eXa Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 får trøste oss med at en del kommer tilbake til høsten igjen. så jo litt oppgang for ett par uker siden når det var en del regn... Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Mange tilbake i høst håper jeg også! Venter i spenning! Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Ligger nå på et snitt rundt 3000+ i døgnet. Varmen er et problem, men de fleste maskinene står i et rom med rundt 24 grader. Har endelig passert 500000, samt rykket opp til 4 plass på hw.no. Men snart er det slutt på 3000+ i døgnet. Må levere ut de 16 bærbare (11 Core Duo og 5 Sempron) og da har jeg bare 4 maskiner som folder. Mulig at jeg sparker liv i noe gammelt utstyr. Fortsatt god folding alle sammen. Lenke til kommentar
styx Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Da var jeg også med. Bare en Sempron 2800+ enn så lenge, men det får duge en stund Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Har en 2,4Ghz P4 som folder for meg 24/7. er arbeids pc'n til stefatters. eller så har jeg en annen pc som folder på deltid. er ikke så altfor heftig maskinvare det er snakk om, men den tikker da og går. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hva er dette? Har installert F@H på to andre maskiner, på samme måte som på min første F@H som har kjørt lenge uten problemer: konsollversjon som service, samme brukernavn og lag, men Machine ID 2 og 3. Er ikke det riktig? Og når hovedmaskinen nå er ferdig med sin pakke (den første som er ferdig etter de to nyinstalleringene), så får jeg denne feilmeldinga, som bare hakker og hakker: [11:51:47] Loaded queue successfully. [11:51:47] Deleting incompletely fetched item (4) from queue position #7 [11:51:47] + Benchmarking ... [11:51:50] - Preparing to get new work unit... [11:51:50] + Attempting to send results [11:51:50] + Attempting to get work packet [11:51:50] - Connecting to assignment server [11:51:51] - Successful: assigned to (171.64.122.133). [11:51:51] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home [11:51:51] Loaded queue successfully. [11:51:52] - Couldn't send HTTP request to server [11:51:52] + Could not connect to Work Server (results) [11:51:52] (171.64.122.120:8080) [11:51:52] - Error: Could not transmit unit 06 (completed July 18) to work server. [11:51:52] + Attempting to send results [11:51:52] + Could not connect to Work Server [11:51:52] - Error: Attempt #1 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry. [11:52:11] + Attempting to get work packet [11:52:11] - Connecting to assignment server [11:52:12] - Successful: assigned to (171.64.122.133). [11:52:12] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home [11:52:12] Loaded queue successfully. [11:52:13] + Could not connect to Work Server Osv. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) kan ikke se noe annet enn at det kan hende serveren er nede. Vent noen timer og se hva som skjer. edit: Du sier du ahr installert på 2 andre maskiner, men med ID2 og ID3 ?? dersom du ikke kjører flere prosesser på en og samme maskin er det ingen grunn til å bruke annet en ID1. Endret 18. juli 2006 av Xell Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Du sier du ahr installert på 2 andre maskiner, men med ID2 og ID3 ?? dersom du ikke kjører flere prosesser på en og samme maskin er det ingen grunn til å bruke annet en ID1. 6512846[/snapback] Hmmm. Så rart. På de andre maskinene måtte jeg skifte ID før de fikk lov å hente ned WU's fra nettet...? Fikk tilnærmet samme feilmeliding på dem. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 går det noen FaH prosesser på de fra før? Sjekk taskmanager og se om det er flere FahCore_XX.exe under processes. Dersom det er det så er det flere som kjører. Det er ingenting i veien for å kjøre 2 prosesser dersom man har en CPU med støtte for Hyperthreading og dette er enablet. Hvis ikke skal bare en prosess kjøre. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har ikke hyperthreading (Barton 3200+). Men jeg har fulgt installasjonsreglene for "eldre" PC'er, og det er bare en tråd som kjører. Dette har stått og hakket helt siden WU'en ble ferdig i åttetida i morges. Hvis serveren til F@H er nede eller noe slikt, burde ikke flere av dere andre få de samme feilmeldingene nå? Gjør dere det? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det som er, er at det er en dedikert server som deler ut såkalte "tinkers" så hvis du har satt opp for deadlineless pakker så har den ikke så mange servere å velge mellom. Men jeg seringen grunn til å sette opp en 3200+ som en "gammel" maskin. gjør følgende: 1. gå i startmeny > run > skriv services.msc og "ok" Finn "FAH@......" (...... kommer ann på hvor du har den installert). 