Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi bor i et 3 etasjers hus (Du har jo adressen min så du kan f.eks se på googe earth elns :)) Under trappen har vi strøm, men ikke kjeller lenger da det ble en leilighet i sommer. Loftet har det vært strøm på siden vi flyttet inn ihvertfall. Brannvarsler var smart ja. Eneste utfordringen er en kabel, men da loftet er rett over ruteren så tror jeg det kan løses billig, trenger en bare en kabel da vi har en switch allerede på kontoret.

Er lukket trap som dras ned. Er 2 kontakter der oppe tror jeg. men blir ikke så veldig mye last, regner med 500watt tilsammen på begge maskinene. men ser et problem om det blir torden. Men kan jo avslutte maskinene via teamviewer, men ikke dra ut kontakten enkelt :hmm:

Skal opp å sjekke litt nå ang loftet. :)

Trengs jo ikke kabel. Wifi-adapter og wifi-router!

trenger bare noe med nok rekkevidde og som er stabil nok til å laste opp litt filer et par ganger om dagen ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wifi ruter har vi selvsagt. Har Telenor fiber skit som kan stoppe opp helt noen ganger :nei:

Hvor mye er 2 enkle wifi adaptere da tror du, dyrt? :)

Fan at the socket 1156Hk. ikke støtter 2 kort... så slapp jeg å koble opp en hel maskin lekstra, men, men ^!^

EDIT: Fan... Begge kortene har core 18. PPD er 330K på begge kortene, kunne vært verre :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Billig wifi-adapter koster under 200kr med antenne vil jeg tro. BIlligere på finn.

Skjer noe rart med riggene mine.

660Ti 01: Core17, 65%, 12 timer igjen, 26K PPD, 40K poeng fra pågående WU.
660Ti 02: Core17 10%, 1.3d igjen (var 1.2d istad), 26K PPD, 40K poeng fra pågående WU.

560Ti: Core17 50%, 6 timer igjen, 29K PPD, 16K poeng fra pågående WU.

Alle kortene kjører driverversjon 344.60.

Må finne fram hva driverversjonen var under linux' Legacy-funksjon. Den var jo alltid dønn stabil etter at man slettet work-mappen og la til alle gpu'ene på nytt i f@h.

Lenke til kommentar

Wifi ruter har vi selvsagt. Har Telenor fiber skit som kan stoppe opp helt noen ganger :nei:

Hvor mye er 2 enkle wifi adaptere da tror du, dyrt? :)

Fan at the socket 1156Hk. ikke støtter 2 kort... så slapp jeg å koble opp en hel maskin lekstra, men, men ^!^

EDIT: Fan... Begge kortene har core 18. PPD er 330K på begge kortene, kunne vært verre :p

mener det går å kjøre 8x og 4x på 1156 samtidig.

edit: sikkert ikke alle men de fleste jeg har sedt.

Endret av mna
Lenke til kommentar

Det kortet der støtter bare en GPU om du ikke kjører AMD, mulig de kan folde på et slikt HK dersom du har flere kort. Men Nvidia er bare å glemme på det Gigabyte kortet.

Nettverk via strøm er enkelt. Du plugger inn et adapter i strøm hvor din sviich står, kobler en port fra switch inn i eplugg, også setter du opp en eplugg der du monterer riggen, fører nettkabel fra eplugg inn i maskin. Kan også sette opp switsj i andre enden etter eplugg dersom du ønsker flere uttak.

Det er som en lang nettverks kabel, men den går via strømnettet. Må brukes i samme bygg, kan ikke sette opp hjemme og få nett på skolen f.eks. Går via ditt strømnett i huset hjemme.

homeplug_schematic.png

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det kortet der støtter bare en GPU om du ikke kjører AMD, mulig de kan folde på et slikt HK dersom du har flere kort. Men Nvidia er bare å glemme på det Gigabyte kortet.

Nettverk via strøm er enkelt. Du plugger inn et adapter i strøm hvor din sviich står, kobler en port fra switch inn i eplugg, også setter du opp en eplugg der du monterer riggen, fører nettkabel fra eplugg inn i maskin. Kan også sette opp switsj i andre enden etter eplugg dersom du ønsker flere uttak.

