.90 kroner per kWh, får strøm for 0.4 kr/kWh + nettleie som er på ca. samme pris ^^

Naboen min har 4 garasjer. Nå begynner han på sin femte (enkelt rammeverk med presenning over for å kunne jobbe ute på bilen sin). Kanskje spørre pent om plass til rackservere.. ^^ Trekke enda en nettverkskabel over veien :rofl:

Gått forbi hardware-hyllene hver gang man skulle hatt melk og brød hadde blitt min undergang.

Hadde vært uteliggeren med størst foldepark. :rofl:

Hahahah xD

Sn1ken, 12Kwh x 24 x365=105120Kwh x 0,64(flytende strømpris Kwh -nettleie)=67276,8kr Hafslund priser....jøye meg.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så skal det sies at nettleien må med + at hovedsikringen må være større en vanlig om man skal ha slike rigger og der vil nettleien som blir kalkulert i mot dens ampere også bli skyhøy.

Sammen med nettleien kommer det forbruksavgift som speiles opp i mot forbruket.

Det er jammen meg ikke langt unna 1kr kwh man faktisk betaler til slutt.

Lenke til kommentar

Tips, er fly forbanna... Min fars pc starter opp på alt... Unntatt vise bilde på skjerm, 5820K, 2x4Gb, samsung evo 500Gb, 780Ti. Msi x99 sli pluss... Fff...

Det skjer alltid med nybygg :rofl:

Det pleier å løse seg når minne og gpu remonteres.

Det er ikke mye å gjøre uten å teste litt.

Vet du skjermen fungerer? Ja

Remontere minne evt sette i en og en brikke samt flytte på de.

Resette bios selv om den er ny.

Teste psu alene

Sjekke at alle psu-kabler er i, glemmer man 12v til cpu blir det svart, men den booter.

Endret av War
Lenke til kommentar

Altså, angående strøm

Jeg drømmer om å ha servere stående her, enten folde for meg eller for andre :pp

Slik situasjonen er idag mangler jeg bare rackskap. Kanskje bygge uthus

OK, legger ut bilder og en hente frist på 2 dager neste gang før det går i containeren!!(Rack skap)+ div server utstyr.

Lenke til kommentar

Så skal det sies at nettleien må med + at hovedsikringen må være større en vanlig om man skal ha slike rigger og der vil nettleien som blir kalkulert i mot dens ampere også bli skyhøy.

Sammen med nettleien kommer det forbruksavgift som speiles opp i mot forbruket.

Det kommer ann på abonomanget ditt, hilsen elektriker:)

Lenke til kommentar

Har prøvd... Alle kabler sitter i, ingen bøyde pins elns...

Har du ikke et nummer display på HK'et som viser et tall som du kan feilsøke etter i manuallen for det hoved kortet? som du beskriver det så kan det vere alt mellom transistor og jord...kremt.

Lenke til kommentar

Det kommer ann på abonomanget ditt, hilsen elektriker:)

Så må man montere gulvskap pga A på HS

#blir_dyrt

Hilsen en som krangler med eletrikere hver dag pga jeg vil grave egen kabel fra trafostasjonen

Lenke til kommentar

Sn1ken, 12Kwh x 24 x365=105120Kwh x 0,64(flytende strømpris Kwh -nettleie)=67276,8kr Hafslund priser....jøye meg. :)

Ikke for å gjøre meg vanskelig, men jeg har satt opp mitt regnestykke for å gjøre det enkelt.

Se denne oversikten. Og denne prisen som da er flytende, kan også være høyere eller lavere.

Med 12Kwatt, bør du ha en 80A sikring så du kan gjøre noe annet enn å folde. Vaske klær eller lage noe mat osv. Du trenger ikke oppvarming, det er vi enige om.

Så da må man bet en nettleie på ca 0,43 og en strømpris på ca 0.35 + 0.017 øre lovpålagt osv..

Det blir ca 0,8kr. Så skal du betale avgift på 5000kr i året for hovedsikring på 80A. Så skal du betale 39kr mnd for denne unike avtalen om den billigste strømmen, som er ca 500kr.

Da ender jeg opp nærmere 90k med mitt regnestykke.

Ikke så viktig, men det er prisene jeg fant nå. Da snakker vi ikke noe leie av lokaler osv. Det kan være kjekt å ta med i en virkelig verden. Men vi unnlater det nå, da jeg kun tok for meg estimatet om prisen på strøm.

Så var det 7,2 Kw som ble til 12Kw. Du må ha HK, CPU, Ram, PSU og kasse med vifter. For å gjøre det enkelt kan vi si at du har 20 kasser til 40 kort (ganske optimalt). Når du folder for fult vil CPU osv dra noen watt det også. Kan jo velge en spesiell CPU og PSU osv som tar visse hensyn, men la oss si 90 Watt så får vi ett rundt tall på 9kw enn så lenge.

I en reel verden må vi gjøre noe med all denne varmen. Vell er varmepumpe og aircon gode for å lever mange ganger det de får inn (effektivitetsgrad COP). Vi kan si en faktor på 4.

Da må du ha minimum 2300Watt for å utlikne de 9kw med varme du produserer.

For å gjøre det enkelt så tok jeg 12kw.

Det er jo ikke helt riktig, men du ser at jeg har gjort det enkelt av flere årsaker?

Er noe med å skape ett inntrykk av hva det vil si å produsere 12 millioner PPD :)

Det var jo også bare en teoretisk og optimal tanke som var utgangspunktet. Men dog, jeg ble bare litt fristet til å realitetsorientere litt uten å gå i detalj.

Hehe. Jeg føler meg ikke truffet, og jeg er åpen for at det jeg her har lagt frem også kan overprøves. Er ingen bedreviter av natur. Men jeg er ganske glad i hvordan enkelte ting henger sammen i en helhet. Som jeg velger å kalle for min virkelighetsoppfatning :wee:

Lenke til kommentar

97% er det på mine 2 980

Kommer det core 17-stabilitet på de kortene vi har snakker vi mange millioner i økning for laget.

Virker bare som de kommer i bølger. En periode i forrige uke fikk jeg nesten bare Core 17. De er visst like ustabile som det norske været :laugh:

Lenke til kommentar

Sn1ken, 12Kwh x 24 x365=105120Kwh x 0,64(flytende strømpris Kwh -nettleie)=67276,8kr Hafslund priser....jøye meg. :)

Ikke for å gjøre meg vanskelig, men jeg har satt opp mitt regnestykke for å gjøre det enkelt.

Se denne oversikten. Og denne prisen som da er flytende, kan også være høyere eller lavere.

Med 12Kwatt, bør du ha en 80A sikring så du kan gjøre noe annet enn å folde. Vaske klær eller lage noe mat osv. Du trenger ikke oppvarming, det er vi enige om.

Så da må man bet en nettleie på ca 0,43 og en strømpris på ca 0.35 + 0.017 øre lovpålagt osv..

Det blir ca 0,8kr. Så skal du betale avgift på 5000kr i året for hovedsikring på 80A. Så skal du betale 39kr mnd for denne unike avtalen om den billigste strømmen, som er ca 500kr.

Da ender jeg opp nærmere 90k med mitt regnestykke.

Ikke så viktig, men det er prisene jeg fant nå. Da snakker vi ikke noe leie av lokaler osv. Det kan være kjekt å ta med i en virkelig verden. Men vi unnlater det nå, da jeg kun tok for meg estimatet om prisen på strøm.

Så var det 7,2 Kw som ble til 12Kw. Du må ha HK, CPU, Ram, PSU og kasse med vifter. For å gjøre det enkelt kan vi si at du har 20 kasser til 40 kort (ganske optimalt). Når du folder for fult vil CPU osv dra noen watt det også. Kan jo velge en spesiell CPU og PSU osv som tar visse hensyn, men la oss si 90 Watt så får vi ett rundt tall på 9kw enn så lenge.

I en reel verden må vi gjøre noe med all denne varmen. Vell er varmepumpe og aircon gode for å lever mange ganger det de får inn (effektivitetsgrad COP). Vi kan si en faktor på 4.

Da må du ha minimum 2300Watt for å utlikne de 9kw med varme du produserer.

For å gjøre det enkelt så tok jeg 12kw.

Det er jo ikke helt riktig, men du ser at jeg har gjort det enkelt av flere årsaker?

Er noe med å skape ett inntrykk av hva det vil si å produsere 12 millioner PPD :)

Det var jo også bare en teoretisk og optimal tanke som var utgangspunktet. Men dog, jeg ble bare litt fristet til å realitetsorientere litt uten å gå i detalj.

Hehe. Jeg føler meg ikke truffet, og jeg er åpen for at det jeg her har lagt frem også kan overprøves. Er ingen bedreviter av natur. Men jeg er ganske glad i hvordan enkelte ting henger sammen i en helhet. Som jeg velger å kalle for min virkelighetsoppfatning :wee:

eller montere seriekoblet vannkjøling på alle maskiner å startet med salg av vbv (vann båren varme) til naboene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...