Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Får 575K PPD med pc`en i bruk (Vanlig nettsurfing) Så er fornøyd! Dette er da på core 17. med 780Ti og 980 på 1174 og 1440Mhz. :)

Fremtidig mål er 1mill. Får se om jeg klarer det før midten av 2015^!^

Og det er på Z87 hovedkort? Jeg kommer ikke over 480K PPD på Z68. Riktignok med dønn stock 980 og "stock" ASUS GeForce GTX 780Ti DirectCU II OC (954/1020 kjerne og 7 GHz minne).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får 575K PPD med pc`en i bruk (Vanlig nettsurfing) Så er fornøyd! Dette er da på core 17. med 780Ti og 980 på 1174 og 1440Mhz. :)

Fremtidig mål er 1mill. Får se om jeg klarer det før midten av 2015^!^

Og det er på Z87 hovedkort? Jeg kommer ikke over 480K PPD på Z68. Riktignok med dønn stock 980 og "stock" ASUS GeForce GTX 780Ti DirectCU II OC (954/1020 kjerne og 7 GHz minne).

Dette er med I7 4770K på 4.5Ghz som er på Z87 Ja :)

Lenke til kommentar

Første gang jeg får core 17 på begge :D Er amd mer stabilisert på cores? Håper jeg slipper like mye knot med 7970 kortet jeg snart får satt i folde riggen :)

Han her fikk 780 og 7970, nesten samme oppset mtp gpu`s, men måtte oppdatere Bios på Hk, noe jeg er skeptisk når det gjelder gammel hw. Kan jo prøve å installere 780Ti og driverene, deretter 7970 og driveren, så installere F@H... Er veldig ivrig etter å prøve, men tviler på at pakken kommer de seneste dagene :/ Ugh..

Må gå å legg meg, men vil ikke avbryte midt i prosessen, får downklokke de til imorgen.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Første gang jeg får core 17 på begge :D Er amd mer stabilisert på cores? Håper jeg slipper like mye knot med 7970 kortet jeg snart får satt i folde riggen :)

tja en å annen core 15 å 18 på amd uten flag. der 15 er verst. 290x @1100 går fra 260-270k ppd til 5-6k...

edit: kan gå månder mellom hver core 15 å uker mellom hver core 18 så ser ikke på det som noe problem.

Endret av mna
Lenke til kommentar

Er amd mer stabilisert på cores? Håper jeg slipper like mye knot med 7970 kortet jeg snart får satt i folde riggen :)

AMD er mye mer stabilt på prosjektene enn Nvidia under windows. Men Nvidia under linux skal være 100% core 17.

Det har vært veldig a-typisk den siste tiden etter at de startet jobben med ny AS server og tilpassing med tanke på Maxwell osv. Men det blir nok bedre etterhvert.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Er amd mer stabilisert på cores? Håper jeg slipper like mye knot med 7970 kortet jeg snart får satt i folde riggen :)

AMD er mye mer stabilt på prosjektene enn Nvidia under windows. Men Nvidia under linux skal være 100% core 17.

Det har vært veldig a-typisk den siste tiden etter at de startet jobben med ny AS server og tilpassing med tanke på Maxwell osv. Men det blir nok bedre etterhvert.

Får håpe det, Kan jo installere Linux, men skjønner ikke bæret av det... Så tror jeg får for windows for enkelhetens skyld, hehe :p

Mna@ Da er det også ikke så mye ``Stress``, Går sikkert helt fint!

980 er på 1428Mhz og temp er 74¤C på 35¤ viftehastighet, derimot 780Ti er på 550Mhz, 80¤C og 40% på vifta^!^ Går vel til imorgen^!^ :)

Lenke til kommentar

Lol! Historien gjentar seg. ringer og kjefter og fordømmer Telenor, og problemet ligger hos en selv....

Er ikke mitt problem når Telenor ikke klarer å levere høyere hastighet til meg ^^

11/0.6 hører hjemme for lenge siden.. Tror vi fikk dette abonnementet i 1990-ish.

Måtte for øvrig sette routeren i bridge-modus for å få noe annet enn 70ms ping. Holdt på i en måned med å finne feilen når vi fikk nytt modem.

ny router og modem i brige-modus senket jo pingen min til de grader.

Igjen: drittselskap.

Husker godt når jeg hadde kontantkort for noen år siden. I ny og ne fungerte ikke koden, og det tok da en uke før de fikk fikset hver enkelt kode.

11/0,6mbit er plenty nok til denne bruken, samt spill. Kan garantere at du ikke fikk det abonnementet i 1990....

Men ved brukerfeil ang throttling\dårlige routere, så får man problemer uansett linje. Netflix i full kvalitet drar ca 5mbit...

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Kjører uten flag og får ned stort sett bare core17 + noen få core18 så jeg er veldig fornøyd. Mine 4 x GTX660Ti gir omtrent samme for core17 og 18, mellom 65 - 75K PPD pr. enhet.

Har ikke registrert om du har skrevet det tidligere. Men er det Windows du kjører på disse? :)

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Windows 7 ja, og brukte tidligere beta flag men det kom mye core15 så jeg endret til ingen flag, og siden har det kun vært core17 og 18. Kjører med 4 kort i samme rigg som fungerer helt kanon. Når jeg får tid så er det meningen å legge om også denne riggen til Ubuntu, men siden den står på hytta så har jeg ikke tatt meg tid ennå. Slike endringer krever gjerne litt ekstra tilsyn over noen dager før man får ting stabile.

Lenke til kommentar

Blir ikke klok på parametere for 9xx.

Alle kjørte uten flagg, fikk core 18 / dårlige prosjekter ppd-messig.

Endret til advance på 5 kort og alle fikk core 17 og kortene jeg ikke endret på fikk core 18.

Det løser jo biffen tenkte jeg, går jo ikke an at det er en tilfeldighet, men så neste jobb igjen hadde alle core 18 igjen.

Helt random.

Kjørte bare core 18 på 980 hjemme, uten flagg.

Satte ene kortet til beta og fått 9201 siden på beta-flagg-kortet.... Og bare på det.

Endret det andre kortet til beta og da fikk jeg 9201 på begge.

Slettet beta og da fikk jeg core 18 på begge.

Skjønner 0.

Lenke til kommentar

Jeg valgte SLI med to MSI 970 kort (skal hente dem i ettermiddag). 970 har ca 90% av ytelsen til 980, men koster ca 2000 kr mindre per kort. Med to kort sparer man da 4000 kr! Jeg snakker da ikke om de aller billigste korta som de til Zotac, men mer MSI, Asus, EVGA og Gigabyte som koster mer (kan lure på hvorfor...). Jeg falt på samme valget den gangen jeg kjøpte 670 kort. Hadde 980 kosta bare 1000 kr mer over 970, så hadde kanskje valget vært litt annerledes.

Leste her om dagen rykter om at 980Ti/990 eller hva nVidia vil kalle den, er ca 50% raskere enn stock 980...! Tar ryktene med en klype salt, men om dette stemmer burde det kortet bli et monster - og veldig dyrt. Har en følelse av at mange 980 eiere vil selge sine kort når dette kommer :p

Lenke til kommentar

Lol! Historien gjentar seg. ringer og kjefter og fordømmer Telenor, og problemet ligger hos en selv....

Er ikke mitt problem når Telenor ikke klarer å levere høyere hastighet til meg ^^

11/0.6 hører hjemme for lenge siden.. Tror vi fikk dette abonnementet i 1990-ish.

Måtte for øvrig sette routeren i bridge-modus for å få noe annet enn 70ms ping. Holdt på i en måned med å finne feilen når vi fikk nytt modem.

ny router og modem i brige-modus senket jo pingen min til de grader.

Igjen: drittselskap.

Husker godt når jeg hadde kontantkort for noen år siden. I ny og ne fungerte ikke koden, og det tok da en uke før de fikk fikset hver enkelt kode.

11/0,6mbit er plenty nok til denne bruken, samt spill. Kan garantere at du ikke fikk det abonnementet i 1990....

Men ved brukerfeil ang throttling\dårlige routere, så får man problemer uansett linje. Netflix i full kvalitet drar ca 5mbit...

Hm, veldig mystisk da at f@h struper nettrafikken min under opplasting.

Hvis jeg ikke har på throttling, ender jeg opp med 500ms ping/ingen connection helt til jeg napper ut nettkabelen til f@h.

Derfor jeg throttler f@h (merk: jeg throttler f@h, ikke hele nettlinja mi).

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...