Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kan jeg spørre her hva 670 kort er verdt i dag? Vet ikke om jeg gidder å legge dem ut for salg på finn.no for 500 kr kortet liksom... Men er vel bedre enn å la dem samle støv her hvis jeg snart handler meg 980 kort. Syns det er billig, skal jeg selge mine 660ti skal jeg har 500 per st. Men du vet hva jeg har, hehe Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Tenker på felleskapets mening, jeg har ikke råd til e system til 5K nå som jeg ikke er gammel nok til deltidsjobb engang :/ Må få kjøpt meg HHD, RAM, skjerm og høytalere men får vente til mai da er konfen på plass (å ung er jeg^!^) Jeg har nevnt dette tidligere, og sier det igjen. Nvidia poler mot CPU når den folder Core 17. Den bruker kun 1 kjerne, så om denne kjernen ikke er særlig kraftig, så går det fort utover PPD. Som vi nå har fått enda et bevis for. Men hadde du brukt AMD et 290x f.eks. ville du mye sannsynlig fått 200k PPD på samme HK og CPU. Derfor jeg har tatt til ordet for AMD vs Nvidia tidligere da den totale kostnaden må sees under ett for hva man oppnår av PPD. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Tenker på felleskapets mening, jeg har ikke råd til e system til 5K nå som jeg ikke er gammel nok til deltidsjobb engang :/ Må få kjøpt meg HHD, RAM, skjerm og høytalere men får vente til mai da er konfen på plass (å ung er jeg^!^) Jeg har nevnt dette tidligere, og sier det igjen. Nvidia poler mot CPU når den folder Core 17. Den bruker kun 1 kjerne, så om denne kjernen ikke er særlig kraftig, så går det fort utover PPD. Som vi nå har fått enda et bevis for. Men hadde du brukt AMD et 290x f.eks. ville du mye sannsynlig fått 200k PPD på samme HK og CPU. Derfor jeg har tatt til ordet for AMD vs Nvidia tidligere da den totale kostnaden må sees under ett for hva man oppnår av PPD. Jepp men hadde ikke fått et 290X med referanse kjøler for den prisen. kan jo alltids spør om noen vil bytte, men er 290X like drift sikkert som 780Ti? Elsker Nvidia og er evig fanboy, så i min mening generelt om AMD er ikke akkurat postivt. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kan jeg spørre her hva 670 kort er verdt i dag? Vet ikke om jeg gidder å legge dem ut for salg på finn.no for 500 kr kortet liksom... Men er vel bedre enn å la dem samle støv her hvis jeg snart handler meg 980 kort. Hvor mye PPD får du på et 670? 60k? Samt du må ha en viss hardware for å folde på kortet. Da vil jeg si maks 600kr for en som folder. Men hva det er verd for en som skal ha det til annen bruk vet ikke jeg. Kjøper man et 280x får man bedre ytelse i spill og ikke minst folding. Det kan man få for maks 1200kr og det gir 120k PPD eller mer. Hvilket HK og CPU spiller nesten ingen rolle til forskjell fra Nvidia. Etter at 970 og 980 kom er det ikke marked for gml kort dessverre, men samtidig ble det plutselig "billig" å kjøpe nye kort. Under 3000kr for 970 som gir 300k PPD. Når man må bruke en del penger på HK, CPU, RAM, PSU, SSD og kasse, så er 500kr for et kort å kaste bort penger. Totale kostnaden for riggen som skaper PPD blir høy. Så da vil det man bruker ekstra for å få et bedre kort en mye bedre investering hvis man tar alt under ett. Slik tenker jeg, og jeg råder alle andre foldere til å tenke på samme måte. Men man må jo ha Hardware + penger for at det skal være et alternativ. Har man ikke mer enn 500kr så kanskje 660 ti er det beste kjøpet. Hva vet jeg Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Nåja, gjelder det og på gamle hk/cpu fra 08? Men ja nå vet jeg og det. Ps du for kjøre core 15 da. Jeg styrer med å slett dem på mine kort, sier max 4 på en gang. Nå har jeg 3 core 15 kjørende. De er ok. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Tenker på felleskapets mening, jeg har ikke råd til e system til 5K nå som jeg ikke er gammel nok til deltidsjobb engang :/ Må få kjøpt meg HHD, RAM, skjerm og høytalere men får vente til mai da er konfen på plass (å ung er jeg^!^) Jeg har nevnt dette tidligere, og sier det igjen. Nvidia poler mot CPU når den folder Core 17. Den bruker kun 1 kjerne, så om denne kjernen ikke er særlig kraftig, så går det fort utover PPD. Som vi nå har fått enda et bevis for. Men hadde du brukt AMD et 290x f.eks. ville du mye sannsynlig fått 200k PPD på samme HK og CPU. Derfor jeg har tatt til ordet for AMD vs Nvidia tidligere da den totale kostnaden må sees under ett for hva man oppnår av PPD. Jepp men hadde ikke fått et 290X med referanse kjøler for den prisen. kan jo alltids spør om noen vil bytte, men er 290X like drift sikkert som 780Ti? Elsker Nvidia og er evig fanboy, så i min mening generelt om AMD er ikke akkurat postivt. Helt klart. Ikke meningen å være noen bedre viter. Regner med de fleste har oppfattet at jeg folder både AMD og Nvidia, så jeg tenker kynisk. PPD pr krone. Også er det viktig at det er stabilt. Derfor kommer jeg med råd, slik at flest mulig skal slippe å bli skuffet. Det er mye mer artig når et nytt hardware kjøp står til forventningene, enn når det ikke gjør det. Veldig kjedelig å finne ut at man er under halvveis til målet når man har svidd av alle pengene Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Nåja, gjelder det og på gamle hk/cpu fra 08? Men ja nå vet jeg og det. Ps du for kjøre core 15 da. Jeg styrer med å slett dem på mine kort, sier max 4 på en gang. Nå har jeg 3 core 15 kjørende. De er ok. Yes, Får teste imorgen med I7 4770K`en Tenker på felleskapets mening, jeg har ikke råd til e system til 5K nå som jeg ikke er gammel nok til deltidsjobb engang :/ Må få kjøpt meg HHD, RAM, skjerm og høytalere men får vente til mai da er konfen på plass (å ung er jeg^!^) Jeg har nevnt dette tidligere, og sier det igjen. Nvidia poler mot CPU når den folder Core 17. Den bruker kun 1 kjerne, så om denne kjernen ikke er særlig kraftig, så går det fort utover PPD. Som vi nå har fått enda et bevis for. Men hadde du brukt AMD et 290x f.eks. ville du mye sannsynlig fått 200k PPD på samme HK og CPU. Derfor jeg har tatt til ordet for AMD vs Nvidia tidligere da den totale kostnaden må sees under ett for hva man oppnår av PPD. Jepp men hadde ikke fått et 290X med referanse kjøler for den prisen. kan jo alltids spør om noen vil bytte, men er 290X like drift sikkert som 780Ti? Elsker Nvidia og er evig fanboy, så i min mening generelt om AMD er ikke akkurat postivt. Helt klart. Ikke meningen å være noen bedre viter. Regner med de fleste har oppfattet at jeg folder både AMD og Nvidia, så jeg tenker kynisk. PPD pr krone. Også er det viktig at det er stabilt. Derfor kommer jeg med råd, slik at flest mulig skal slippe å bli skuffet. Det er mye mer artig når et nytt hardware kjøp står til forventningene, enn når det ikke gjør det. Veldig kjedelig å finne ut at man er under halvveis til målet når man har svidd av alle pengene Hehe, ser den, men War har fått endel BSOD`s så da et ustabilts system, du står på ditt, ikke noe stress Jeg er jo som sagt Evig Nvidia Fanboy og liker 780Ti kortet godt, kan gode være Hk som er fucked. har fått en skade serru. Men ser ut som jeg kan bytte noen spill-kuponger mot Gigabyte GA-P55-UD3 + I7 860. Da er det ``gratis`` for min del. I7 860 er ender endel kraftigere enn Q6700 Gigabyte GA-P55-UD3 Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hehe, ser den, men War har fått endel BSOD`s så da et ustabilts system, du står på ditt, ikke noe stress Jeg skiller på folderigg og maskin som skal brukes til noe annet enn folding. Fordel med AMD er at du kan folde selv på remote desktop. Men det går ikke med Nvidia. Ikke for å vekke debatten, men jeg har stort sett aldri hatt Blue Screen på min hovedmaskin som brukes til annet enn folding for uten de gangene jeg har brukt AMD. Nvidia funker fjell. Men på folding, så er AMD minst like stabilt som Nvidia. Min erfaring er at AMD er best til folding alt under ett. Mer stabilt mot F@H med tanke på type prosjekter osv. Samt de krever lite av CPU og HK som gjør at prisen for en komplett rigg blir bedre. Men BSOD skal sies for vanlig bruk. Hehe. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Jepp tror og at amd og nvidia er bra, men amd er koke plater i forhold til nvidia. Derfor nvidia for meg. Men er ikke fanboy for nvidia. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Jepp, Du som har 295x2 (Du har jo 3stk) Kjetil min far var veldig intressert om tror det var det lille dyttet han trengte for å bygge ny Pc. Så vær vennlig å spar et! Tar sikkert 2 Uker med frakt fra tyskland, ihvertfall ei, men blir gøy å teste, HK støtter bare 1 way Sli, men 2 way crossifre, Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Folder med både AMD og nVidia, og mine erfaringer er at AMD'en er minst plunder med. Samtidig så merker man ikke på maskinen at den folder. Å være fanboy av noe er bare negativt for en selv! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kan jeg spørre her hva 670 kort er verdt i dag? Vet ikke om jeg gidder å legge dem ut for salg på finn.no for 500 kr kortet liksom... Men er vel bedre enn å la dem samle støv her hvis jeg snart handler meg 980 kort. Hvor mye PPD får du på et 670? 60k? Samt du må ha en viss hardware for å folde på kortet. Det varierer veldig har jeg nå funnet ut (uten å vite hvorfor) : Lenke til kommentar
mna Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 core 15. hvor mange tråder kjører du folding på cpu? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 https://cdon.no/elektronikk/inno3d/inno3d-gtx980-oc-4096mb-pci-e-dvi-hdmi-3xdp-p30197736 Kjøpte en sånn bare for å teste merket / kjøleren. Knapt hørt om Lenke til kommentar
mna Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 flott war har lurt på de dere selv. hold oss oppdatert er du snill hvordan funket uglekortene btw? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Har bare satt i to zotac 980 med usb-kabel i .. Må bygge en pc til for ugle Har delene da^^ #river enebolig og har sykt barn hjemme så snart snart Endret 5. november 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 https://cdon.no/elektronikk/inno3d/inno3d-gtx980-oc-4096mb-pci-e-dvi-hdmi-3xdp-p30197736 Kjøpte en sånn bare for å teste merket / kjøleren. Knapt hørt om Hehe, nå gjør du det du sa du ikke skulle gjøre Da tenker jeg på RMA Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg vet, ringte de i går for rma som er inne hos de, de sender den til produsenten og venter ... normale butikker erstatter, så tar rma mot produsent. Her snakker vi svensk opplegg. Får håpe det trekker så lite watt at det ikke brenner opp^^ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 core 15. hvor mange tråder kjører du folding på cpu? Både Core 15 og 17 hvis du så. Core 17 P9201 ga ca 20K PPD, mens Core 17 P13000 ga 76K PPD. Core 15 P7624 ga 37K PPD, men det var forventet. Prøvde å folde under Ubuntu også for noen dager siden, med Core 17, og fikk litt over 30K PPD bare. Poenget mitt er at PPD er veldig varierende hos meg med mine 670 kort. Ikke fått det inntrykket av dere andre som folder med 780Ti og 980. Tanken var at det er nVidia driveren som gir lav PPD, og at jeg bør bruke 327.23 versonen, men ser ut som driveren er kanskje ikke hele synderen her da jeg kan variere fra 20K PPD opp til 76K PPD med samme driver (340.52). Hvor 'feilen' ligger vet jeg ikke. Når jeg folder med begge korta må jeg bruke 12 tråder på CPU. Uten korta folder jeg på 16 selvsagt, og det gir god PPD synes jeg. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Gode nyheter. Har nettopp konstatert at Intel Pentium Anniversary Edition G3258 holder mål til 2 stk 780 ti dersom man overkloker. Og det var en veldig enkelt. 2 sekunder i bios, og med stock kjøler så gjorde den jobben. Skal sjekke om den kan holde til 2 stk 970 og 980 også etterhvert. Men da bruker vi HK som har PCIe 3.0 x8 for 2 kort. Vi har forsøkt 3 og 4 GPU pr HK før, og da må man ha i5 som følge av 1 kjerne fra CPU pr GPU. Men denne oppdagelsen betyr at HK, CPU og RAM kan kjøpes for samme beløp som en i5 alene 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå