Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min stock i7-2600K ligger nå på 10-11% på FahCore_17 for 780 Ti og 12-13% for 980. Hvis du bruker all CPU-kraft til folding, ser jeg for meg at det kan gå kraftig ut over PPD. Spesielt med Nvidia-skjermkort, som krever litt CPU-kraft.

Du kjører samme som meg med et 980 og 780Ti da? Sn1ken hjalp meg idag så var ikke noe problem. Folder også uten Cpu.

Ligger ca systemet ditt på i power draw? Jeg ligger rundt 450watt (Målt med Corsair Link)

Nå var jeg den heldige som fikk 7970 (Tusen Takk igjen Oyoy) Så skal få satt det inn i en dedikert Pc til folding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wut...

attachicon.gifWut.png

Har prøvd å sette opp det programmet du anbefalte Sn1ken, men fan jeg klarte det ikke :p

Hva er det som er galt, du kjører nå core 18 og de er trege, har 6 selv.

De skulle jo fikse dem, men de er like dårlige som sist jeg kjørte dem, de er faktisk verre en core 15.

Fikk ned 3 x core18 (P1047x) nå, og de gir ca. samme PPD som core17 på GTX660Ti! Er det forskjell i PPD for core18 mellom generasjoner av kort?

Lenke til kommentar

Fikk ned 3 x core18 (P1047x) nå, og de gir ca. samme PPD som core17 på GTX660Ti! Er det forskjell i PPD for core18 mellom generasjoner av kort?

Det er store forskjeller mellom generasjoner for Core 18.

7xx og 6xx folder core 18 med samme PPD som core 17.

Maxwell folder core 18 med samme PPD som core 15 omtrent.

AMD folder core 18 med PPD som ca 50% av Core 17.

Ikke helt 100% nøyaktig, men sånn ca sånn det henger sammen.

Edit: Nvidia får kun Core 17 under linux. Så det er veien å gå for maks PPD med Nvidia hvis man skal eliminere dårlige prosjekter fra Fah sin side.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

På UPS'en ligger jeg på 65% belastning av maks 980 watt, altså 637 watt. Det inkluderer da selvfølgelig effekttap i strømforsyning, DAC, en laptop, modem, router osv.

Tror det er ganske likt da, jegt bare lurte da mine er overklokket, og Cpu er :)

Pc`en har foldet siden 11tiden igår, skal se hvordan det gikk med overklokk på hele systemet :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ja da har jeg bestilt 2 stk 970 kort :dremel:

Planen var ett 980 kort siden jeg ikke ville ha SLI mer, men to 970 kort gir mer PPD i FAH enn ett 980, samt at spill ytelsen blir sikkert mer enn det jeg trenger på en stund iallefall (1200p gaming). Prismessig lønner det seg uten tvil også.

Lenke til kommentar

Har tenkt på plassering av maskinene mine.

Jeg får snart en I7 860 (som burde være på vei til norge)

og fra før har jeg denne riggen i signaturen og en Q6700 maskin,

Men har lyst å flytte alle riggene untatt hoved maskinen.

Er loftet er aktuelt? Eneste stedet der vi har plass til å drive det, Om sommeren koker det der oppe, men er vinter nå. kan jo alltids følge med via teamviewer. må få ordnet nett også der :hmm:

Har dere tips hvor maskinene kan jobbe? Kan være jeg kan bruke gjesterommet også, heller sette på pause når det er folk der.

Dere uten maskinparker ( :green: ) hvor er maskinene deres?

Lenke til kommentar

Er loftet er aktuelt? Eneste stedet der vi har plass til å drive det, Om sommeren koker det der oppe, men er vinter nå. kan jo alltids følge med via teamviewer. må få ordnet nett også der :hmm:

Har dere tips hvor maskinene kan jobbe? Kan være jeg kan bruke gjesterommet også, heller sette på pause når det er folk der.

Tja, om det er en maskinpark så er det en liten en.

Mine to står i garasjen. Veldig kaldt pga betongvegg i bakkant, og grei temperatur på sommeren. Har ventilasjonsanlegg, så noe varmt blir det aldri - bare litt bråkete på sommeren.

Anbefaler ikke å ha noen pcer på loftet under sommeren.. 40 grader, og så koker skjermkort og rom over.

Lenke til kommentar

Tja, om det er en maskinpark så er det en liten en.

Mine to står i garasjen. Veldig kaldt pga betongvegg i bakkant, og grei temperatur på sommeren. Har ventilasjonsanlegg, så noe varmt blir det aldri - bare litt bråkete på sommeren.

Anbefaler ikke å ha noen pcer på loftet under sommeren.. 40 grader, og så koker skjermkort og rom over.

Kan være loftet som er greit på vinteren da. Hoved maskinen får stå på soverommet, de to andre kan stå på loftet frem til sommeren, må finne et sted å ha de,

Lenke til kommentar

Hva slags loft har dere?

Om det ikke er lagt inn strøm, så vil det by på utfordringer i dag. Er egentlig ikke lov med strøm osv opp på et hvilket som helst loft. Men om det alt er lagt inn osv, så er det bare å kjøre på.

Monter en brannvarsler eller noe når du først setter noe slikt på loft. Mitt tips.

Ellers ville det være lurt å plassere så langt ned i bolig som mulig med tanke på at varme stiger, og du ikke kaster bort strøm på oppvarming. Får igjen strømmen ved at den varmer opp bolig dersom du plasserer rigg i kjeller, under en trapp osv. Steder der du kunne satt en panel ovn for å varme bolig, kan være egnet for en rigg.

Fortell litt mer om type loft og hva som ligger av strøm osv. Har dere kjeller. Er det åpen trapp, eller lukket trapp osv. :)

Ellers høres gjesterom ut som en ok plassering. Er jo helt greit å skru av rigg når det er i bruk.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Ja da har jeg bestilt 2 stk 970 kort :dremel:

Planen var ett 980 kort siden jeg ikke ville ha SLI mer, men to 970 kort gir mer PPD i FAH enn ett 980, samt at spill ytelsen blir sikkert mer enn det jeg trenger på en stund iallefall (1200p gaming). Prismessig lønner det seg uten tvil også.

Gratulerer så mye. Hvilke kort kjøpte du?

Tror helt sikkert at du vil bli mer fornøyd på alle mulig måter sammenliknet med å kjøpe ett 980 kort.

Lenke til kommentar

Vi bor i et 3 etasjers hus (Du har jo adressen min så du kan f.eks se på googe earth elns :)) Under trappen har vi strøm, men ikke kjeller lenger da det ble en leilighet i sommer. Loftet har det vært strøm på siden vi flyttet inn ihvertfall. Brannvarsler var smart ja. Eneste utfordringen er en kabel, men da loftet er rett over ruteren så tror jeg det kan løses billig, trenger en bare en kabel da vi har en switch allerede på kontoret.

Er lukket trap som dras ned. Er 2 kontakter der oppe tror jeg. men blir ikke så veldig mye last, regner med 500watt tilsammen på begge maskinene. men ser et problem om det blir torden. Men kan jo avslutte maskinene via teamviewer, men ikke dra ut kontakten enkelt :hmm:

Skal opp å sjekke litt nå ang loftet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...