Det er som en lang nettverks kabel, men den går via strømnettet. Må brukes i samme bygg, kan ikke sette opp hjemme og få nett på skolen f.eks. Går via ditt strømnett i huset hjemme.

homeplug_schematic.png

Nvidia Sli går ikke, men går med 1 kort, så kanskje det går med et amd kort og et nvidia kort :hmm:

Visste hvordan det fungerte, men lurte på hvordan kvalitet var? Mange klager på slikt, men skal jo ikke brukes til å game på heller, så kanskje det går fint. Noen av dere som bruker det?

Billigste dere ville anbefalt? (Hehe, Spare.. Spare^!^)

Lenke til kommentar

Igjen så kommer det ann på hva du skal bruke det til

Som alt annet teknisk utstyr så kan det henge seg opp, slik at det må restartes osv. Også er det ikke like robust som en nettverkskabel.

Jeg har kun brukt det for mange år siden sammen med Nextgentel TV og det fungerte helt ok. Ikke noe kjempe saker, men det var jo veldig mye dårligere enn det du får i dag. Den teknologien har gått fremover. I fremtiden tipper jeg at alt som går på støm har den teknologien innebygget. Nett via strøm ville vært å foretrekke da alt som kobles til strøm skal på nett etterhvert samme hva.

Så er det utrolig fleksibelt. Du trenger jo strøm der du skal ha pc, så da har du nett samtidig. Enkelt. Trådløst er heller ikke robust når det sammenliknes med nettverks kabler. Alt til sin bruk.

Lenke til kommentar

Igjen så kommer det ann på hva du skal bruke det til

Som alt annet teknisk utstyr så kan det henge seg opp, slik at det må restartes osv. Også er det ikke like robust som en nettverkskabel.

Jeg har kun brukt det for mange år siden sammen med Nextgentel TV og det fungerte helt ok. Ikke noe kjempe saker, men det var jo veldig mye dårligere enn det du får i dag. Den teknologien har gått fremover. I fremtiden tipper jeg at alt som går på støm har den teknologien innebygget. Nett via strøm ville vært å foretrekke da alt som kobles til strøm skal på nett etterhvert samme hva.

Så er det utrolig fleksibelt. Du trenger jo strøm der du skal ha pc, så da har du nett samtidig. Enkelt. Trådløst er heller ikke robust når det sammenliknes med nettverks kabler. Alt til sin bruk.

Siden det kun skal laste opp ``svarene`` etter foldingen så er det nok ikke et problem.

Har letet som en gal etter et HK til 1156, men betaler ikke 800kr for gammelt hk... :p

Lenke til kommentar

Har 25/25Mbps, ikke noe utrolig greier, men helt avg og holder for vårt bruk da vi ikke laster ned ulovlig lenger, Hehe

Tusen Takk Sn1ken! :)

Snakket med mine foreldre ang strømforbruk og plass. Så det er ordnet, min far var usikkert å¨strømforbruket, så i værstefall så bruker jeg heller noe av ukepengene på det, trenger ikke så mye, Hehe :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Den bruker en god stund på å laste opp, så kommer denne feilmeldingen i loggen:

20:10:31:ERROR:WU02:FS02:Exception: Transfer failed

Anyone?

Edit: Nevermind, hadde satt feil verdi i throttling-programmet... 5KB/s istedet for 50...

Tar jo fortsatt 0.4Mb/s.

Lurer på om det er mulig å droppe uploads til klokka 0600 om morgenen.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Føler jeg blir snytt for poeng her.

Har lest i diskusjonen at det er mange som har problemer med de ulike core-versjonene?

Jeg får iallfall <60K PPD på 2x660Ti tilsammen, og jeg pleide å få >60K PPD på hver av de..

ikke lett å produsere mye poeng når ingenting vil fungere :((

Lenke til kommentar

Har lest i diskusjonen at det er mange som har problemer med de ulike core-versjonene?

Jeg får iallfall <60K PPD på 2x660Ti tilsammen, og jeg pleide å få >60K PPD på hver av de..

Får 310K atm med 980 og 780Ti som begge er overklokket. på Core 18 da, Noe som jeg synes er trist lite, klarer relativt lett 350K bare på 980 med en god overklokk som da blir brukt til spill. :)

Lenke til kommentar

Slutt med de nett-strupeprogrammene dine tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...