2. marker servicen og stopp den. 3. gå til der den er installert. finn fah504-console.exe og lag en shortcut til denne. 4. før du kjører shortcuten velger du properties og legger til " -configonly" i pathen (uten " " ) 5. kjør shortcuten og velg ja på å fortsette å kjøre den som service, velg nei på advanced og ja på stor pakker dersom du har mer enn 512MB RAM og velg nei på deadlineless. 6. start services.msc igjenn (om du har lukket den) og start prosessen på nytt. Dersom du finner flere FAH@... i services.msc så se hvor de ligger, lag shortcut på samme måte som i pt4, men når du kjører denne shortcuten svar nei på om den fortsatt skal kjøres som service. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Foreløpig ser det ut som at det funket, den hentet ned både ny WU (synd med den gamle, som tydeligvis var 100 bortkastede %) og ny FAH_core (fra 80 til 78). Deadlineless-innstillingen er forresten under advanced. Takker! Burde jeg forresten gjøre det samme på de andre to? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 min gamle p3 1000 kjører wu uten deadlines uten problem, man har rimelig god tid på seg. dessuten er tinker wuene på p3 håpløst. går drit tregt. xp prossesorer tygger tinker wuene rimelig bra! Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ah. PC nummer 2 er en P3 800. Tror jammen jeg setter av deadlineless på den også, for da kjører jeg ikke tinkere, ikke sant? (Jøss, minst tredobbel negasjon her, faktisk. For å drepe mulige tvetydigheter: det er bra for en P3 å kjøre WU's MED deadline, ja?) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 jepp. tinker passer som sagt meget dårlig på p3... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Er kommet en nyere versjon av YURT, dere må oppdatere. Er bare eg som er med nå? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Bidra på forskning på kreft ja... tror det hadde gitt bedre uttelling å bidra til ETTERforskning på legemiddelindustrien. Det hadde vært noe. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Det er nok de flest som er aktive her helt enig i eternal, men nå gjelder dette faktisk et prosjekt som er knyttet mot en undervisningsinstutisjon hvor alle resultater er allment tigjengelig og ikke knyttet mot farmasøytindustrien. Det handler ikke direkte om å finne legemiddler mot kreft, men å bedre forstå en mekanisme i kroppen (folding av proteiner) som når den går galt kan forårsake mange sykdommer deriblandt kreft. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) En digresjon: Det stemmer ikke helt at resultatene fra undervisningsinstitusjoner er allment tilgjengelige, i alle fall ikke så tilgjengelig som vitenskapsteori forutsetter. Forskningsresultater fra universiteter publiseres som regel der det er så prestisjefylt som mulig, og det er i peer-reviewed tidsskrifter. Du kan kjøpe hvert enkelt, ja, men skal du kunne ha et grunnlag til å si noe om referansene (og det må du hvis du skal si noe om artikkelen) må du ha tilgang til en mengde andre tidsskrifter også. Det blir fort veldig dyrt, og gjør at den allmenne tilgjengeligheten gjelder mer i teorien enn i praksis. Alt bygger på alt, og det finnes ikke fullstendige kilder som er åpne for alle. De eneste som har full tilgang er studenter og andre som er tilknyttet institusjoner som er store nok til å ha OMFATTENDE abonnementer, og kan søke i store databaser. Endret 21. juli 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Vel der vil jeg si at du hr ret, men det dekker ikke helt hvordan det fungerer i FaH prosjektet. I praksis bidrar ikke vi til selve forskningen, vi bare bidrar til å utføre simuleringene. Disse rådataene er allment tilgjengelig, men betyr veldig lite for de som ikke forsker på fagfeltet på høytnivå. Det er disse som analyserer dataene og deretter publiserer sine forskningsresultater. Hvor tigjengelig disse resultatene er kommer ann på hvor de publiseres som du sier. Det jeg mente med allment tilgjengelig er altså at det ikke er et selskap som eier de simuleringsresultaene som vi produserer. Og alle som mener at de kan ha nytte av disse simulerinene i sin forskning har tilgange til de uten kostnad. I så måte handler ikke FaH om å finne en kur mot kreft i seg selv , men det handler om å forstå årsakene og dermed lettere finne en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå